Wat voor hondje kopen
zondag 1 april 2012 om 20:11
Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen maar heb toch maar voor deze pijler gekozen
Wij willen graag een klein hondje kopen. We wonen in een vrij groot appartement, met een balkon. Ik hou van lekker buiten wandelen. En weet welke nadelen er aan vast zitten. Maar ook veel voordelen, ben een echte dierenvriend! En mijn ouders hebben ook altijd honden gehad.
Ik werk 24 uur, dus kan veel bij het hondje zijn. We hebben geen kinderen trouwens.
Wat wij willen:
Klein hondje jack russel formaat
Niet te druk (ik weet wel dat honden druk kunnen zijn, maar er zijn ook grezen) haha!
Geen chiwawa
Moet trappen kunnen lopen
Wat voor hond hebben jullie, en wat zijn leuke honden?
Wij willen graag een klein hondje kopen. We wonen in een vrij groot appartement, met een balkon. Ik hou van lekker buiten wandelen. En weet welke nadelen er aan vast zitten. Maar ook veel voordelen, ben een echte dierenvriend! En mijn ouders hebben ook altijd honden gehad.
Ik werk 24 uur, dus kan veel bij het hondje zijn. We hebben geen kinderen trouwens.
Wat wij willen:
Klein hondje jack russel formaat
Niet te druk (ik weet wel dat honden druk kunnen zijn, maar er zijn ook grezen) haha!
Geen chiwawa
Moet trappen kunnen lopen
Wat voor hond hebben jullie, en wat zijn leuke honden?
zondag 1 april 2012 om 21:53
zondag 1 april 2012 om 22:09
Een Welsh Terrier.
Ik heb er eentje gehad, fantastisch beest.
Lief, intelligent, aanhankelijk en toch stoer!
Ook niet doorgefokt want is niet een super populair ras.
Oh ja, is een draadhaar, dus haart niet uit!
Ik heb er eentje gehad, fantastisch beest.
Lief, intelligent, aanhankelijk en toch stoer!
Ook niet doorgefokt want is niet een super populair ras.
Oh ja, is een draadhaar, dus haart niet uit!
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zondag 1 april 2012 om 23:06
maandag 2 april 2012 om 10:02
maandag 2 april 2012 om 19:28
Een boomer! Je hebt grote en kleinere. Malteser x tzi tsu. Heel lief en rustig. Je hebt ze van heel klein tot wat groter. En haren niet, ook ideaal.
Het is ook maar net wat je leuk vind, schattig of juist wat stoerder. Westies en Yorkies vind ik fantastisch, een ander vind het keffertjes. Sheltie is misschien ook een idee.
Het is ook maar net wat je leuk vind, schattig of juist wat stoerder. Westies en Yorkies vind ik fantastisch, een ander vind het keffertjes. Sheltie is misschien ook een idee.
maandag 2 april 2012 om 23:52
Oh, ik vind een Jack Russell echt fantastisch. Ik heb zelf nu geen hond, maar met die wel veel ervaring (mijn heel vroegere oppas waar ik dagelijks na school was had er één). Dat was niet echt een keffertje, maar zo te lezen zijn de meesten dat dus wel. Het is het enige kleine hondje dat ik echt een hond vind, maar dat is natuurlijk een heel gekleurde mening Zelf ben ik meer van het formaat, bouw en karakter Mechelse herder enzo. Maar goed, over 35 jaar misschien weer eens (dat wordt 37 jaar waarschijnlijk gezien de economie. En dan hoef ik eindelijk niet meer te werken, maar mis ik wrs de energie voor zo'n hond lol. Nu ja, nog jaren zat om voor dan een geschikte uit te zoeken
)
dinsdag 3 april 2012 om 00:20
Een dwerg pincher! Geen mini pincher want die zijn niet gezond en komen met veel kwaaltjes. Een dwerg pincher is echter super. Nooit problemen mee gehad, super lief, als je ze veel buiten laat rondrennen zijn het binnen het knuffelbeesten. Kort haar, mooie glazende vacht en schattige hangoortjes. Is ook echt een waakhondje. Ze zijn heel slim en leert dus snel.
dinsdag 3 april 2012 om 00:27
dinsdag 3 april 2012 om 22:54
Het ligt er helemaal aan wat voor type hond je wilt:
Terriërs zou ik in het algemeen afraden wanneer je nog kinderen wilt, ze hebben een lagere "drempel" om te bijten als de meeste honden (gefokt om op konijnen ed te jagen) en zijn dus minder verdraagzaam
Houdt je van dameshondjes heb je genoeg keuze: Poedel, Cavalier King Charles Spaniel, Maltezer, enzovoort
Je moet er dan wel tegen kunnen dat ze flink om aandacht vragen.
Wat "stoerdere" honden zijn de Beagle, springer spaniel, welsch corgi, tekkel, Whippet. Deze honden hebben over het algemeen meer beweging nodig dan de dameshonden.
Ik kan ook een cocker spaniel aanraden; makkelijke hond en heel lief, niet echt een dameshond maar wel erg schattig Wel alleen bij een goede fokker kopen, want soms kunnen ze gedragsproblemen hebben ( onverwachte agressie )
Je kunt ook een keertje op een hondententoonstelling gaan kijken, daar kun alle rassen zien en gelijk de liefhebbers alles vragen.
Hoop dat dit een beetje helpt!
Terriërs zou ik in het algemeen afraden wanneer je nog kinderen wilt, ze hebben een lagere "drempel" om te bijten als de meeste honden (gefokt om op konijnen ed te jagen) en zijn dus minder verdraagzaam
Houdt je van dameshondjes heb je genoeg keuze: Poedel, Cavalier King Charles Spaniel, Maltezer, enzovoort
Je moet er dan wel tegen kunnen dat ze flink om aandacht vragen.
Wat "stoerdere" honden zijn de Beagle, springer spaniel, welsch corgi, tekkel, Whippet. Deze honden hebben over het algemeen meer beweging nodig dan de dameshonden.
Ik kan ook een cocker spaniel aanraden; makkelijke hond en heel lief, niet echt een dameshond maar wel erg schattig Wel alleen bij een goede fokker kopen, want soms kunnen ze gedragsproblemen hebben ( onverwachte agressie )
Je kunt ook een keertje op een hondententoonstelling gaan kijken, daar kun alle rassen zien en gelijk de liefhebbers alles vragen.
Hoop dat dit een beetje helpt!
woensdag 4 april 2012 om 10:39
Het is misschien al eens geopperd, maar bij deze mijn advies:
Ga naar t asiel en kijk wat er daar is in jouw gewenste formaat. Kun je meteen je wensen voorleggen enz.
Ik ben trouwens wel een erge jackrusselfan, dat blaffen is bij kleine hondjes idd vaak erger dan bij grote, maar daarvoor heb je van die handige bandjes he? Ik heb zelf twee honden, een grote (Bordeauxdog) die nooit blaft, tenzij t volgens haar nodig is (postbode af en toe, en als er 'zomaar' iemand in onze tuin komt) en een Chihuahua. Die was de eerste weken dat ie hier woonde heel rustig, maar daarna werd ie waaks als wij weg waren. Nou ja, het was meer zichzelf vermaken door te keffen naar alles (echt ALLES) wat er buiten bewoog. Blafband om en hij snapt de hint. Uit enthousiasme, bij het spelen met andere honden, mag een hond best blaffen van mij, maar overbodig gekef, daar kunnen mn oren niet tegen.
Ga naar t asiel en kijk wat er daar is in jouw gewenste formaat. Kun je meteen je wensen voorleggen enz.
Ik ben trouwens wel een erge jackrusselfan, dat blaffen is bij kleine hondjes idd vaak erger dan bij grote, maar daarvoor heb je van die handige bandjes he? Ik heb zelf twee honden, een grote (Bordeauxdog) die nooit blaft, tenzij t volgens haar nodig is (postbode af en toe, en als er 'zomaar' iemand in onze tuin komt) en een Chihuahua. Die was de eerste weken dat ie hier woonde heel rustig, maar daarna werd ie waaks als wij weg waren. Nou ja, het was meer zichzelf vermaken door te keffen naar alles (echt ALLES) wat er buiten bewoog. Blafband om en hij snapt de hint. Uit enthousiasme, bij het spelen met andere honden, mag een hond best blaffen van mij, maar overbodig gekef, daar kunnen mn oren niet tegen.