Wat voor hondje kopen

01-04-2012 20:11 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen maar heb toch maar voor deze pijler gekozen

Wij willen graag een klein hondje kopen. We wonen in een vrij groot appartement, met een balkon. Ik hou van lekker buiten wandelen. En weet welke nadelen er aan vast zitten. Maar ook veel voordelen, ben een echte dierenvriend! En mijn ouders hebben ook altijd honden gehad.

Ik werk 24 uur, dus kan veel bij het hondje zijn. We hebben geen kinderen trouwens.

Wat wij willen:

Klein hondje jack russel formaat

Niet te druk (ik weet wel dat honden druk kunnen zijn, maar er zijn ook grezen) haha!

Geen chiwawa

Moet trappen kunnen lopen

Wat voor hond hebben jullie, en wat zijn leuke honden?
Was dat maar waar! Zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn, he. Maar toch.
quote:anouar schreef op 01 april 2012 @ 21:42:

Was dat maar waar! Zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn, he. Maar toch.Heb je al wel eens een oproepje geplaatst voor in de zomer ofzo? Oppas is vaak erg duur. Als jij het zou willen doen voor wat het hondje aan voer kost, lukt het vast wel.
"Maar jou raad ik een beagle aan, die zijn heel lief.. klein en keffen niet de hele dag."

Beagles zijn heel druk, en niet makkelijk op te voeden!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Een Cocker Spaniel!
Grief is just love with nowhere to go
Jaaaa...een cocker. Stronteigenwijs maar wat zijn ze leuk
@ eleine, ja wie weet doe ik dat wel. Krijg er wel zin in met dit topic!
Ik ga dat denk ik ook doen! In de zomer.. Als iemand op vakantie gaat mag het hondje / hond altijd hier blijven. Gratis!

Gaat er binnen kort nog iemand op vakantie die ook een hond heeft?
Een Maltezer misschien??
Een Welsh Terrier.

Ik heb er eentje gehad, fantastisch beest.

Lief, intelligent, aanhankelijk en toch stoer!

Ook niet doorgefokt want is niet een super populair ras.

Oh ja, is een draadhaar, dus haart niet uit!
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ja, je hoort altijd van die zielige verhalen over vastgebonden honden in het bos in de vakantieperiode. En wij zitten hier een beetje hondloos te wezen...

Weheehee, het is niet eerlijk !
quote:Mac123 schreef op 01 april 2012 @ 20:44:

Een newfoundlander!!eens maar of het onder een klein hondje valt dat betwijfel ik dan weer ookal past het best op schoot met wat moeite
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
franse buldog? Heel handzaam lief en grappig
Je m"appelle belle
Maltezer leeuwtjes zijn rustige hondjes.
Geen hond kopen maar een kat
ik heb een franse bulldog en woon ongeveer t zelfde als jij,alleen hoeft ie geen trappen te lopen want lift...

het is een heel lief,grappig,makkelijk beessie.natuurlijk heeft ie n paar x per dag zn gekke 5 minuten,maar dat gaat goed hier hoor!
.
Ik ga ook een hondje kopen en denk aan een Tibetaanse spaniël. Ga nog even dit topic verder lezen ivm goede tips

Weet je al wat het wordt to ?
Een boomer! Je hebt grote en kleinere. Malteser x tzi tsu. Heel lief en rustig. Je hebt ze van heel klein tot wat groter. En haren niet, ook ideaal.

Het is ook maar net wat je leuk vind, schattig of juist wat stoerder. Westies en Yorkies vind ik fantastisch, een ander vind het keffertjes. Sheltie is misschien ook een idee.
Oh, ik vind een Jack Russell echt fantastisch. Ik heb zelf nu geen hond, maar met die wel veel ervaring (mijn heel vroegere oppas waar ik dagelijks na school was had er één). Dat was niet echt een keffertje, maar zo te lezen zijn de meesten dat dus wel. Het is het enige kleine hondje dat ik echt een hond vind, maar dat is natuurlijk een heel gekleurde mening Zelf ben ik meer van het formaat, bouw en karakter Mechelse herder enzo. Maar goed, over 35 jaar misschien weer eens (dat wordt 37 jaar waarschijnlijk gezien de economie. En dan hoef ik eindelijk niet meer te werken, maar mis ik wrs de energie voor zo'n hond lol. Nu ja, nog jaren zat om voor dan een geschikte uit te zoeken ;))
Een dwerg pincher! Geen mini pincher want die zijn niet gezond en komen met veel kwaaltjes. Een dwerg pincher is echter super. Nooit problemen mee gehad, super lief, als je ze veel buiten laat rondrennen zijn het binnen het knuffelbeesten. Kort haar, mooie glazende vacht en schattige hangoortjes. Is ook echt een waakhondje. Ze zijn heel slim en leert dus snel.
De Bearded Collie! Vrolijke honden en niet te dominant. Licht ook, dus evt de trap op te tillen. Bovendien zie je ze niet zo vaak als labradors en jack russels etc. Er is nog een ras dat qua uiterlijk op ze lijkt maar die hondjes zijn wat kleiner van stuk, vlg mij is dat de Schapendoes?
Geen hond kopen. Je kunt nooit meer weg.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hou ook rekening met de stembanden van de terriers, sommige kunnen nog al een flinke keel opzetten, daar worden buren niet vrolijk van.

Ik weet het, teckels klinken oud bollig, maar het zijn wel leuke vriendelijke dieren.
Wat denk je van zo'n kuifje hond ( terrier)

Even googelen er op
Het ligt er helemaal aan wat voor type hond je wilt:

Terriërs zou ik in het algemeen afraden wanneer je nog kinderen wilt, ze hebben een lagere "drempel" om te bijten als de meeste honden (gefokt om op konijnen ed te jagen) en zijn dus minder verdraagzaam

Houdt je van dameshondjes heb je genoeg keuze: Poedel, Cavalier King Charles Spaniel, Maltezer, enzovoort

Je moet er dan wel tegen kunnen dat ze flink om aandacht vragen.

Wat "stoerdere" honden zijn de Beagle, springer spaniel, welsch corgi, tekkel, Whippet. Deze honden hebben over het algemeen meer beweging nodig dan de dameshonden.

Ik kan ook een cocker spaniel aanraden; makkelijke hond en heel lief, niet echt een dameshond maar wel erg schattig Wel alleen bij een goede fokker kopen, want soms kunnen ze gedragsproblemen hebben ( onverwachte agressie )

Je kunt ook een keertje op een hondententoonstelling gaan kijken, daar kun alle rassen zien en gelijk de liefhebbers alles vragen.

Hoop dat dit een beetje helpt!
Het is misschien al eens geopperd, maar bij deze mijn advies:

Ga naar t asiel en kijk wat er daar is in jouw gewenste formaat. Kun je meteen je wensen voorleggen enz.

Ik ben trouwens wel een erge jackrusselfan, dat blaffen is bij kleine hondjes idd vaak erger dan bij grote, maar daarvoor heb je van die handige bandjes he? Ik heb zelf twee honden, een grote (Bordeauxdog) die nooit blaft, tenzij t volgens haar nodig is (postbode af en toe, en als er 'zomaar' iemand in onze tuin komt) en een Chihuahua. Die was de eerste weken dat ie hier woonde heel rustig, maar daarna werd ie waaks als wij weg waren. Nou ja, het was meer zichzelf vermaken door te keffen naar alles (echt ALLES) wat er buiten bewoog. Blafband om en hij snapt de hint. Uit enthousiasme, bij het spelen met andere honden, mag een hond best blaffen van mij, maar overbodig gekef, daar kunnen mn oren niet tegen. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven