Wat staat er op je dressoir.

01-10-2010 15:45 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga samenwonen met mijn vriend en hebben nieuwe meubels gekocht waaronder een dressoir.

Wil graag wat inspiratie op opdoen, ben benieuwd wat jullie op je dressoir staan hebben.. foto's zou leuk zijn
Heb een dressoir uit de jaren 50 en meestal staat/ligt de kat erop. Heb een hekel aan kaarsen op een schaal, neppompoenen op een schaal, eigenlijk aan alles wat op een schaal ligt. En verder heb ik ook geen frutsels.
quote:elninjoo schreef op 01 oktober 2010 @ 16:11:

Je 40+ inch tv?Die hangt tegenwoordig toch aan de muur?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Eva82 schreef op 01 oktober 2010 @ 16:21:

Geen dressoir hier, maar heb wel wat tips.

- Foto's

- Schaal met kaarsen

- Mooie vaas met herfstbloemen

Keeprunning, heb je bewust geen tv meer, of was ie kapot?

Hoe bevalt dat??Bewust geen tv meer, en het bevalt me erg goed! Onopgemerkt stond de televisie hier vaker aan dan ik zou willen. Nu kijk ik sommige programma´s nog wel op internet, maar ik merk dat je dan veel gerichter kijkt. Het geeft mij meer rust, ´s avonds zit ik nu fijner met een boek bijvoorbeeld op de bankn en ik vind het ook gezelliger met man (tv ging met het eten ook regelmatig aan ). Kortom: ik vind het een aanrader.
@keeprunning: eigenlijk wil ik ook... heb je nog wel ergens een tv staan? of helemaal niet meer?

Ik ervaar een hele grote drempel om de tv weg te halen... vraag me af waarom ik het niet gelijk doe als ik straks thuis kom van het werk het niets doen op kantoor... (weet ik eigenlijk wel, ik wil nog even QI kijken vanavond en zondag sport kijken als ik brak op de bank lig en...)
De tv staat nu in de hoek van de kamer op de grond, het lijkt me handig er wel een in huis te hebben voor bijvoorbeeld een dvd huren, al vraag ik me tegelijk af hoe vaak ik dat nu eigenlijk doe.

Ik vond het ook een drempel moet ik zeggen, mijn man had het er al eerder over gehad, en ik neigde er ook wel steeds meer naar, maar helemaal zonder tv... Tot nu toe gaat het dus erg goed, je kunt alles op interenet na kijken, maar ik weet dat dat voor velen anders voelt dan een avondje televisie. Voor mezelf ben ik wel benieuwd hoe ik straks grote sportevenemten ga beleven, ik houd erg van het schaatsseizoen, maar ook de tennistoernooien, spelen, ek´s etc...

Probeer het anders een tijdje kaaaatje: haal straks als je van je ´werk´ komt gewoon de stekker en kabel eruit en ga genieten van de avond die voor je ligt. Muziekje op, goed boek erbij, enjoy!

Ik ga nu wel erg off topic... sorry
De tv, een foto van mijn overleden vader, een vaas met 4 bamboestengels, wierookhouder en een kaarsje bij die foto van mijn pa.
Wil je dit echt weten? Okee, gaat 'ie:

-een stenen houder voor 9 waxinelichtjes zonder waxinelichtjes

-een tas met daarin een muziekstandaard

-een meccano auto

-een tas met de laatste verzameling snoep/troep van Middelste

-een stokje om een dwarsfluit mee schoon te poetsen

-een bakbeest van een tv

-een digitenne ontvanger

-en natuurlijk een digitenne antenne

Oftewel: tijd voor een total makeover.
ik heb geen dressoir
ik heb geen dressoir
quote:keeprunning schreef op 01 oktober 2010 @ 16:33:

[...]

Bewust geen tv meer, en het bevalt me erg goed! Onopgemerkt stond de televisie hier vaker aan dan ik zou willen. Nu kijk ik sommige programma´s nog wel op internet, maar ik merk dat je dan veel gerichter kijkt. Het geeft mij meer rust, ´s avonds zit ik nu fijner met een boek bijvoorbeeld op de bankn en ik vind het ook gezelliger met man (tv ging met het eten ook regelmatig aan ). Kortom: ik vind het een aanrader.Lijkt me vreselijk! Voor mij is de tv naast ontspanning ook gewoon mijn schemerlampje. Ook als ik zit te internetten of wat in huis doe, staat ie gezellig aan. Heb afgelopen weekend voor in de slaapkamer m'n iniemini tvtje ook ingewisseld voor 'n grotere platte en nu is tv kijken in bed ook nog 'n groter genot geworden.
Een vissenkom

quote:elninjoo schreef op 01 oktober 2010 @ 16:51:

[...]

Lijkt me vreselijk! Voor mij is de tv naast ontspanning ook gewoon mijn schemerlampje. Ook als ik zit te internetten of wat in huis doe, staat ie gezellig aan. Heb afgelopen weekend voor in de slaapkamer m'n iniemini tvtje ook ingewisseld voor 'n grotere platte en nu is tv kijken in bed ook nog 'n groter genot geworden. Herkenbaar! Vroeg naar bed, glaasje wijn, bak chips of bonbons mee en dan tv kijken, heerlijk. Wil ook een groot scherm, nu nog kleine, ouderwetse tv staan.
quote:elninjoo schreef op 01 oktober 2010 @ 16:51:

[...]

Lijkt me vreselijk! Voor mij is de tv naast ontspanning ook gewoon mijn schemerlampje. Ook als ik zit te internetten of wat in huis doe, staat ie gezellig aan. Heb afgelopen weekend voor in de slaapkamer m'n iniemini tvtje ook ingewisseld voor 'n grotere platte en nu is tv kijken in bed ook nog 'n groter genot geworden.

Ik vermoedde al dat dit niet jouw idee zou zijn

Heb jij er geen last van, als je de televisie veel aan hebt, dan het jou zelf veel energie kost? (ok klinkt dit te zweverig?) Ik merkte dat ik zo een avond wegkijk, of 'm op de achtergrond aan heb, aan het eind van zo'n avond weet ik nauwelijks wat ik heb gekeken of concludeer dat het weinig interessants was, maar voel ik me wel heel moe.
Mijn dressoir staat veel te vol. Wanneer ik hem leeg ruim is ie binnen een paar dagen weer volgeladen.

Dit staat er allemaal: 1 plant, schaal met rommeltjes, tissuehouder, schaal met kaarsen, stapel post wat opgeruimd moet worden, foto's, stapel boeken die terug naar de bieb moeten, vissenkom, vissenvoer, onderdeel van de domdom, autopapieren, afstandbediening van de gordijnen en de babyfoon.

Niet echt een goed voorbeeld van een stylish ingericht dressoir, dus aan mij heb je niets..
quote:keeprunning schreef op 01 oktober 2010 @ 17:02:

[...]

Ik vermoedde al dat dit niet jouw idee zou zijn

Heb jij er geen last van, als je de televisie veel aan hebt, dan het jou zelf veel energie kost? (ok klinkt dit te zweverig?) Ik merkte dat ik zo een avond wegkijk, of 'm op de achtergrond aan heb, aan het eind van zo'n avond weet ik nauwelijks wat ik heb gekeken of concludeer dat het weinig interessants was, maar voel ik me wel heel moe.Geen last van, het ontspant me juist. Zet 'm ook alleen op film/serie zenders (hallmark of 13th street) of zet dvdtjes op. Vind dat heerlijke afleiding. Praatprogramma's, talentenshows, zenders met reclamebreaks e.d. komen er bij mij niet op.
Wij hebben er 2 lampen op staan, foto's, een vaas, een zelfgemaakte knutsels, 2 waxinelichthouders met waxinelichten.
Verder ook eens met elninjoo... ik vind tv heerlijk ontspannend. Lekker op de achtergrond en er zit een uitknop dus als ik zin heb om te lezen gaat de radio lekker aan.
quote:keeprunning schreef op 01 oktober 2010 @ 16:33:

[...]

Bewust geen tv meer, en het bevalt me erg goed! Onopgemerkt stond de televisie hier vaker aan dan ik zou willen. Nu kijk ik sommige programma´s nog wel op internet, maar ik merk dat je dan veel gerichter kijkt. Het geeft mij meer rust, ´s avonds zit ik nu fijner met een boek bijvoorbeeld op de bankn en ik vind het ook gezelliger met man (tv ging met het eten ook regelmatig aan ). Kortom: ik vind het een aanrader.

Wat goed, hier staat de tv ook vaker aan dan ik zou willen. Maar mijn man is een echte tvjunkie, en dan vooral actualiteitenprogramma's. Ik merk wel dat ik er soms echt geirriteerd van word, die schreeuwende reclame's, dat felle geknipper

Echt fijn om eens een avond geen tv aan te doen en lekker muziekje aan, en een goed boek of lekker internetten.
Actualiteitengezever en reclame vind ik ook vreselijk, dat komt er bij mij niet op. Daar raak ik ook geirriteerd door.
Wij hebben een donkergrijs zwevend dressoir en daar staat een zilverkleurige kandelaar (25 cm hoog zonder kaarsen) met kaarsen op die de vorm heeft van een tak waar eekhoorntjes op zitten. En er staat een lamp (40 cm hoog), Egg Murina, dat is een eivormige lamp van Murano glas met allemaal kleurtjes. Verder niets.

Er hangt een flatscreen boven.
@Keeprunning: je hebt eigenlijk wel gelijk. Ergste is nog wel, ik was het alweer bijna vergeten.... lig nu op de bank met de laptop en de tv aan.... Die gaat dus nu uit!

Ik herken je gevoel van energieslurper... kijk maar zelden die ik echt graag wil zien, veel te veel wat zappen enzo...
quote:kjong schreef op 01 oktober 2010 @ 16:12:

Ik heb geen dressoir.

Dat is zoooo 1953.

Ik heb een jaren 50 teak houten dressoir ( )

Erop staat een schilderij en een schemerlamp, en er liggen 2 mooie boeken op.
Ik heb een spuuglelijk wit dressoir die ik maar niet kan wegdoen (omdat ik niet kan kiezen) en daar staat de flatscreen op plus decoder. Plus wat lichtobjecten.
ik heb een teakhouten dressoir uit 2010

Aan beide kanten een schemerlampje, in het midden een grote rvs schaal voor losse rommeldingen (mp3 speler, sleutels, speelgoed onderdelen etc.) en een schilderij er (hoog) boven.
Bij ons staat er van elk kind een fotolijst (zijn er maar 2 ), verder een paar beeldjes meegenomen als souvenir uit verschillende landen, een lamp en 2 zilver/chroomachtige speelse kandelaars met daarin mooie takjes. Verder een stapel post die elke dag hoger en hoger wordt totdat ik 'm weer eens opruim en we weer van vooraf aan kunnen beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven