Wat vinden we van de Jumbo?
woensdag 13 maart 2013 om 10:55
Bij mij om de hoek is de c1000 getransformeerd in een Jumbo.
Ik dacht; ik ga er straks eens heen.
Wat is jullie ervaring met Jumbo? Ik ben 1x in mijn leven in een Jumbo geweest, en daar was het heel netjes en iedereen erg vriendelijk. Is dat onderdeel van de formule dat het personeel aardig doet of had ik gewoon geluk?
Mijn vraag is eigenlijk omdat bij de C1000 hier veel medewerkers nogal lomp waren en zo onvriendelijk dat ik er liever niet heen ging. Ik dacht, eens even peilen of een cursus klantvriendelijkheid bij de Jumbo hoort, of dat dat toevallig die Jumbo was waar ik was.
Ik dacht; ik ga er straks eens heen.
Wat is jullie ervaring met Jumbo? Ik ben 1x in mijn leven in een Jumbo geweest, en daar was het heel netjes en iedereen erg vriendelijk. Is dat onderdeel van de formule dat het personeel aardig doet of had ik gewoon geluk?
Mijn vraag is eigenlijk omdat bij de C1000 hier veel medewerkers nogal lomp waren en zo onvriendelijk dat ik er liever niet heen ging. Ik dacht, eens even peilen of een cursus klantvriendelijkheid bij de Jumbo hoort, of dat dat toevallig die Jumbo was waar ik was.
woensdag 13 maart 2013 om 11:11
Hier goede ervaringen met Jumbo.
Onlangs ging m'n broer bij een Jumbo spaghetteria halen. (kant en klaar pakje) Die hadden ze daar niet, terwijl ze bij de Jumbo in mijn plaats deze wel hebben. Dat zei hij tegen een medewerker en deze haalde meteen de cheffin erbij. Zij heeft het telefoonnummer van m'n broer genoteerd en zei dat ze dit product meteen ging bestellen en zou bellen als het binnen was. Sindsdien ligt dit product ook bij die Jumbo in de winkel.
Wat wel raar is overigens dat Jumbo's onderling niet altijd hetzelfde assortiment hebben..
Onlangs ging m'n broer bij een Jumbo spaghetteria halen. (kant en klaar pakje) Die hadden ze daar niet, terwijl ze bij de Jumbo in mijn plaats deze wel hebben. Dat zei hij tegen een medewerker en deze haalde meteen de cheffin erbij. Zij heeft het telefoonnummer van m'n broer genoteerd en zei dat ze dit product meteen ging bestellen en zou bellen als het binnen was. Sindsdien ligt dit product ook bij die Jumbo in de winkel.
Wat wel raar is overigens dat Jumbo's onderling niet altijd hetzelfde assortiment hebben..
woensdag 13 maart 2013 om 11:14
quote:yellowlove2punt0 schreef op 13 maart 2013 @ 11:08:
[...]
Oh op zondag ga ik er altijd voor zitten achter de computer (ik heb een nee-nee sticker) en dan bekijk ik de foldertjes van alle supermarkten voor koopjes. Ik koop alleen wat ik echt altijd normaal koop trouwens. En dan kar ik met mijn fietsje overal heen om mijn aanbiedingen te halen. Als het kon zou ik extreme couponen
Ik wist niet eens dat de Edah nog bestond.
Edah bestaat ook niet meer, maar destijds nog wel.
En nee, dat vind ik zonde van mijn tijd. Eerst uren door die folders snuffelen, en vervolgens de hele dag van hot naar haar op de fiets omdat de doperwten ergens anders 5 cent goedkoper zijn... Wat ik wel doe, is extra inkopen als dingen in de aanbieding zijn. Gewoon in mijn eigen supermarkt. Dus is het afwasmiddel of de koffie of wat dan ook daar 2 halen/1 betalen ofzo, dan neem ik wat extra mee. Maar als ik alle supermarkten in de stad af moet, kost het me een hele zaterdag, dat gaat me te ver. Ben nu in een half uurtje klaar...
[...]
Oh op zondag ga ik er altijd voor zitten achter de computer (ik heb een nee-nee sticker) en dan bekijk ik de foldertjes van alle supermarkten voor koopjes. Ik koop alleen wat ik echt altijd normaal koop trouwens. En dan kar ik met mijn fietsje overal heen om mijn aanbiedingen te halen. Als het kon zou ik extreme couponen
Ik wist niet eens dat de Edah nog bestond.
Edah bestaat ook niet meer, maar destijds nog wel.
En nee, dat vind ik zonde van mijn tijd. Eerst uren door die folders snuffelen, en vervolgens de hele dag van hot naar haar op de fiets omdat de doperwten ergens anders 5 cent goedkoper zijn... Wat ik wel doe, is extra inkopen als dingen in de aanbieding zijn. Gewoon in mijn eigen supermarkt. Dus is het afwasmiddel of de koffie of wat dan ook daar 2 halen/1 betalen ofzo, dan neem ik wat extra mee. Maar als ik alle supermarkten in de stad af moet, kost het me een hele zaterdag, dat gaat me te ver. Ben nu in een half uurtje klaar...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 13 maart 2013 om 11:15
quote:onze favorieten producten verkopen ze niet, ook niet na vraagIk had 't bij de Jumbo juist dat ze 'n product speciaal voor me wilden bestellen. Ik hou namelijk van de gamba's in duivelsboter (bij de verse vis), maar die werden uit 't assortiment gehaald omdat waarschijnlijk alleen die in knoflookboter goed liepen. Maar geen enkel probleem om ze op bestelling in huis te halen.
woensdag 13 maart 2013 om 11:16
quote:charriejj schreef op 13 maart 2013 @ 10:59:
Ben super blij met de Jumbo, al doe ik het gros van de boodschappen bij de Aldi en vul ik het aan bij de Jumbo. Ben alleen benieuwd of de medewerkers van "jouw" Jumbo allemaal nieuw zijn. Een kennis van me gaat binnenkort ook om naar Jumbo maar gewoon met de bestaande medewerkers.Dit. Is bij ons ook gebeurd. En ik vind de jumbo niet zo geweldig. Ze hebben altijd precies dat wat ik wil hebben, niet in voorraad of helemaal niet in het assortiment. En ik wil niet volgende week ofzo terugkomen, ik wil het nu kopen omdat ik het nu nodig heb.
Ben super blij met de Jumbo, al doe ik het gros van de boodschappen bij de Aldi en vul ik het aan bij de Jumbo. Ben alleen benieuwd of de medewerkers van "jouw" Jumbo allemaal nieuw zijn. Een kennis van me gaat binnenkort ook om naar Jumbo maar gewoon met de bestaande medewerkers.Dit. Is bij ons ook gebeurd. En ik vind de jumbo niet zo geweldig. Ze hebben altijd precies dat wat ik wil hebben, niet in voorraad of helemaal niet in het assortiment. En ik wil niet volgende week ofzo terugkomen, ik wil het nu kopen omdat ik het nu nodig heb.
woensdag 13 maart 2013 om 11:16
@Mystic en BGB dat klinkt echt superaardig .Ben benieuwd, ga er straks heen karren en ben nu ook erg benieuwd naar het brood daar!
@Pejeka: ik heb het wat krap (maar ook toen ik het niet krap had bleef ik het doen) dus mijn winkelen is beperkt tot boodschappen doen. Dan maak ik het maar leuk voor mezelf
(ik kan echt blij zijn als ik ergens iets voor 5ct goedkoper gehaald heb haha, ik weet het ; klinkt wat sneu)
@Pejeka: ik heb het wat krap (maar ook toen ik het niet krap had bleef ik het doen) dus mijn winkelen is beperkt tot boodschappen doen. Dan maak ik het maar leuk voor mezelf
woensdag 13 maart 2013 om 11:17
Hier absoluut Jumbo.
Op zondag zijn die niet open, dan moet ik wel naar de AH. Wat een drama: klein assortiment, lege vakken, kleine karretjes (probeer in een AH karretje maar eens een krat voor je boodschappen en een kind te vervoeren, geen doen), smalle gangen en rare indeling.
Nee hoor, Jumbo rules
Op zondag zijn die niet open, dan moet ik wel naar de AH. Wat een drama: klein assortiment, lege vakken, kleine karretjes (probeer in een AH karretje maar eens een krat voor je boodschappen en een kind te vervoeren, geen doen), smalle gangen en rare indeling.
Nee hoor, Jumbo rules
Zonder oorzaak geen gevolg
woensdag 13 maart 2013 om 11:20
woensdag 13 maart 2013 om 11:22
quote:oehoeh schreef op 13 maart 2013 @ 11:20:
Netjes vriendelijk. En alles is er bijna te krijgenNiet helemaal waar, een aantal weken terug hadden ze geen roosvicee, geen Karvan Cevitam, geen Venz XL hagelslag en nog een aantal producten die ik standaard haal. Ze waren in onderhandeling met de leverancier en dat heeft een week geduurd of zo. Bijzonder storend.
Netjes vriendelijk. En alles is er bijna te krijgenNiet helemaal waar, een aantal weken terug hadden ze geen roosvicee, geen Karvan Cevitam, geen Venz XL hagelslag en nog een aantal producten die ik standaard haal. Ze waren in onderhandeling met de leverancier en dat heeft een week geduurd of zo. Bijzonder storend.
woensdag 13 maart 2013 om 11:22
Ik heb, toen de Jumbo hier net nieuw was, wat dingen van huismerk geprobeerd maar dat viel telkens tegen. Nasi, bami, tandpasta.... wat ik ook probeerde, alles vond ik vies (terwijl ik niet echt moeilijk ben met smaak/eten).
Spullen van normale merken zijn er gelukkig ook volop.
Laatst zelfs meegemaakt dat er iemand aan het einde van de kassa stond (voorbij de cassiere) om de boodschappen in te pakken.
(Wat van mij dan eigenlijk weer niet hoeft want ik wil het op een bepaalde manier in mijn fietstas kunnen doen, vreselijk ondankbare klant ben ik)
Spullen van normale merken zijn er gelukkig ook volop.
Laatst zelfs meegemaakt dat er iemand aan het einde van de kassa stond (voorbij de cassiere) om de boodschappen in te pakken.
(Wat van mij dan eigenlijk weer niet hoeft want ik wil het op een bepaalde manier in mijn fietstas kunnen doen, vreselijk ondankbare klant ben ik)
woensdag 13 maart 2013 om 11:23
quote:lilalinda schreef op 13 maart 2013 @ 11:19:
Niks mis mee. Hoewel ik gevoelsmatig toch steeds naar AH fiets.
Nadeel hierbij de Jumbo is (ahum) de klantenkring. de AH-klant snapt het belang van douchen en deo, bij de Jumbo stinken de klanten. Kan de Jumbo niks aan doen natuurlijk.Ze zouden heel goedkoop douchegel en deo kunnen aanbieden, of gratis
Niks mis mee. Hoewel ik gevoelsmatig toch steeds naar AH fiets.
Nadeel hierbij de Jumbo is (ahum) de klantenkring. de AH-klant snapt het belang van douchen en deo, bij de Jumbo stinken de klanten. Kan de Jumbo niks aan doen natuurlijk.Ze zouden heel goedkoop douchegel en deo kunnen aanbieden, of gratis
woensdag 13 maart 2013 om 11:25
Ik ben toch meer fan van AH. Ik ben vaak best duur uit bij Jumbo, duurder dan dat ik bij AH zou zijn. Dit, omdat het assortiment eigen merk van AH veel groter is dan dat bij Jumbo. En ik ben nogal een huismerk-fan.
Jumbo heeft ook een heeeeel lange tijd geen 'goedkope' pakjes tomaten-saus / stukjes gehad, waardoor je de dure van Heinz moest kopen.
Personeel doet goed z'n best, de ene beter dan de andere.
Jumbo heeft ook een heeeeel lange tijd geen 'goedkope' pakjes tomaten-saus / stukjes gehad, waardoor je de dure van Heinz moest kopen.
Personeel doet goed z'n best, de ene beter dan de andere.
woensdag 13 maart 2013 om 11:26
Hier verandert de C1000 in een AH. Vind ik op zich best jammer, want de andere 2 supermarkten die vlakbij liggen zijn ook AH's (1 C1000 die ook in AH gaat veranderen).
Dus ik had liever dat in ieder geval 1 van die 2 in Jumbo zou veranderen. Helemaal nou ik hoor dat jumbo juist de wat exotischere producten heeft (heb geen jumbo in de buurt, dus kom er nooit).
Ik vind de brood afdeling van de AH trouwens wel erg beperkt tegenover de C1000, dan heb ik het niet alleen over vers gebakken brood, maar ook dat afbakspul, foccacia, ciabatta etc.
Dus ik had liever dat in ieder geval 1 van die 2 in Jumbo zou veranderen. Helemaal nou ik hoor dat jumbo juist de wat exotischere producten heeft (heb geen jumbo in de buurt, dus kom er nooit).
Ik vind de brood afdeling van de AH trouwens wel erg beperkt tegenover de C1000, dan heb ik het niet alleen over vers gebakken brood, maar ook dat afbakspul, foccacia, ciabatta etc.
woensdag 13 maart 2013 om 11:27
Niet mijn supermarkt. Kom er eigenlijk alleen nog voor de kleine boodschappen, terwijl de jumbo om de hoek zit en goedkoop is. Heb altijd botjes in 't vlees, of 't nou gehakt is of kipfilet of hamburger, ik heb altijd een botje. En ook de houdbaarheid van het vlees is zeer beperkt. (van andere dingen ook) En ook groente en fruit vind ik niet het beste. Fruit houdt het nooit zo lang.
Daarnaast kom 'k er nauwelijks omdat ik de gangpaden te krap vind, helemaal bij de kassa zijn ze te krap, Je kan daar niet eens om je winkelwagen heen lopen, heel vervelend
Huismerk is ook vaak net zo duur als a-merken. En sowieso duurder dan huismerk van andere winkels
Oh en ik mis veel producten die ik doorgaans wel bij de boni kan vinden.
Niet zo positief dus
Daarnaast kom 'k er nauwelijks omdat ik de gangpaden te krap vind, helemaal bij de kassa zijn ze te krap, Je kan daar niet eens om je winkelwagen heen lopen, heel vervelend
Oh en ik mis veel producten die ik doorgaans wel bij de boni kan vinden.
Niet zo positief dus
woensdag 13 maart 2013 om 11:31
Ik haal mijn wekelijkse boodschappen ook altijd bij de Jumbo.
Vind het een fijne winkel met vriendelijk personeel.
Als ze iets niet hebben bestellen ze het speciaal.
Hier zitten 4 supermarkten bij elkaar...Jumbo, Appie, Deen en Aldi.
Meestal kijk ik de aanbiedingen na en haal wat er ergens anders in de aanbieding is bij betreffende supermarkt.
Heb het gehad dat ze geen Old Amsterdam vers hadden, toen kreeg ik een voorverpakt stuk gratis.
Net als met bloemen, ze garanderen dat ze een week staan, zo niet, krijg je gratis nieuwe....wel het bonnetje bewaren natuurlijk.
Vind het een fijne winkel met vriendelijk personeel.
Als ze iets niet hebben bestellen ze het speciaal.
Hier zitten 4 supermarkten bij elkaar...Jumbo, Appie, Deen en Aldi.
Meestal kijk ik de aanbiedingen na en haal wat er ergens anders in de aanbieding is bij betreffende supermarkt.
Heb het gehad dat ze geen Old Amsterdam vers hadden, toen kreeg ik een voorverpakt stuk gratis.
Net als met bloemen, ze garanderen dat ze een week staan, zo niet, krijg je gratis nieuwe....wel het bonnetje bewaren natuurlijk.
woensdag 13 maart 2013 om 11:34
De Jumbo hier in het dichtst in de buurt bevind zich in een prachtwijk, er is daarom een ruim assortiment aan exotische waren. Ik kan er alleen op de een of andere manier mijn draai niet vinden. Voor de prijs hoef ik er ook niet heen. Ja, A-merken zijn goedkoper, maar daar staat tegenover dat het huismerk qua prijs-kwaliteit-verhouding niet erg fijn zijn. En vlees en groenten zijn zelfs behoorlijk aan de prijs. Als ik boodschappen doe bij de Jumbo ben ik op de een of andere manier altijd duurder uit.
Voor mij geen Jumbo.
Voor mij geen Jumbo.
woensdag 13 maart 2013 om 11:39
Een heel ruim assortiment, maar daardoor ook een propvolle winkel. In die van ons daardoor alleen maar hele lange schappengangen. Het oudere personeel is erg vriendelijk, dat klopt. Minpunt vind ik de "aanbiedingen". Die zijn in vergelijking met andere supermarkten erg slecht. Soms maar 10% korting, dat schiet niet echt op.
Ook kennen ze geen 35% korting als iets nog maar kort houdbaar is. Producten die tot op de dag van aankoop of over de datum zijn zou je gratis meekrijgen maar die heb ik nog nooit ontdekt.
Ik vind de Appie gewoon fijner winkelen en veel betere aanbiedingen hebben.
Ook kennen ze geen 35% korting als iets nog maar kort houdbaar is. Producten die tot op de dag van aankoop of over de datum zijn zou je gratis meekrijgen maar die heb ik nog nooit ontdekt.
Ik vind de Appie gewoon fijner winkelen en veel betere aanbiedingen hebben.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.