Wat voor hondje kopen
zondag 1 april 2012 om 20:11
Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen maar heb toch maar voor deze pijler gekozen
Wij willen graag een klein hondje kopen. We wonen in een vrij groot appartement, met een balkon. Ik hou van lekker buiten wandelen. En weet welke nadelen er aan vast zitten. Maar ook veel voordelen, ben een echte dierenvriend! En mijn ouders hebben ook altijd honden gehad.
Ik werk 24 uur, dus kan veel bij het hondje zijn. We hebben geen kinderen trouwens.
Wat wij willen:
Klein hondje jack russel formaat
Niet te druk (ik weet wel dat honden druk kunnen zijn, maar er zijn ook grezen) haha!
Geen chiwawa
Moet trappen kunnen lopen
Wat voor hond hebben jullie, en wat zijn leuke honden?
Wij willen graag een klein hondje kopen. We wonen in een vrij groot appartement, met een balkon. Ik hou van lekker buiten wandelen. En weet welke nadelen er aan vast zitten. Maar ook veel voordelen, ben een echte dierenvriend! En mijn ouders hebben ook altijd honden gehad.
Ik werk 24 uur, dus kan veel bij het hondje zijn. We hebben geen kinderen trouwens.
Wat wij willen:
Klein hondje jack russel formaat
Niet te druk (ik weet wel dat honden druk kunnen zijn, maar er zijn ook grezen) haha!
Geen chiwawa
Moet trappen kunnen lopen
Wat voor hond hebben jullie, en wat zijn leuke honden?
zondag 1 april 2012 om 20:13
Een Jack Russell iig niet. Keffers.
Ik zou zeggen een golden retriever (heb ik zelf), maar ja, die is groter dan wat jij zoekt. Succes met je beslissing!
Ik denk trouwens dat kleine hondjes drukker en luidruchtiger zijn dan grote, maar misschien is dat een vooroordeel (al zie en hoor ik het wel heel vaak hier in de omgeving).
Ik zou zeggen een golden retriever (heb ik zelf), maar ja, die is groter dan wat jij zoekt. Succes met je beslissing!
Ik denk trouwens dat kleine hondjes drukker en luidruchtiger zijn dan grote, maar misschien is dat een vooroordeel (al zie en hoor ik het wel heel vaak hier in de omgeving).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 1 april 2012 om 20:18
Zelfde ervaring als Elmervrouw. Kleine hondjes zijn in mijn beleving drukker en luidruchtiger dan grote.
En alles wat ik ken aan rassen dat niet groter is dan formaat Jack Russel vind ik dus keffertjes. Enige potentiele uitzondering is de Shih-Tzu, daar ken ik een aantal wat rustigere exemplaren van.
Maar dat moet maar net je soort hond zijn.
En alles wat ik ken aan rassen dat niet groter is dan formaat Jack Russel vind ik dus keffertjes. Enige potentiele uitzondering is de Shih-Tzu, daar ken ik een aantal wat rustigere exemplaren van.
Maar dat moet maar net je soort hond zijn.
zondag 1 april 2012 om 20:18
Alle (kleine) rashondjes zijn volledig kapotgefokt en zitten dus vol met erfelijke ziektes. Door steeds allerlei familieleden met elkaar te laten paren hebben fokkers er voor gezorgd dat rashonden allerlei afwijkingen hebben.
Neem dus lekker een niet-rashond die zijn veel gezonder en nog veel goekoper ook!
Neem dus lekker een niet-rashond die zijn veel gezonder en nog veel goekoper ook!
zondag 1 april 2012 om 20:26
Let wel dat kleine hondjes vaak ook jachthondjes zijn.
Ik bedoel een jackrussel,teckel of poedel,zijnwel gefokt om ergens op te jagen.
Dus rustig zijn ze zeker niet.
Zou me als ik jou was toch wat meer in honden verdiepen,voor je een leuke kleine jackrussel hebt die je hele huis sloopt uit verveling.
Dan kan je beter een grote rustigere bordeaux dog ofzo in huis nemen.
Ik bedoel een jackrussel,teckel of poedel,zijnwel gefokt om ergens op te jagen.
Dus rustig zijn ze zeker niet.
Zou me als ik jou was toch wat meer in honden verdiepen,voor je een leuke kleine jackrussel hebt die je hele huis sloopt uit verveling.
Dan kan je beter een grote rustigere bordeaux dog ofzo in huis nemen.
zondag 1 april 2012 om 20:26
quote:groentsoep2 schreef op 01 april 2012 @ 20:22:
Ik hou helemaal niet van honden (niet om als huisdier te houden tenminste), maar als ik dan toch aan de hond moest zou ik een zielig vuilnisbakkie uit het asiel halen. Die zijn een stuk goedkoper en je doet er nog een goeie daad mee ook.
helemaal mee eens, wij hebben 3 maanden geleden ook een hond uit het asiel gehaald, en het beestje is zo dankbaar ( althans dat denk ik) de asielen zitten vol kijk eens op dierenasiels.com.
Dan zit je in de meeste gevallen ook niet met zindelijk maken ofzo, niet dat dat zo'n ramp is maar goed als je 24 uur per week werkt is het wel prettig dat je dat kunt overslaan dacht ik zo
Ik hou helemaal niet van honden (niet om als huisdier te houden tenminste), maar als ik dan toch aan de hond moest zou ik een zielig vuilnisbakkie uit het asiel halen. Die zijn een stuk goedkoper en je doet er nog een goeie daad mee ook.
helemaal mee eens, wij hebben 3 maanden geleden ook een hond uit het asiel gehaald, en het beestje is zo dankbaar ( althans dat denk ik) de asielen zitten vol kijk eens op dierenasiels.com.
Dan zit je in de meeste gevallen ook niet met zindelijk maken ofzo, niet dat dat zo'n ramp is maar goed als je 24 uur per week werkt is het wel prettig dat je dat kunt overslaan dacht ik zo
zondag 1 april 2012 om 20:29
@ bianca: je zegt bij een poedel direct verschrikkelijk, maar heb je dan zo'n opgeschoren poedel in je hoofd? Want dat hoeft namelijk helemaal niet (gelukkig, want dat vind ik ook verschrikkelijk!). Ze zien er dan direct heel anders uit en het zijn lekker sportieve honden EN (wanneer ze voldoende beweging krijgen) binnen lekker rustig. Ik denk dat het een hele geschikte hond voor jullie kan zijn.
zondag 1 april 2012 om 20:29
zondag 1 april 2012 om 20:30
Ik zou als je hond echt trappen moet lopen om bij je huis te komen er rekening mee houden dat je de hond moet kunnen tillen bij zijn volwassen gewicht. Ik paste een paar jaar geleden wel op de (ontzettend lieve!) goldenretriever kruising van mijn ouders. Maar nu is ze oud en kan het niet meer, want ze kan de trap bijna niet meer op en af, zeker niet meerdere malen per dag.
zondag 1 april 2012 om 20:34
quote:ca304 schreef op 01 april 2012 @ 20:29:
[...]
Maar voor een bordeauxdog is het weer niet goed om trap te lopen. En om er nou een op te tillen is ook geen pretje, tenzij je een bodybuilder bent ofzo
Zie onze bordeaux regelmatig als baby'tje in de armen van manlief voorbij komen- zit echt in het verkeerde lijf, haha. Die van ons is wat kleiner teefje, maar ze denkt soms geloof ik een Shi-tzu te zijn..
Is een mopshondje of een franse bulldog wellicht een optie?
[...]
Maar voor een bordeauxdog is het weer niet goed om trap te lopen. En om er nou een op te tillen is ook geen pretje, tenzij je een bodybuilder bent ofzo
Zie onze bordeaux regelmatig als baby'tje in de armen van manlief voorbij komen- zit echt in het verkeerde lijf, haha. Die van ons is wat kleiner teefje, maar ze denkt soms geloof ik een Shi-tzu te zijn..
Is een mopshondje of een franse bulldog wellicht een optie?
zondag 1 april 2012 om 20:34
quote:Elmervrouw schreef op 01 april 2012 @ 20:13:
Ik denk trouwens dat kleine hondjes drukker en luidruchtiger zijn dan grote, maar misschien is dat een vooroordeel (al zie en hoor ik het wel heel vaak hier in de omgeving).Mijn jack russell is echt geen keffer.Kwestie van opvoeden.
Ik denk trouwens dat kleine hondjes drukker en luidruchtiger zijn dan grote, maar misschien is dat een vooroordeel (al zie en hoor ik het wel heel vaak hier in de omgeving).Mijn jack russell is echt geen keffer.Kwestie van opvoeden.
zondag 1 april 2012 om 20:45
quote:Bianca1986 schreef op 01 april 2012 @ 20:22:
Oee een poedel.. Neeee verschrikkelijk
Wat een ontzettend vooroordeel. Poedels zijn enorm intelligent, hele leuke honden. En je HOEFT ze niet op te knippen, he!
Nee, heb zelf geen poedel, vriendin wel. Een van de leukste soorten!
Oee een poedel.. Neeee verschrikkelijk
Wat een ontzettend vooroordeel. Poedels zijn enorm intelligent, hele leuke honden. En je HOEFT ze niet op te knippen, he!
Nee, heb zelf geen poedel, vriendin wel. Een van de leukste soorten!
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
zondag 1 april 2012 om 20:49
Ik heb een kruising. Jackrussel-mopshond...
Zij is rustig, lief voor de kinderen en soms wel een bui van gekte, maar zeker nooit vals ook al mishandelen de kinderen haar zo nu en dan.. Zij blaft ook niet veel.
Maar jij wil graag wandelen, en een mopshond is snel moe.. die van mij wel soms.
Jackrussel is wel druk, en dat zit er ook in, maar door dat mopshond, houd ze het gewoon niet super lang vol.
Maar jou raad ik een beagle aan, die zijn heel lief.. klein en keffen niet de hele dag.
Als je ooit kinderen krijgt, dan is dit ook goed vertrouwd.
Ik raad je af een labrador te nemen als je trappen moet lopen.
Of andere honden met heup problemen vanwege HD
Zij is rustig, lief voor de kinderen en soms wel een bui van gekte, maar zeker nooit vals ook al mishandelen de kinderen haar zo nu en dan.. Zij blaft ook niet veel.
Maar jij wil graag wandelen, en een mopshond is snel moe.. die van mij wel soms.
Jackrussel is wel druk, en dat zit er ook in, maar door dat mopshond, houd ze het gewoon niet super lang vol.
Maar jou raad ik een beagle aan, die zijn heel lief.. klein en keffen niet de hele dag.
Als je ooit kinderen krijgt, dan is dit ook goed vertrouwd.
Ik raad je af een labrador te nemen als je trappen moet lopen.
Of andere honden met heup problemen vanwege HD