Wat zal ik doen?

14-01-2014 19:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een studentenhuis.

Ik heb afgelopen vrijdag tegen mijn huisgenoot waarmee ik de keuken deel, gezegd dat ik geen vuile vaat meer in de gootsteen wil aantreffen. Zij zei dat ze dat thuis was gewend. Ik heb daarop gezegd dat ze wel de keuken met mij deelde.

Vanavond vind ik een mes in de gootsteen en deze heb ik op het aanrecht neergelegd. Nu zit ik twijfelen of ik weer iets van gaan zeggen of dat ik het negeer en elke keer als ik vuile vaat van haar vindt dat ik op aanrecht zet.

Ik heb geen zin in gedoe en geruzie met mijn huisgenoot.
quote:Krullevaer schreef op 14 januari 2014 @ 20:54:

[...]

Goh, aardig. Je stelt je aan. Je had het van mij echt mogen uitzoeken. Je bent haar moeder niet, dus gedraag je ook niet zo.Ik pik echt niet dat iemand zo'n gebaar naar me maakt. Die zie ik dan echt aan voor aso.
Lekker laten staan. Zorg dat je je eigen spullen op je kamer bewaard en gelijk onder de hete kraan afwast na gebruik. Desnoods gewoon over haar zooi heen. Zet anders een teiltje in de gootsteen voor haar zooi, dat kun je er ook even uittillen als je anders niet onder de kraan kunt.
Waar moet ze haar vaat dan laten? Of wil je dat ze het meteen afwast?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoe moeilijk kan het zijn....

Het ligt eraan wat jullie afgesproken hebben.

Heeft zij aangegeven vanaf nu de vaat direct te doen?

En een mes is maar een klein dingetje. Als alles nu vol stond; soit.

Je woont samen, dus zal zelf moeten beoordelen wat haalbaar is voor jullie beiden. Is er ook iets waar jij je voor hebt aan moet passen?
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Op welke manier heb je het met haar besproken? Toch niet op dezelfde toon als je het hier op het forum neerkwakt hoop ik?

Het lijkt mij ook erg lastig als de gootsteen zo vol staat dat je niet meer zelf bij de kraan kan om een glas water te pakken oid.

Dat mes was waarschijnlijk gewoon de druppel, dus daar ga ik niet over vallen.

Gewoon een afwasteiltje kopen waar je de boel tijdelijk laat staan. Die kun je zo verplaatsen en is het probleem opgelost. Je leeft samen, dus het kan niet zo zijn dat jij in je eentje bepaalt wie waar zijn rommel mag laten slingeren.
Joh koop een vaatwasser, scheelt een hoop ergenis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven