Wat voor servies heb je?
donderdag 7 januari 2010 om 13:53
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.
We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google
Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?
Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google
Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?
Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
zaterdag 9 januari 2010 om 09:23
quote:Work schreef op 08 januari 2010 @ 19:54:
[...]
Tja idd niet goedkoop...
Wij hebben 2 startsets gekocht om mee te beginnen. Nu hebben we 8 grote borden, 8 diepe borden en 8 kleine borden met 4 mokken en 4 kommen. Daar waren we zo'n 250 euro voor kwijt. Dat valt dus erg mee. En nu kunnen we langzaam verder sparen
Met kerst kregen we bijv een mooie schaal cadeau.
Er zit ook een tijdelijke collectie bij met wat meer kleur, daar wil ik dit jaar nog wat van aanschaffen, als aankleding bij het wit
[...]
Tja idd niet goedkoop...
Wij hebben 2 startsets gekocht om mee te beginnen. Nu hebben we 8 grote borden, 8 diepe borden en 8 kleine borden met 4 mokken en 4 kommen. Daar waren we zo'n 250 euro voor kwijt. Dat valt dus erg mee. En nu kunnen we langzaam verder sparen
Met kerst kregen we bijv een mooie schaal cadeau.
Er zit ook een tijdelijke collectie bij met wat meer kleur, daar wil ik dit jaar nog wat van aanschaffen, als aankleding bij het wit
zaterdag 9 januari 2010 om 11:39
zaterdag 9 januari 2010 om 12:10
quote:Bloemetje1989 schreef op 09 januari 2010 @ 08:26:
[...]
Ik heb nog geen kast.. Alles staat netjes opgeborgen tot ik een eigen huisje krijg!
Ik heb trouwens ook een gewoon wit servies..Haha, ik had mijn uitzet ook netjes opgeborgen.. En toen ik huis kreeg moest ik wel goed letten op het aantal kasten.. Ik ben berucht om mijn hoeveelheid (glas)servies
[...]
Ik heb nog geen kast.. Alles staat netjes opgeborgen tot ik een eigen huisje krijg!
zaterdag 9 januari 2010 om 12:19
zaterdag 9 januari 2010 om 12:44
Ik heb een blauw servies, op bestelling gemaakt door een keramiste en betaald met "kadoscherven" die we voor ons trouwen hebben gevraagd. Maar na 15 jaar ben ik hartstikke zat, dus nu op zoek naar iets heel anders. Leuk topic dit om inspiratie op te doen!
(ik ben nu bijna net zo herkenbaar als Etosha....)
Voor mij mag een servies voor dagelijks gebruik trouwens best duur zijn. Het geeft iedere dag plezier en ik hou wel van afwisseling. Het is dat dit blauwe ons trouwservies is, anders had ik het al veel eerder vervangen.
(ik ben nu bijna net zo herkenbaar als Etosha....)
Voor mij mag een servies voor dagelijks gebruik trouwens best duur zijn. Het geeft iedere dag plezier en ik hou wel van afwisseling. Het is dat dit blauwe ons trouwservies is, anders had ik het al veel eerder vervangen.
Wees blij!
zaterdag 9 januari 2010 om 13:31
Ik heb idd ook veel glazen. Deze;
http://www.vipshop.ee/images/T/334000G0 ... 125-01.jpg
Ik heb van alles 12 stuks.
Rode wijn, witte wijn, waterglazen, sapglazen , gewone glazen, champagneglazen,likeurglazen, cognacglazen etc etc.
Rode wijn, witte wijn, waterglazen, sapglazen , gewone glazen, champagneglazen,likeurglazen, cognacglazen etc etc.
zaterdag 9 januari 2010 om 13:54
quote:nikkinuts schreef op 08 januari 2010 @ 10:42:
Ik vind het servies van Lyt het aller mooist. Hebben wij ook, ik heb niet alles, moet nog even door sparen.
Theepot, melkkan, suikerpot en zulk soort dingen doe ik niet aan.
Ik heb allerlei soorten borden, schalen en soepkoppen.
Het servies van Etosha vind ik het meest speciaal.
En dat dat van Eendtje vind ik echt iets voor in de caravan.
Kan me voorstellen da je daar de dag vrolijk mee begint.
Hee, wat leuk om te lezen! Ja, voor mij is het ook erg speciaal. Ik heb het stukje bij beetje gekocht, steeds als ik weer een reis had begeleid, en we kwamen weer bij mijn lief in het dorp, dan kocht ik weer wat. Vervolgens heeft het twee jaar in een doos gestaan bij zijn moeder, dusdanig verpakt dat ik het niet eens af en toe stiekem kon bekijken. En toen kwam het naar Nederland, waar het nog eens zes weken over heeft gedaan.
De eerste twee jaar terug in Nederland was mijn vriend nog niet hier maar kon ik wel elke dag eten van de borden waar zoveel herinneringen aan zitten. Dat was raar maar fijn.
Ik ben het trouwens wel helemaal met sommigen hier eens, dat zo'n druk servies je eten minder mooi laat uitkomen. Eigenlijk zijn er maar weinig dingen waar het echt bij past. Maar ach, een culinair wonder ben ik toch niet en de herinnering is ook wat waard voor mij. Maar ik heb er wel zwarte borden bij, bijvoorbeeld, om aan te vullen. Ik zou zoiets druks hier in Nederland nooit uitzoeken!
Ik vind het servies van Lyt het aller mooist. Hebben wij ook, ik heb niet alles, moet nog even door sparen.
Theepot, melkkan, suikerpot en zulk soort dingen doe ik niet aan.
Ik heb allerlei soorten borden, schalen en soepkoppen.
Het servies van Etosha vind ik het meest speciaal.
En dat dat van Eendtje vind ik echt iets voor in de caravan.
Kan me voorstellen da je daar de dag vrolijk mee begint.
Hee, wat leuk om te lezen! Ja, voor mij is het ook erg speciaal. Ik heb het stukje bij beetje gekocht, steeds als ik weer een reis had begeleid, en we kwamen weer bij mijn lief in het dorp, dan kocht ik weer wat. Vervolgens heeft het twee jaar in een doos gestaan bij zijn moeder, dusdanig verpakt dat ik het niet eens af en toe stiekem kon bekijken. En toen kwam het naar Nederland, waar het nog eens zes weken over heeft gedaan.
De eerste twee jaar terug in Nederland was mijn vriend nog niet hier maar kon ik wel elke dag eten van de borden waar zoveel herinneringen aan zitten. Dat was raar maar fijn.
Ik ben het trouwens wel helemaal met sommigen hier eens, dat zo'n druk servies je eten minder mooi laat uitkomen. Eigenlijk zijn er maar weinig dingen waar het echt bij past. Maar ach, een culinair wonder ben ik toch niet en de herinnering is ook wat waard voor mij. Maar ik heb er wel zwarte borden bij, bijvoorbeeld, om aan te vullen. Ik zou zoiets druks hier in Nederland nooit uitzoeken!
zaterdag 9 januari 2010 om 14:41
zaterdag 9 januari 2010 om 15:42
quote:Work schreef op 09 januari 2010 @ 13:31:
Ik heb idd ook veel glazen. Deze;[afbeelding]
Zijn ze van kristal?
Ik heb geen wijnglazen, want ik lust geen wijn . Ja trouwens, ik heb er 2, van de action . Had ik ooit nodig voor een project haha.
Ik zal zo wel eens een foto maken van mijn dagelijkse servies in de kast
Ik heb idd ook veel glazen. Deze;[afbeelding]
Zijn ze van kristal?
Ik heb geen wijnglazen, want ik lust geen wijn . Ja trouwens, ik heb er 2, van de action . Had ik ooit nodig voor een project haha.
Ik zal zo wel eens een foto maken van mijn dagelijkse servies in de kast
zaterdag 9 januari 2010 om 17:27
- ronde dubbelwandige theeglazen van Randwyck (helemaal links, moeilijk te zien)
- gewone drinkglazen blokker
- witte mokken xenos
- gekleurde mokjes blokker
- rechtse mokjes blokker
- wijnglazen xenos
- en nog 3 (1 kapot) glazen ooit gekregen van leendert jan vis en die grijze beertjes die ze bij de expo altijd hebben (naam kwijt).
- alle borden ikea
- eierdopjes en peper + zout stel xenos
- glazen kommetjes ikea
- soepkommen xenos
- schaaltjes achterin hema (roze, blauwe, groene)
- roze glimmende schaaltjes weet ik niet meer
Al met al, niks duurs aan dus
Behalve mijn ronde theeglazen, maar die heb ik gekregen
zaterdag 9 januari 2010 om 17:39
zaterdag 9 januari 2010 om 17:49
Wat betreft borden, kommetjes heb ik een witte basis, niet duur gewoon van ikea. Aangevuld met dingen die ik leuk vind in glas, donkergrijs en groen. En een beetje lichtblauw en wat hout. Daar ben ik nog steeds zo blij mee. Ik vind de afwisseling leuk en het is nooit saai. Bovendien is er altijd ruimte om er wat leuks bij aan te schaffen.
Die witte basis voor mij wel een must, anders zou het rommelig worden.
Die witte basis voor mij wel een must, anders zou het rommelig worden.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
zaterdag 9 januari 2010 om 18:16