Water afsluiten?

06-03-2010 20:27 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is heel erg met de billen bloot maar ik zit zwaar in de penarie.

Gisteren lag er een briefje in de bus dat mijn water wordt afgesloten als ik net per 07/03 zou betalen. Morgen dus.. Gistermiddag kon ik niemand van het waterbedrijf meer bereiken, want vrijdagmiddag, dus ik ben de sjaak.

Nu verwacht ik dus de afsluiter maandagochtend op de stoep staat. Vanwege mijn financiële toestand kan ik ook niemand bellen, alles moet via internet. Op dat bewuste kaartje staat wel een telefoonnummer maar die is te bereiken van 16.00 tot 17.00, als ze maandagochtend komen heeft dat natuurlijk weinig nut.

Heeft iemand alsjeblieft enig idee wat ik kan doen om afsluiting toch te voorkomen? Ik weet het namelijk niet meer..
Ik had Noah ff gesproken via Skype vandaag en haar zoon is niet helemaal lekker vandaag en houdt haar lekker bezig (lees: continu wakker), dus ze heeft het denk ik lekker zwaar. Zal daar wel aan liggen.
Zo, tijd..

@Heddar: ik ben daar in overleg met de baas weggegaan. Ik heb aangegeven dat ik het niet meer trok, emotioneel niet. Ik werkte in de zorg op een groep die nogal veel eistte en waar alertheid noodzakelijk was. Dat kon ik niet opbrengen. Ik stond op goede voet met de baas en heb daarmee kunnen overleggen. Op papier ben ik ontslagen (contract niet verlengd)zodat ik ww kon aanvragen.

Ik heb in de tussentijd geen uitkering aangevraagt omdat ik destijds nog wat modellenklusjes had lopen en daarvan kon leven. Daarnaast hielp de vriend, die ik destijds had, ook mee.

Daarnaast voel ik me een beetje beledigd door de toon die zojuist hier gezet werd. Ik heb geen verplichting om binnen zoveel tijd te reageren. Net als iedereen heb ik dingen te doen, en die hebben soms voorrang. Daarnaast ben ik ook aan niemand verplicht om over elk detail uit te weiden. Wat ik in oktober en november heeft in principe niets te maken met de vraag die ik stelde in de OP.

Natuurlijk begrijp ik dat degenen die zich zo inzetten op dit topic iets terug verwachten en alles willen weten. Ik werk daar ook graag aan mee, ten eerste omdat ik er erg veel aan heb, ten tweede omdat ik de hulp erg waardeer en omdat ik de nieuwsgierigheid begrijp. Maar het moet voor niemand een verplichting of nare ervaring worden.

Beticht worden van fraude kan ik ook niet erg waarderen. Ik begrijp dat zo'n idee rijst, maar prettig is het niet. De discussie die we nu hebben, heeft weinig meer te maken met de OP. Ik waardeer ontzettend hoe onder andere Roque zich inzet en heb heel veel aan de hulp. Maar, ik heb nu heel veel informatie vrijgegeven, en natuurlijk vrees ik voor de herkenbaarheid. Vandaar dat ik niet heel scheutig ben met details. Ik ben me ervan bewust dat ik dit zelf allemaal ben gestart, en dat maakt ook niet uit, maar er worden nu zaken bijgehaald die er niet mee te maken hebben. Dat vind ik wat jammer.

Dus, om terug te komen op de vragen: Die vriend die ik voorheen genoemd heb heeft hier inderdaad 3 weken ingeschreven gestaan. Hij is al een hele tijd uitgeschreven en heeft hier al heel lang geen nacht verbleven.

Roque, ik ga je nu mailen..
Sorry voor de spelfouten en 't warrige verhaal. Laat, moe, op. Morgenochtend zijn jullie de eerste .
Roque gemaild.. Tis kwart voor 3, ga nu echt slapen..
Noah, uiteraard hoef je niet meteen te reageren, of hoef je zelfs helemaal niet te reageren. En uiteraard ben je aan niemand verantwoording schuldig. Ik probeer de situatie alleen te begrijpen, ik probeer je te helpen én ik kijk met een oog van een consulent sociale zaken. Ik heb zowel hier als achter de schermen meerdere malen gevraagd of je de inschrijving opgegeven hebt bij je consulent, hier krijg ik geen antwoord op. Heb niet gezegd dát je fraudeerde, heb gesproken over vermeende fraude. Dit betekent dat het kan dat je de inschrijving niet hebt opgegeven. Misschien niet bewust, misschien was je in de veronderstelling dat het opgeven bij de publieksbalie genoeg was. Of misschien heb je het wel doorgegeven. Dat weet ik dus niet.

Ik kreeg alleen een naar gevoel omdat je niet meer reageerde nadat ik de vraag had gesteld. Daar had je een goede reden voor blijkt nu: excuses dus. Misschien leef ik inderdaad wel teveel mee en kijk ik wat dat betreft teveel met een oog van een consulent. Ik snap echter de consulent wat beter, als deze inschrijving niet doorgegeven is bij soza: er wordt dan onderzoek gedaan en alle voelsprieten vwb fraude staan op scherp. En omdat dan niet duidelijk is óf er recht bestaat, ga je dan geen voorschot verstrekken. Tevens ga je de boel traineren, juist om uitsluitsel te krijgen en de klant geen signalen te geven dat je met een onderzoek bezig bent.

Aan de andere kant heb je een toekenning binnen. Dit betekent dat er vanuit soza besloten is dat er recht bestaat. En dan snap ik dus werkelijk niet dat er geen voorschot betaald wordt. Daarnaast zou jwe hoé dan ook geholpwen moeten worden door je consulent, zéker als er een (klein?0 kind in het spel is. Hier is echt de lijn dat bij gezinnen met kinderen ook daar alles voelsprieten op scherp staan en dat je alles op het spel zet om de onderste steen boven te krijgen, het verhaal duidelijk te krijgen en in jouw geval (met de informatie die ik nu heb) er voor zorgt dat er geen waterafsluiting plaats vindt. Dat koste je als consulent een halve dag, maar dat is wél je werk. En daarin vind ik hoe dan ook dat je consulent verzaakt.

Nouja, mijn excuses dat ik je een naar gevoel heb gegeven. Dat was niet nodig en daarin heb ik misschien te impulsief gereageerd. Je hebt overigens mail .

Sterkte vandaag: zet 'm op. Als er geen voorschot komt omdat ook deze consulent te laks is meteen gemeente bellen en vragen naar de leidinggevende he! Als je advies wilt, laat het maar weten. Ook als er wel wat fout is gegaan (bv niet opgeven inschrijving) wil ik je helpen met het weer recht te zetten hoor . Geloof echt niet dat je een slecht persoon bent: snap ook wel dat deze materie en wat we'/niet moet gebeuren en wat wel/niet je rechten danwel plichten zijn best moeilijk is of kan zijn .

Zijn we weer vriendjes ?
Zo,

Vandaag een productieve dag gehad.

Vanochtend ben ik eerst bij m'n werkcoach geweest. Ik heb opnieuw een toekenning aanvraag leeraanbod gekregen. De vorige die ik heb aangevraagd (die in december) is destijds verstrekt voor 4 maanden. Daar zat hem dus de crux, want die toekenning was verlopen. Helaas is er een fout gemaakt bij het verlengen hiervan waardoor ook de inkomensvoorziening niet kon worden verstrekt. Heel stom dat niemand dat eerder heeft verteld of heeft doorgehad (ik zelf ook niet hoor)

Maargoed, ik heb dus een nieuwe toekenning, deze keer voor de duur van 1 maand. Dit werkleeraanbod bestaat uit het monitoren van het hulpverleningstraject (sanering) staat er. Dat betekend dat ik deze maand nog niet hoef te gaan werken maar dat ik me mag richten op het op de rails brengen van m'n leven. Heel blij ben ik ermee.

Daarna meteen naar de gemeente geweest voor de uitkering. Die mevrouw wilde weer geen voorschot geven omdat ze vond dat ik best nog kon wachten op de reguliere betaling. Hier was ik het niet zo mee eens, dus heb ik haar de brief gegeven waarvoor Roque een voorbeeld heeft gemaakt. Dat was vrij effectief want ik mag morgenmiddag m'n voorschot ophalen! Kan ik eindelijk het water (of een gedeelte) ervan betalen.

Heb meteen ook even een klachtenformulier opgehaald.

Roque, tuurlijk zijn we weer vriendjes! Ik reageerde ook te heftig en pinnig, sorry!

Ik mail je in de loop van de avond nog eventjes..
Wauw Noah, goed nieuws dus
Wauw, goed nieuws ! Eb fijn dat mijn brief heeft geholpen!!!

(En monitor: over een maand loopt dus óók je iv weer af!)
Hele duidelijke uitleg Noahtb

En wat fijn dat je zulk goed nieuws hebt gehad!
Gewist. ,.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ben een (tot nu toe) stille meelezer. Fijn dat je een goed bericht heb gekregen Noah en de andere meiden die hebben geholpen: jullie zijn super!

Weet je al hoeveel je gaat krijgen? Ik bedoel dat je niet dadelijk 'maar' 50 Euro krijgt. Ik hoop dat het genoeg is om wat zaken te betalen, vooral het water!

Heel veel succes, je bent goed op weg met het inschakelen van hulp.
En? Alles goed gegaan vandaag? Water betaald?
Een meelezer hier...

Jammer dat je geen updates hier meer plaatst (zag je voorbij komen in andere topics, daarom maar even hier gekeken) Noahtb.

Ik (en ik denk de rest ook wel) leef best met je mee, dus ben erg nieuwsgierig en hoop dat het allemaal goed gegaan is gisteren....
Gewist. ,.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Noah ik ben ook wel benieuwd hoe het nu verder gaat.
.
Ik ben bang dat ze niet meer gaat reageren. Ik zie haar al twee dagen in allerlei andere topics berichten posten, maar hier niet.

Jammer, ik had graag willen weten of het nu allemaal goed gekomen was...
Nah, vorige keer ook al met dat topic over die pup :(
Bbwtje: zoveel heb ik de afgelopen dagen niet op het forum gedaan hoor. Heb überhaupt weinig achter m'n computer gezeten.

Maargoed, update:

Ik wilde dus woensdag m'n voorschot ophalen, blij naar het postkantoor, geen voorschot. Op hoge poten naar het gemeentehuis waar ik m'n zaakbehandelaar natuurlijk niet te spreken kreeg. Ik heb de schuldhulpverlener daarna gebeld en die regelde dat ik het voorschot dan donderdag kon ophalen. Donderdag toog ik vol goede moed naar het gemeentehuis waar uiteraard geen voorschot lag dus toen ben ik maar weer naar het gemeentehuis gestampt. De verantwoordelijke was uiteraard weer niet aanwezig waarna ik heb gevraagd om een collega. Deze collega was een stuk meegaander en coulanter en heeft meteen het postkantoor gefaxt dat ze het geld voor me konden klaarleggen. Dus ik heb een voorschot gekregen van ¤500. Ik heb verstandig gedaan en meteen de waterrekening, stroom en het internet () betaald, dus het is alweer grotendeels op maar ik kan voorlopig douchen (en jullie op de hoogte houden).

Ik heb meteen gevraagd naar de normale uitkering want die zou ook deze week komen. De zaakbehandelaar heeft me weer iets verkeerds verteld; einde van deze week gaan de betalingen de deur uit dus de betaling zelf komt halverwege aankomende week. Blij dat ik dat weet inmiddels.

Ik had helaas wel weer een deurwaarder op de stoep staan, die hebben beslag gelegd op mijn zorgtoeslag?! Gelukkig heb ik a.s. dinsdag een gesprek met de schuldhulpverlening, tijd om daar ook orde op zaken te stellen want dat loopt ook helemaal niet lekker dus.

Sorry dat ik zo weinig heb geupdate afgelopen week, voel me ontzettend schuldig als ik jullie aanmoedigingen lees, sorry. Ben eventjes met andere dingen bezig geweest, zowel met praktische als persoonlijke zaken.

Ik heb nagevraagd of er een onderzoek loopt van de sociale recherche o.i.d., dat is gelukkig niet het geval. Wel heb ik ook maar meteen aangegeven dat mijn ex bij me heeft ingeschreven gestaan, dan weet ik zeker dat ik daar later geen problemen mee krijg. Meteen even bij de GBA gecontroleerd of hij zeker weten uit het systeem is.

Ben ik nog iets vergeten?

(ga nu even m'n mail checken, heb ik ook al dagen niet gedaan en gebruik dat mailadres zelden, alleen voor viva.)
quote:noahtb schreef op 13 maart 2010 @ 01:07:

Bbwtje: zoveel heb ik de afgelopen dagen niet op het forum gedaan hoor. Heb überhaupt weinig achter m'n computer gezeten.

Oke, dan verschillen we daarover misschien van mening en zijn we verschillend in hoe we met dingen omgaan. Dat kan. Ik kreeg er alleen een apart gevoel bij, een beetje alsof de mensen in dit topic niet meer zo belangrijk waren omdat er nu een oplossing voor je water-afsluit-probleem is.

In ieder geval: Fijn dat je eindelijk een voorschot hebt gekregen. Wel vervelend dat je (en vele mensen met jou in een soortgelijke situatie denk ik) er zelf zoveel energie in moet steken.

Succes met het vervolg.
quote:Bbwtje schreef op 11 maart 2010 @ 20:19:

Jammer dat je geen updates hier meer plaatst (zag je voorbij komen in andere topics, daarom maar even hier gekeken) Noahtb.

Ben ook een meelezer maar dit is dan wel een beetje vreemd...
Fijn dat je gereageerd hebt, Noah . En fijn dat water betaald is. Wel vervelend dat het voorschot wederom niet geregeld was, terwijl dit wel beloofd was. Heeft ze de brief ingenomen, of is dat er niet van gekomen omdat ze een voorschot beloofde?

En goed van je dat je de samenwoning alsnog hebt doorgegeven: scheelt je een hoop problemen in de toekomst .

Hoop zo af en toe hier nog wat van je te horen: leef met je mee en hoop dat alles snel op z'n pootjes terecht komt!
Gewist. ,.

Noah, super van het voorschot quote:liefie2003 schreef op 13 maart 2010 @ 08:42:

[...]

Ben ook een meelezer maar dit is dan wel een beetje vreemd...Wat vind je vreemd? Dat Noah hier even niet komt reageren of die reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven