Wat staat er op je dressoir.

01-10-2010 15:45 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga samenwonen met mijn vriend en hebben nieuwe meubels gekocht waaronder een dressoir.

Wil graag wat inspiratie op opdoen, ben benieuwd wat jullie op je dressoir staan hebben.. foto's zou leuk zijn
Het is in mijn geval niet echt een dressoir maar de schouw van de open haard, maar wie weet heb je er wat aan.

Een vaas met bloemen, een foto van mij en mijn opa,een kaarsje bij de foto en de rest wordt regelmatig opgevuld met een kaartje of knutselwerkje. erboven hangen allerlei foto's van mijn broers, zusjes, ouders, vrienden enz.

X Sam
Ik heb ook niet echt een typisch dressoir, dit type: http://www.fashion4home.nl/sideboards maar ik gebruik 'm wel als dressoir :-) en heb al veel leuke reacties gehad dus ben er erg blij mee..
Ik heb een zwart strak dressoir met deze lamp:

Een fotolijst en deze bloem:

http://www.totaalcadeau.nl/uploadedImag ... 716918.jpg
Stapeltje "wat-is-er-in-de-buurt-te-doen-folders". Wel regelmatig doorlopen, en wat al geweest is weggooien.

Schrijfmap.

Tussenstation voor de inhoud van de brievenbus, maar 's avonds weer leeg. Dan ligt Moppekinds rugzakje erop, met de broodtrommel etc. voor de volgende dag.
quote:OhOhCherso schreef op 04 oktober 2010 @ 17:58:

Ik heb een zwart strak dressoir met deze lamp:

[afbeelding]

Ik heb geen dressoir, maar wel een laag tv meubel die ik morgen wit ga verven. En daar staat dezelfde Ikea-lamp op als die jij hebt.

Ik heb daar ook nog 2 kleine lampjes van, die staan in de witte boekenkast.

Verder alleen een plantje, ik wil het zo rustig mogelijk houden.
2 dezelfde kastjes naast elkaar met TV erop, decoder, 2 kleine boxjes en een kandelaar en wierrookhoudertje. That's is.

Ik hou van frutsels, maar kan echt niet stylen, dus laat het maar weg omdat het anders echt een bij elkaar geraapt zooitje lijkt haha.
Van links naar rechts op mijn dressoir:

- een stapeltje cd's en hoesjes (K3 en soortgelijk)

- TV (geen platte, maar een ouderwetse dikke)

- boxen van de stereo (links en rechts tegen de TV aan)

- een groepje vazen, zilver, wit en transparant

- een digitaal Ikea-klokje
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik heb geen dressoir maar een piano (het is of het een of het ander want voor beiden is natuurlijk geen plaats).

In 1953 hadden mensen tenminste hun woonkamer nog sfeervol ingericht, beter dan die kille kouwe kantoren waarin mensen tegenwoordig leven. Maar goed, dat terzijde.

Op mijn piano staan in het midden 2 zilveren kandelaars en foto's in notenhouten fotolijstjes, links een lamp en rechts een bronzen beeld van een paardenhoofd. De kandelaars zijn sterling zilver en ik heb ze gekocht via marktplaats (anders is het niet te betalen).

Laat je niet beinvloeden wat de trend is en wat absoluut niet meer de trend is.

Ik doe er zelf niet aan mee. Iedereen heeft zijn muren geverfd met zandkleur, ecru, mocca of chocolade bruin. Ik heb het oud hollands blauw gedaan. En ik vind het prachtig. Mijn witte piano steekt er prachtig tegen af.

Doe wat je ZELF mooi vind.
High five voor het 1953-interieur!!

Wij hebben overigens een dressoir en een piano (studiepiano dus iets kleiner dan reguliere), in ons mini appartementje.

Je heb helemaal gelijk met die zand, ecru en chocobruinen muren die je tegenwoordig overal bij iedereen ziet. Oh enne, vergeet je gifgroen niet? Die is ook errug hardnekkig....
quote:Groll schreef op 01 oktober 2010 @ 19:27:

Ik heb een spuuglelijk wit dressoir die ik maar niet kan wegdoen (omdat ik niet kan kiezen) en daar staat de flatscreen op plus decoder. Plus wat lichtobjecten.

Waarom dan niet verven in een mooiere kleur of zo?

quote:SeptemberGirl schreef op 06 oktober 2010 @ 19:34:

High five voor het 1953-interieur!!

Wij hebben overigens een dressoir en een piano (studiepiano dus iets kleiner dan reguliere), in ons mini appartementje.

Je heb helemaal gelijk met die zand, ecru en chocobruinen muren die je tegenwoordig overal bij iedereen ziet. Oh enne, vergeet je gifgroen niet? Die is ook errug hardnekkig....

Het enige dat mijn goedkeuring kan wegdragen zijn paars en bordeauxrood, vooral paars. Dat is mijn lievelingskleur.

En ik vind zand en ecru en zo wel mooi hoor. Maar mensen, durf eens af te wijken en ZELF ideeen te hebben.

(wat mensen in gifgroen zien snap ik ook niet maar ik zie het ook overal in de bladen, ugh!).

Soms denk ik dat er mensen zijn die zelf niet kunnen bedenken wat ze mooi vinden. Zo raar. Iedereen heeft toch wel een favoriete kleur? Of een desin wat hij/zij mooi vindt? Doe daar dan iets mee! Daar heb je toch geen trends voor nodig die alles voorschrijven?
Op ons dressoir staan altijd wel wat kaartjes die we onlangs gekregen hebben (momenteel de 'in blijde verwachting-serie'). Verder een foto van mijn (onlangs) overleden schoonmoeder en nog de bidprentejs van mijn oom en tante die afgelopen jaar kort na elkaar overleden zijn.

En meestal wat papieren waar ik op korte termijn iets mee moet (dan zie ik ze liggen en denk ik eraan). Oja en een plakroller om de kattenharen van mijn kleren te halen en mijn 9-maanden-dagboek.

Kortom, een verzamelplaats van vanalles en nog wat.

Hoewel we verder niet echt sloddervossen zijn, leggen we in de kamer wel altijd overal wat neer. Vandaar dat we de inrichting verder bewust strak en kaal gelaten hebben. Wel behoorlijk wat planten, die hebben we al jaren en weggooien vind ik ook zo zonde.

Wellicht dat we nog een keer weer een mooie spiegel boven het dressoir hangen (hebben we nog op zolder staan).
quote:liefmupske schreef op 01 oktober 2010 @ 15:50:

Heb geen dressoir mijn foto's hangen in het trappengatxxxxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven