Wat vinden we van de Jumbo?

13-03-2013 10:55 139 berichten
Bij mij om de hoek is de c1000 getransformeerd in een Jumbo.

Ik dacht; ik ga er straks eens heen.

Wat is jullie ervaring met Jumbo? Ik ben 1x in mijn leven in een Jumbo geweest, en daar was het heel netjes en iedereen erg vriendelijk. Is dat onderdeel van de formule dat het personeel aardig doet of had ik gewoon geluk?

Mijn vraag is eigenlijk omdat bij de C1000 hier veel medewerkers nogal lomp waren en zo onvriendelijk dat ik er liever niet heen ging. Ik dacht, eens even peilen of een cursus klantvriendelijkheid bij de Jumbo hoort, of dat dat toevallig die Jumbo was waar ik was.
Alle reacties Link kopieren
Jumbo heeft een uitgekiende marketingafdeling. Iedereen denkt dat ze goedkoop zijn. Wij hebben er sinds kort een en af en toe let ik eens op en heb zo al drie producten gezien die goedkoper zijn bij AH. Maar ja, ik ga natuurlijk niet naar de klantenservice met mijn bonnetje enzo he.... En inderdaad weinig goede aanbiedingen. Bij ons is de kaasafdeling wel ok, en inderdaad een groot ' buitenlands'' assortiment. Verder ben ik er niet zo van onder de indruk.
Ben erg fan van het brood en hun "huisgemaakte" gebraden rundergehakt voor op brood.

Verder ga ik voor de weekboodschappen nog steeds naar AH en Bas van der Heijden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik ben tevreden over "onze" Jumbo. Klantvriendelijk, groot assortiment en de groente en fruit blijft lang goed! Kan ik van een ah hier in de buurt niet zeggen.

Het zal wel echt aan het filiaal liggen en de persoonlijke wensen/boodschappen waar je goed kunt slagen.
Ik heb deze week meerdere supermarkttopics gelezen en ik vind het maar ingewikkeld.

Ik dacht dat Jumbo goedkoop was, maar lees hier dat het niet altijd zo is. In een ander topic bleek de Lidl duur te zijn....

Ik ga maar gewoon minder eten als ik goedkoop uit wil zijn
Ik heb zelf als bijbaan bij de Jumbo gewerkt. En nu doe ik er ook altijd mijn boodschappen.

En het scheelt wel degelijk in geld. En ook heel veel producten van Jumbo zelf zijn goed.

En tja, soms scheelt het maar 2 cent op een product bij de AH.

Ik vind euroshopper echt slechter als het huis merk van de Jumbo.

En qua personeel mijn ervaring was toen wij mensen van andere supermarkten inwerkte, dat ze er vaak toch uitvlogen. Konden uit eindelijk toch niet omgaan met de Jumbo regels.

En ik zelf vond het niet meer dan terecht een klant geld terug te geven waar nodig. En vriendelijk te zijn. Ik heb een hekel aan chagrijnige smoelen achter de kassa.

Sommige mensen maken misbruik van de Jumbo regels. Zoals het krijgen van gratis producten bij THT. En deden daar alles voor, daar kon ik soms slecht tegen.
quote:Moonlight82 schreef op 16 maart 2013 @ 11:50:

Ik heb deze week meerdere supermarkttopics gelezen en ik vind het maar ingewikkeld.

Ik dacht dat Jumbo goedkoop was, maar lees hier dat het niet altijd zo is. In een ander topic bleek de Lidl duur te zijn....

Ik ga maar gewoon minder eten als ik goedkoop uit wil zijn

Ik denk dat je op aanbiedingen moet blijven letten en daar je weekmenu (indien aan de orde) op aan moet passen als je echt goedkoper uit wil zijn.

Ook de bereidheid om naar verschillende supermarkten te gaan en daar produkten en aanbiedingen te halen.

Voor mij loont dit de moeite, zo ook omdat in mijn wijk en woonplaats alle supermarkten dicht bij elkaar zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik doe niet vaak boodschappen, en het zou daar ook aan kunnen liggen, maar bij de Jumbo loop ik altijd te zoeken. Gewoon omdat de winkel zo anders is ingedeeld in vergelijking met de andere supermarkten waar ik kom. Zou ook aan het filiaal kunnen liggen. Wel supervriendelijk personeel.
Ik heb bij een Jumbo gewerkt. Nou het is gewoon 1 groot schijnspel die aardigheid! Breekt je pokerface, word je meteen op het matje geroepen. Zit jij achter de kassa en had jij kunnen omroepen voor een extra kassa, maar het niet inzag zodat mensen hun boodschappen gratis kregen, 1e officiele waarschuwing, (je hebt er 3) Je krijgt ook een cursus dag in Veghel als je een nieuw Jumbo filiaal word. Proberen ze je ook meteen te hersenspoelen. Ik heb het ervaren daar als idd 1 groot schijnspel en als je ook maar 1 ding fout doet.....

Ja klant is koning dat snap ik. Klantvriendelijk is hun prioriteit, maar dat is absoluut niet het geval hoe ze met het personeel omgaan! Medewerkers van de Super de Boer werden ook overgenomen, maar werden er letterlijk en figuurlijk zo uitgewerkt, incl de leidinggevende van de afdeling! Sad...... Nee heb geen enkel moment spijt gehad van mijn ontslag en hun zeiden alleen: oke we verwerken het. Niet eens een bedankje voor de inzet of een hand, niks.

Dusja als werknemer én consument hoef ik niet naar de Jumbo, mede omdat ik weet hoe het er werkelijk aantoe gaat....

(sorry, dat is er ook ff uit )
@Skipje

Dat is niet waar dat je daar een officiële waarschuwing voor krijg!

Je mag een x aantal keer per maand een 4e klant hebben. Dit ligt aan de omzet en grote van de winkel.

Het is juist de bedoeling dat je die eens krijgt. Mensen verbazen zich dat ze hun boodschappen echt gratis krijgen. En de mensen er omheen ook. Dus ze komen terug omdat ze zie dat het echt gebeurd.

Natuurlijk zijn er mensen die het er echt om

doen.

Weet niet wat voor filiaal jij hebt gehad maar een beetje een rare gang van zaken.

En natuurlijk is het niet de bedoeling dat je er iedere dag hebt. Maar dat ligt dan echt aan de caissières en bezetting. Natuurlijk is voorkomen beter.

En ja, als het iedere keer de zelfde caissière is heb ik die daar ook wel eens op aangesproken. Maar nooit een officiële waarschuwing.
quote:sprokkelientje schreef op 16 maart 2013 @ 12:02:

[...]

Ik denk dat je op aanbiedingen moet blijven letten en daar je weekmenu (indien aan de orde) op aan moet passen als je echt goedkoper uit wil zijn.

Ook de bereidheid om naar verschillende supermarkten te gaan en daar produkten en aanbiedingen te halen.

Voor mij loont dit de moeite, zo ook omdat in mijn wijk en woonplaats alle supermarkten dicht bij elkaar zijn.

Denk dat dat idd de voordeligste manier is. Hier zijn veel verschillende supers maar niet allemaal bij elkaar (meestal 2 bij elkaar). Misschien idd begin van de week gaan zitten met de folders en het zo een beetje plannen.

Overigens is Lidl voor mij niet de goedkoopste.... al die bakken met aanbiedingen... Heb me ingehouden afgelopen week om niet met een fietsroutegids thuis te komen, maar vandaag bedraagt de schade een waterkoker en een sportBH
De Jumbokassa sloeg EUR 1,49 aan voor bospeen (2 bossen gekocht). Snoezeman meende dat het EUR 0,99 moest zijn, de kassadame en ik gingen even kijken.

Nope, EUR 1,39. (De waspeen was EUR 0,99)

Verkeerde prijs, dus één bos gratis, maar toch EUR 1,49 afgerekend. Had dat geen EUR 1,39 moeten zijn ? En als ik dáármee alsnog naar de klantenservice ging, kreeg ik dan 10 cent terug, of die andere bos ook gratis ?

En als de kassa een lager bedrag aangeeft dan wat op het kaartje staat, krijg je het product dan ook gratis ? Of mag je dan gewoon blij zijn dat je het goedkoper hebt gekregen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sinds ik ben verhuisd, woon ik dicht bij een Jumbo en doe ik daar de meeste boodschappen. Vroeger ging ik veel naar AH XL (ook dichtbij). Ik merkte vooral in het begin heel goed dat ik goedkoper uit was bij Jumbo, nu ben ik er aan gewend (of is Jumbo duurder geworden). Jumbo volstaat voor de meeste boodschappen, maar AH XL heeft een superassortiment. Als ik daar nu heenga ben ik helemaal gelukkig

Wat ik niet zo fijn vind aan de Jumbo is dat het goedkopere gehakt (voor de kenners, de verpakking rundergehakt met vershoudfolie erom van circa ¤1,50) niet goed blijft tot de houdbaarheidsdatum. Als ik dat in het voren koop, moet ik het invriezen, anders is het geheid helemaal bruin/paars tegen de tijd dat ik het wil gaan gebruiken.

Daarnaast heeft mijn Jumbo op sommige dagen arbeidsgehandicapten in dienst als vakkenvullers, wat op zich natuurlijk prima is, alleen zijn ze met zoveel dat ze echt in de weg lopen en ze gaan ook niet even voor je aan de kant als je bij het schap moet zijn waar zij staan te vullen...
Ik vind de jumbo waar ik woon wel fijn. Alleen wat ik nou jammer vind is dat er geen folder met aanbiedingen van is, die krijgen wij niet. Alleen mijn vader vind het vlees er wel altijd duur maarja.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 14 maart 2013 @ 20:39:

Ik ben vegetarier, ze hebben wel vega van de vegetarische slager (kost wel 4,50 per pakje maar dan heb je wel wat). VInd je dat echt lekker? Ik had laatst de vega gehaktballen van de vegetarische slager maar brrr, vriend vroeg zelfs of ze bedorven waren... Kwestie van smaak natuurlijk =)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven