Wat zal ik doen?

14-01-2014 19:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een studentenhuis.

Ik heb afgelopen vrijdag tegen mijn huisgenoot waarmee ik de keuken deel, gezegd dat ik geen vuile vaat meer in de gootsteen wil aantreffen. Zij zei dat ze dat thuis was gewend. Ik heb daarop gezegd dat ze wel de keuken met mij deelde.

Vanavond vind ik een mes in de gootsteen en deze heb ik op het aanrecht neergelegd. Nu zit ik twijfelen of ik weer iets van gaan zeggen of dat ik het negeer en elke keer als ik vuile vaat van haar vindt dat ik op aanrecht zet.

Ik heb geen zin in gedoe en geruzie met mijn huisgenoot.
Tjee, je bent d'r moeder toch niet?

Of betaal jij in je eentje de huur?
Wast ze wel af direct na het eten? En tijdens het koken kun je ook al een deel van je afwas wegwerken.

Als zij haar troep in de wasbak laat staan snapt ze zelf toch ook wel dat jij er niet bij kunt?

Ik zou het in een plastic zak stoppen en die ergens anders in de keuken zetten als ze hardleers blijft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kan toch wel beetje rekening houden met elkaar.

Ik moet dus eerst haar troep opruimen om te kunnen afwassen of gaan koken.

Daar zit ik gewoon mee.
Jij hebt gezegd? Ben je haar moeder?

Je huisgenoot is gelijkwaardig aan jou en heeft net zoveel rechten als jij.

Het enige wat je kunt doen is overleggen met haar.
Gewoon alle vaat van haar voor d'r deur neerzetten. Probleem zo opgelost. Ik had een huisgenoot die het een half jaar lang presteerde niet af te wassen, na herhaaldelijk vragen of ze haar zooi op wilde ruimen of af te wassen.

Al zou ik me over alleen een mes nou niet bepaald druk maken... Zou op mij persoonlijk best vreemd overkomen, alleen een mes.
Voor 1 mes gaan lopen trutten? Nee natuurlijk niet! Als de hele bak nu vol stond. Soit. Maar 1 mes? Nee, dan zou ik je echt wel een truttekutje vinden. En ik ben echt wel een cleantrien. Zeg maar gerust heel erg. Maar komop mens. 1!!! mes!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Pick your battles. Er ligt 1 (!) mes in de gootsteen, dat is iets anders dan 4 pannen aangekoekte pannen. Niet overal commentaar op hebben, niet iedereen heeft dezelfde ideeën over hoe schoon een huis moet zijn. Als ze echt een enorme troep achterlaat zou ik het inderdaad ergens anders stallen. (Op haar bed? )
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 januari 2014 @ 19:55:

Jij hebt gezegd? Ben je haar moeder?

Je huisgenoot is gelijkwaardig aan jou en heeft net zoveel rechten als jij.

Het enige wat je kunt doen is overleggen met haar.

Zucht, dat weet ik ook wel.

Het gaat erom dat het wel leefbaar blijft.

Ik ben natuurlijk wil ik haar moeder niet zijn.
Koop een afwasteiltje en zet daar haar vuile vaat in. Kan zij ook doen, dan blijft de gootsteen vrij.

Maar je klinkt nu wel erg belerend naar haar.
Afgelopen vrijdag l;ag er meer dan 1 mes in de gootsteen. Spatels en pannen.

Ik denk dat ik gewoon over ga op de negeerstand.

Als goed is ben ik toch eind dit jaar weg uit het studenthuis, want heb ik als volgens de planning mijn studie afgerond.
En als jullie nou gewoon afspraken maken? Een beetje in het midden van jullie behoeftes? Dus bijvoorbeeld: koffiekopje en bord hoef je 's ochtends niet meteen af te wassen, maar 's avonds wel meteen na dat je gegeten hebt de pannen en borden afwassen?
Je stelt je wèl op als haar moeder. En als haar baas/meerdere. Je wil geen vuile vaat meer aantreffen?

En leefbaar? Kom op. Jouw idee van leefbaar is niet De Gouden Standaard waar iedereen zich naar moet voegen als ze een beetje een fatsoenlijk leven willen leiden.
Haha ik zou geen jaar m'n mond kunnen houden
Laat ik zo zeggen: Het maakt me totaal niet of de vuile vaat op het aanrecht blijft hangen, maar in de gootsteen waar je gewoon gebruik van maakt, heb ik iets meer moeite mee.

Ik zei ook tegen haar je kunt het gewoon op het aanrecht zetten en als die helemaal vol is heb ik daar alle begrip voor.
Tjeeee een mes? Hoe durft ze?! Ze behoort zich natuurlijk aan te passen aan jouw wensen.
Koop voor een paar euro een afwasteiltje en donder daar haar troep in. Aanrecht én gootsteen blijft zo vrij.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind trouwens jouw toon ook niet echt uitnodigend. Je hebt gezegd dat je geen vuile vaat meer aan wilt treffen? Is het niet beter om te beginnen met zeggen wat jou dwarszit en vragen of jullie bepaalde regels samen kunnen maken? Ik ben ook altijd de schoonste van al mijn huisgenoten, maar ik heb geleerd dat wat ik normaal vind niet door iedereen normaal gevonden wordt en dat ik dus helemaal niet te willen heb dat iedereen zich net zoals ik gedraagt. Dus maken we afspraken waar we allemaal achterstaan. Gevolg is dat het heel leuk is thuis en we soms zelfs iets voor de ander in de vaatwasser zetten!
Waar moet ze haar vuil vaat dan laten? Je gaat toch niet altijd meteen na het eten afwassen?
Ik zie nu dat emoe het aanrecht mag gebruiken. Aardig van je. En ik weet nog niet helemaal of ik het sarcastisch bedoel of normaal aardig
Wat zal ik doen? Serieus?

Ik moet eigenlijk om je lachen 1mes! Ik ben in studentenhuizen geweest waar zelfs Liny en Marja van hoe schoon is jouw huis bang van zouden worden.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
1 mes... Dat moet me het gereedschap wel geweest zijn als jij en zo door flipt.
Zo in je op kom je belerend en dominant over. Als je dat zo tegen mij gezegd zou hebben had je een middelvinger gekregen. Aanpassen werkt twee kanten op.

Erover praten? Tuurlijk! Maar niet zo!
quote:olivia1 schreef op 14 januari 2014 @ 20:45:

Zo in je op kom je belerend en dominant over. Als je dat zo tegen mij gezegd zou hebben had je een middelvinger gekregen. Aanpassen werkt twee kanten op.

Erover praten? Tuurlijk! Maar niet zo!Dan had jij een dikke middelvinger terug gekregen.
quote:betoverend schreef op dinsdag 14 januari 2014 20:47 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="olivia1 in "Wat zal ik doen?"" class="messagelink">olivia1 schreef op 14 januari 2014 @ 20:45</a>:</b>

Erover praten? Tuurlijk! Maar niet zo!</div></blockquote>Dan had jij een dikke middelvinger terug gekregen. Goh, aardig. Je stelt je aan. Je had het van mij echt mogen uitzoeken. Je bent haar moeder niet, dus gedraag je ook niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven