Water afsluiten?

06-03-2010 20:27 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is heel erg met de billen bloot maar ik zit zwaar in de penarie.

Gisteren lag er een briefje in de bus dat mijn water wordt afgesloten als ik net per 07/03 zou betalen. Morgen dus.. Gistermiddag kon ik niemand van het waterbedrijf meer bereiken, want vrijdagmiddag, dus ik ben de sjaak.

Nu verwacht ik dus de afsluiter maandagochtend op de stoep staat. Vanwege mijn financiële toestand kan ik ook niemand bellen, alles moet via internet. Op dat bewuste kaartje staat wel een telefoonnummer maar die is te bereiken van 16.00 tot 17.00, als ze maandagochtend komen heeft dat natuurlijk weinig nut.

Heeft iemand alsjeblieft enig idee wat ik kan doen om afsluiting toch te voorkomen? Ik weet het namelijk niet meer..
En kalmeren, ik zal het proberen

Tot wanneer heb je uitstel?
De brief is in handen van mijn maatschappelijk werken. Ik woon zelf op een half uur afstand fietsen van de stad.

Zo'n opzetje zou heel fijn zijn, die zou ik dan morgen meteen kunnen meenemen en ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

De hersteltermijn opgeschort? Bedoel je daarmee dat ik de stukken mocht inleveren na de termijn die gesteld werd?

Ja, ik heb in februari 1 keer een week uitstel gekregen. Dat was omdat ik stukken moest opvragen bij de salarisadministratie van mijn oude werkgever en dat duurde even.
quote:Courage schreef op 08 maart 2010 @ 13:55:

Ik had al zo'n idee dat jij nu weer jouw kennis en ervaring in de strijd kon gooien Roque, ik had in de mail van Noahtb al gelezen dat ze nul op rekest kreeg bij de gemeente.

En wat het bellen van vanochtend betreft: als het voor jezelf is zit je met bonzend hart, als het voor een ander is voelt het als 'dit regelen we gewoon even'. Dus kleine moeite, groot plezier. Kon alleen om 8.15 met nog niemand mijn vreugde delen haha. Maar da's helemaal goedgekomen.

Ja,joh. Jullie zijn echt topvrouwen!

Het is niet uit de drukken hoeveel het voor me betekend dat jullie helpen. Als ik maar iets terug kon doen..
Nee, met opschorten bedoel ik dat de afhandeltermijn is verlengd.

Ik heb een opzetje: zeg maar waar ik 'm heen kan sturen.

En nu ben ik helemaal confuus: je hebt dus wel een toekenning inkomensvoorziening?
Stomme vraag misschien noah, maar zit me inwene te bedenken: kan het zijn dat er een sociaal recherche onderzoek plaatsvindt om te bekijken of je echt alleen woont? Dat zou in mijn ogen de enige verklaring zijn om je geen voorschot te verstrekken/ zo lang te wachten met afhandelen...
Ik heb jou al gemaid, anders kun je t sturen naar

Ik heb een toekenning inderdaad..

Ehmm, zo'n domme vraag is dat niet. Er heeft hier in de tussentijd 3 weken iemand ingeschreven gestaan. Deze heeft zich 26 januari uitgeschreven. Hier heb ik de bevestiging van gezien. Hoe gaat zo'n onderzoek in z'n werk?
Ik heb je reeds teruggemaild .

Heb je deze inschrijving ook gemeld bij de gemeente? en gemeld om wat voor "relatie" het ging?

Een onderzoek kan op verschillende manieren gedaan worden: posten, buurtonderzoek, confrontatie.

Maar toch... waarom, in Godesnaam. is er toestemming van welke integratieconsulent dan ook nodig om een voorschot te verstrekken als er al een toekenning is?

*lampje*

Heb je een toekenning werk/leeraanbod of een toekenning inkomensvoorziening?
De inschrijving is bij het GBA gedaan, onderlinge relatie is niet omschreven.

Ik heb een contract getekend met het werk/leeraanbod en heb daar later een bevestigingsbrief van gekregen.

Daarnaast heb ik een toekenning inkomensvoorziening.

Ga nu even m'n mail lezen.
nee, heb je het opgegeven bij soza, samen met de aard van de relatie?

als je toekenning ik hebt, snap ik écht niet wat nou de moeilijkheid is van het verstrekken van een voorschot....
Noah?
Noahtb wat goed! Courage echt lief wat je hebt gedaan!

Er is een ding wat ik niet snap Noah. Jij bent in Augustus werkloos geworden. Waarom heb je dan pas in November een uitkering aangevraagd? Dat snap ik echt niet.
En wat ik ook niet zo goed snap.....jij zegt dat je weg bent gegaan bij je vorige baas in de zorg omdat je het niet meer aankon. Dan krijg je helemaal geen WW toch als je zelf ontslag neemt? Jij hebt wel WW gekregen schrijf je. Hoe kan dat?

Ik vind het heel vreemd.
Ik vind het raar dat Noah hier niet meer reageert én niet meer via de mail, als ik informeer naar eventuele fraude...
En ik vind het raar dat ze niet eerder heeft gemeld dat er iemand bij haar in woonde voor 3 weken. Lijkt me toch wel een belangrijk detail.

Ik zeg niet dat ik haar niet geloof, maar ik moet zeggen dat ik het wel een beetje vreemd begin te vinden.
Gewist. ,.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Eerlijk gezegd vind ik het best vervelend. Er kan best een logische reden voor zijn, maar deze kun je (hier of via de mail) melden. Heb er een beetje een unheimisch gevoel bij...

Blijft alleen: als er een ikv is toegekend, kan er een voorschot verstrekt worden: dát snap ik dan weer niet.

Overigens nogf een tip Noah: nooit papieren doorsturen naar welke hulpverlener dan ook zonder er zelf een kopie van gemaakt te hebben .
Ik denk niet gelijk het ergste hoor . Ik denk wel dat alle schuld niet alleen bij de gemeente ligt. Als ik zo dit topic eens doorlees vallen me gewoon een paar dingetjes op. Daar vroeg ik naar.

WW krijg je niet als je zelf ontslag neemt bijvoorbeeld. Als je werkloos wordt vraag je toch meteen een uitkering aan en niet pas na drie maanden? Schulden hebben en op vakantie willen......dat soort dingen.

Nou ja, dat viel me gewoon op.

Mocht ik verkeerd zitten, dan sorry.
Ik ben er nog hoor.. Had het alleen eventjes druk met andere dingen. Heb m'n mail ook niet meer gelezen.. Sorry. Niet meteen van het slechtste uitgaan.
Nou, ik had vijf minuten ervoor nog contact met Noah, heb haar een volledige bezwaarbrief aan de hand gedaan. Vind het écht raar dat ik daarna gewoon niets meer hoor....

Maar wie weet is daar ook een logische verklaring voor . Ik kan me alleen wel voorstellen dat als Noah drie weken iemand op haar adres heeft ingeschreven, dat soza daar onderzoek naar doet. En mocht dat niet netjes zijn doorgegeven, dat je cp niet meer zo hard voor je loopt. Let wel: er wordt nogal wat gecontroleerd in verschillende systemen als er een uitkering wordt toegekend...
Ah, daar is noah!
Ik kom dadelijk even uitgebreid antwoorden oke, ben nog eventjes bezig...

Niet meteen denken dat ik de boel oplicht ..
oke
is goed . ik ga nu naar bed: reageer morgen weer. Succes in elk geval morgen bij je reïntegratieconsulent! Laat je niet van de tafel blazen: als er een toekenning is, bestaat er recht!
Ik ga ook naar bed. Lees morgen weer verder
Gewist. ,.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven