Wat voor hondje kopen

01-04-2012 20:11 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen maar heb toch maar voor deze pijler gekozen

Wij willen graag een klein hondje kopen. We wonen in een vrij groot appartement, met een balkon. Ik hou van lekker buiten wandelen. En weet welke nadelen er aan vast zitten. Maar ook veel voordelen, ben een echte dierenvriend! En mijn ouders hebben ook altijd honden gehad.

Ik werk 24 uur, dus kan veel bij het hondje zijn. We hebben geen kinderen trouwens.

Wat wij willen:

Klein hondje jack russel formaat

Niet te druk (ik weet wel dat honden druk kunnen zijn, maar er zijn ook grezen) haha!

Geen chiwawa

Moet trappen kunnen lopen

Wat voor hond hebben jullie, en wat zijn leuke honden?
Klik

En nee, niet alle papillons zien er zo fluffy en oudewijverig uit. Dt zijn de echte showhonden :P .

Ik heb er eentje en ze is fantastisch. Zo slim, een echt familiehondje. Dol op wandelen! Hoe langer en zwaarder hoe beter.

foto

foto2

The Papillon is sometimes called the butterfly dog, because the ears look like butterfly wings. It is a friendly, intelligent dog that is tougher than it looks, and loves outdoor exercise. A Playful, lively, amusing, animated and charming little dog. Affectionate, gentle, patient, and proud, they love to cuddle. Enjoys a good romp outdoors. They are steady, obedient and are not yappers. Papillons can be trained to perform small tricks. Good with cats when they are socialized with them. They can also be difficult to housebreak, but are in general easy to train otherwise. If you allow this dog to become pack leader to humans, it may become very possessive of its owner and resent outsiders. When a dog believes he is pack leader to humans, it is called Small Dog Syndrome, human induced behaviors, where the dog is allowed to believe he owns the house. This can cause a varying degree of behavior problems such as, but not limited to, being, nervous, high-strung, timid, separation anxiety, guarding, growling, snapping, biting, obsessive barking, dog aggression and being untrustworthy with children. These are not Papillon traits, but rather behaviors brought on by the way humans are treating the dog. Since most people who own small dogs, because of their size, unknowingly allow them to run the show, they are not generally recommended for young children. However, if you are your dog's firm, consistent pack leader, providing rules he must follow and limits to what he is and is not allowed to do, along with daily pack walks, the Papillon can be very trustworthy with children. They will be calm if sufficiently exercised.
Die grote honden zijn zo gaaf! Bordeaux dog en westlander.. Maar daar wil ik toch wel echt een groter huis voor met een lekkere tuin waar die rond kan wandelen..

Jack russell hebben mijn ouders ook, hij is wel erg lief en rustig. Maar een vriendin heeft er ook een maar dat is net een stuiterbal

Er zijn zoveel leuke hondjes, maar een poedel vind ik echt geen mooi hondje geschoren of niet
Wat ga je met de hond doen? 3 keer per dag een blokje om, hondensport, cursussen? En als je cursussen wil doen, heb je dan een bepaalde voorkeur? Gehoorzaamheid, jacht, behendigheid? Allemaal belangrijk in de keuze voor een bepaald ras.
Een papillon is inderdaad erg leuk. Cavalier king Charles spaniels zijn ook geweldig, maar schijnen erg kapot gefokt te zijn. Goed zoeken naar betrouwbare fokker. Kooikerhondjes vind ik ook erg leuk.

Zucht...te weinig tijd voor een hond hier. Zo jammer....
Agility is trouwens ontzettend leuk met Papillons!
Kooikerhondjes zijn inderdaad ook erg leuk anouar!

Heb je ook in de toekomst geen tijd voor een hondje :( ?
nog een leuk filmpje
Ik zag laatst trouwens een youtube filmpje *the cutest dog ever*. Dat was het ook, zoooo schattig. Het was net een klein teddybeertje, volgens mij was het ook nog een puppy, dat helpt ook altijd bij de cuteness factor. Ik heb alleen geen idee wat voor soort het was.
Hondje op youtube heet Boo, kan geen filmpje plakken want forum mobiel. Boo: muse lullaby, echt zooo schattig. Weet iemand toevallig wat voor hondje dat is?
quote:Missprincesa schreef op 01 april 2012 @ 21:06:

Ik zag laatst trouwens een youtube filmpje *the cutest dog ever*. Dat was het ook, zoooo schattig. Het was net een klein teddybeertje, volgens mij was het ook nog een puppy, dat helpt ook altijd bij de cuteness factor. Ik heb alleen geen idee wat voor soort het was.?? deze ??
quote:Missprincesa schreef op 01 april 2012 @ 21:09:

Hondje op youtube heet Boo, kan geen filmpje plakken want forum mobielDat is inderdaad een pomeranian . Erg leuk, maar zulke keffers..
In die plaatjes van jou, zien ze er heel anders uit, hahaha. Maar ik zie wel de gelijkenis inderdaad.
Boo is gewoon onwijs getoupeerd en rond geknipt. Net als deze pomeranian.

zie?
Die laatste link doet het bij mij niet, maar in je link met al die plaatjes hadden ze idd ook al een vergelijking gemaakt. Jammer zeg, ik dacht dat er hondjes waren die echt zo geboren worden :p

Maar originele versie is ook wel schattig.

Edit: link doet het al
Hee, die Pomerian is toch gewoon een dwergkeeshond? Wel veel werk zo'n vacht volgens mij.

@eleine, ik hoop dat het ooit anders wordt, maar een hond neem je niet om hem de 4 dagen alleen te laten, dat gun je zo'n dier ook niet. Hoop nog steeds op een "lease" hond in de buurt, zo een die je gewoon op kunt halen om lekker mee te lopen en die komt logeren als z'n baas op vakantie gaat. Misschien vind ik die ooit...

Leuke foto's heb je!
Ja sorry ik had verkeerd gelinkd haha. Ik heb bij mijn vorige bericht 1tje toegevoegd van Boo naast een normale pomeranian. Hij's wel schattig zeg!
Hier een papillon in huis. Ontzettend slim, gigantisch uithoudingsvermogen (dus echt geen 'schoothond')

Wel een tip: besteed bij dit ras veel aandacht aan opvoeding! Doordat ze zo slim zijn, worden het soms ook onuitstaanbare mormels
keeshond

poedel
quote:_syrah_ schreef op 01 april 2012 @ 21:22:

Hier een papillon in huis. Ontzettend slim, gigantisch uithoudingsvermogen (dus echt geen 'schoothond')

Wel een tip: besteed bij dit ras veel aandacht aan opvoeding! Doordat ze zo slim zijn, worden het soms ook onuitstaanbare mormels voor Papillons
Voor een Beagle moet je wel veel ervaring hebben met honden. Zijn niet de beste luisteraars/gehoorzamers ter wereld.
Malthezer Leeuwtje
West highland white terriër

Zo n hondje van de ceasar reclame

Wij hebben er een, echt een schat
quote:anouar schreef op 01 april 2012 @ 21:21:

Hee, die Pomerian is toch gewoon een dwergkeeshond? Wel veel werk zo'n vacht volgens mij.

@eleine, ik hoop dat het ooit anders wordt, maar een hond neem je niet om hem de 4 dagen alleen te laten, dat gun je zo'n dier ook niet. Hoop nog steeds op een "lease" hond in de buurt, zo een die je gewoon op kunt halen om lekker mee te lopen en die komt logeren als z'n baas op vakantie gaat. Misschien vind ik die ooit...

Leuke foto's heb je!Hmmm woon je in het Noorden ?
Ik heb trouwens een engelse bulldog gehad. Die op mijn advar, zo'n lief mooi beest! Maar goed is hier niet handig met al die trappen. (het zijn er trouwens drie)

Woont er toevallig iemand omg. Den bosch waar ik voor op een hondje kan passen? Vrijwillig?

Of even mee kan wandelen?
Was dat maar waar! Zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn, he. Maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven