Waterdruk

09-07-2010 18:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af ivm deze hitte of het waterleidingbedrijf de waterdruk kan verlagen. Ik merk namelijk als ik de kraan aanzet dat er niet zoveel druk meer op zit.

Ik kan me het goed voorstellen hoor met deze droogte dat ze de druk naar beneden draaien.

Goede zaak, water is schaars genoeg op dit moment.

De eendjes zwemmen niet meer maar lopen te pootjebaaien in de sloot. zo laag dat het water staat.
Kijk maar eens op Teletekst 104, die lage druk komt door het hoge waterverbruik bij deze temperaturen, er wordt dus geadviseerd spaarzaam te zijn met sproeien van tuin en wassen van de auto bv.

En dan nog zag ik, tijdens een rondje fietsen vanmiddag, mensen om 3 uur 's middags te tuin sproeien... Het is ruim 33 graden, dat water is bijna verdampt als het de grond raakt!
Dat is echt dom om om deze tijd de tuin te gaan sproeien.

Niet dat het water al verdampt maar je planten kunnen er door 'verbranden'

De druppels op de bladeren worden te heet en veroorzaken brandplekken
Ik sproei ook af en toe even, maar dat is om de hond koel te houden.
Ik sproei normaal ook niet 's middags,maar ik heb het wel gedaan omdat mijn moestuin op acuut verdorren stond.
Doe je goed, nummerzoveel.

Ik heb een badje staan waar ik ze af en toe in gooi

PLONS Bommetje van een vrij stevige teckel....hahahaha

Heb nog zo gezegd.................GEEN BOMMETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij vindt het niet erg hoor BTW...

voordat ik beschuldigd wordt van dierenmishandeling......hahahaha
quote:oranjemuts wrote on 09 July 2010 @ 18:54:

Dat is echt dom om om deze tijd de tuin te gaan sproeien.

Niet dat het water al verdampt maar je planten kunnen er door 'verbranden'

De druppels op de bladeren worden te heet en veroorzaken brandplekkenDe tuin van de waterverspillende buren (beide zijden én de overkant) staat er dan ook treurig verbrand bij. Geheel vergeeld dor. Slimme peeps!...
Hier wordt aardig wat water verspild aan het afkoelen van de kinderen. Shoot me
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wij hebben een vijver die grenst aan de achtertuin, dus wij halen daar water vandaan om de tuin te besproeien. We (lees: vriend ) moeten dan wel 20x op en neer lopen met de gieter, maar het is wel een stuk milieuvriendelijker dan kraanwater. Misschien een tip voor anderen die hun tuin/huisdier nat koel willen houden?
Hier in Twente mogen de boeren geen water meer uit de sloot trekken om het land te besproeien...........

Mirre102

Uit de vijver is dus nog niet zo erg zolang het waterfauna en flora maar niet wordt aangetast.

Lees pootjebadende eenden in plaats van lekker met hun vliespootjes wapperen in het water

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven