Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
Maareuh mensen die Blond sparen, is dat bij jullie voor dagelijks gebruik? En vinden jullie dat ook nog leuk als je straks wat 'ouder' bent? Of is het voor jullie echt gewoon voor nu, omdat je het nu leuk vindt?

Ik vind het namelijk ook leuk en vrolijk (niet alles ervan), maar ik vind dat niet echt een chique servies om met de feestdagen op tafel te zetten en ook niet echt wat voor als ik 50 ben ofzo (zeg maar wat). Voor dagelijks gebruik kan het wel vind ik. Maar daar is het dan wel weer erg duur voor.
Hey prulletje, miste je al.

Ik vind niet alles van blond mooi en ben met je eens dat niet voor chique etentje is. Daarvoor wil ik wave. Ik vind blond meer gezellig, dus al theeservies met vriendinnen ofzo..
Prulletje, ik ben 42 en ik heb het ook

Ik gebruik het Blond servies dagelijks, juist omdat ik het zo vrolijk vind.

Al ik heb ook nog een simpel wit servies van IKEA voor de chiquere dineetjes. En dat vul ik weer aan met porselein servies met zilveren randjes en versieringen als ik dat gepast vind.

Ook heb ik nog een aantal van die hele grote pastaborden die je wel eens bij een restaurant ziet, zal zo even kijken voor een plaatje.

En ik heb nog diverse kitscherige theeserviezen, sommige met bloemetjes, goudversiersels en herderinnetjes afbeeldingen erop. Dat spaar ik.

En nog zou ik nog wel een servies erbij willen maar daar heb ik geen plek voor. Ik heb wat met serviesgoed.
Tja kastruimte is hier ook een probleem en wordt nog erger als ik straks ga samenwonen...
mijn 12 persoons " gewone" servies vraagt al erg veel ruimte.

Heb een uitgebreid glasservies en veel pannen....

Ik denk dat ik een huis wil met woonkeuken, dan maar geen huiskamer
Oh haha, ja ik zeg niet dat het niet meer kan als je 42 bent hoor. Maar mijn moeder is 49 en die zie ik echt niet met zulk servies haha. Maar vrolijk is het zeker, ik vind het ook best leuk hoor. En Pip ook wel.

Wat ik ook leuk vind zijn van die super kitscherige drukke oma printjes, vooral op theekopjes, en dan allerlei printjes door elkaar, zoiets:

Maar niet voor een heel servies hoor

Deze heb ik dus!

Sorry hoor, ik houd van plaatjes

Kom eens op met jullie serviezen mensen! (Als je die nog niet geplaatst hebt uiteraard)

Dit is een van de kastjes met een deel van mijn gespaarde theeservies.
Oh vergeet ik helemaal!

Deze heb ik ook:

samen met de suikerpot en melkkannetje:

Verder heb ik geen Oilily omdat ik dat te druk vond, en omdat een deel van de serie oranje is (en ik vind oranje afschuwelijk ).
Zelf heb ik van dat strakke witte ikea-servies, maar dat gaat verbazend snel kapot (glazuur verdwijnt in de vaatwasser, stukjes breken af). Ik zou wel dit servies willen hebben, misschien als ik weer eens een financiele meevaller heb:

[/img]http://wedgwood.nl/images/VW%20Naturals.jpg

Ben dus duidelijk niet van het Blond-servies, alhoewel ik wel van ouderwetse theeserviesjes met bloemetjes hou.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
leuk c_estelle!
quote:c_estelle schreef op 08 januari 2010 @ 21:38:

[afbeelding]

Deze heb ik dus! Nice!
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 21:47:

Oh vergeet ik helemaal!

Deze heb ik ook:

[afbeelding]

samen met de suikerpot en melkkannetje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder heb ik geen Oilily omdat ik dat te druk vond, en omdat een deel van de serie oranje is (en ik vind oranje afschuwelijk ).Ik vind ook met name de theepot geweldig!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een theeservies

en een chique servies. Servies wordt new wave denk ik, maar theeservies ben ik nog niet uit.
Wat leuk al die serviezen. Zelf heb ik een grijs/blauw servies van de Ikea.
quote:Work schreef op 08 januari 2010 @ 21:55:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een theeservies

en een chique servies. Servies wordt new wave denk ik, maar theeservies ben ik nog niet uit.Wat vind je mooi? Strak, chique, klassiek? En moet het bij die new wave passen?
Nee hoeft niet. Mag gewoon helemaal losstaand servies staan.

Rest ben ik nog niet uit. Vind strak mooi, maar echt gezellig ook... Ik moet gewoon iets zien en denken.... dat is het.

Wil liefst ook theepot met stoof.... Lekker kneuterig
Oh ik moest even googlen wat een stoof was haha . Dat is volgens mij wel moeilijk te vinden hoor. Of ben je er al veel tegen gekomen?

Ik heb dat trouwens ook vaak dat ik het gevoel moet hebben 'dat is het!'
Ik vind het pastelservies van Regout ook nog steeds heel erg mooi:

...
deze?

http://link.marktplaats.nl/310580155

nee grapje hoor
Ik vind deze kopjes wel leuk ook:

bijbehorende theepot:

suiker+melk:

uit net iets andere serie:

of zoiets?

ohnee die hebben geen theepot
Ik vond dit wel een leuke ontwerper, maar hoef het zelf niet. Misschien een tip voor iemand

Michael Aram

theepot:

melk+suiker:

honing pot:

suiker+melk:

setje:

sla-bestek (volgens mij):

thee-zeefje:

ook thee-zeefje:

quote:vlammetje schreef op 08 januari 2010 @ 22:19:

Ik vind het pastelservies van Regout ook nog steeds heel erg mooi:

[afbeelding]

[afbeelding]Volgens mij heeft iemand dat hier, dat ik gelezen heb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven