Waterdruk
vrijdag 9 juli 2010 om 18:46
Ik vroeg mij af ivm deze hitte of het waterleidingbedrijf de waterdruk kan verlagen. Ik merk namelijk als ik de kraan aanzet dat er niet zoveel druk meer op zit.
Ik kan me het goed voorstellen hoor met deze droogte dat ze de druk naar beneden draaien.
Goede zaak, water is schaars genoeg op dit moment.
De eendjes zwemmen niet meer maar lopen te pootjebaaien in de sloot. zo laag dat het water staat.
Ik kan me het goed voorstellen hoor met deze droogte dat ze de druk naar beneden draaien.
Goede zaak, water is schaars genoeg op dit moment.
De eendjes zwemmen niet meer maar lopen te pootjebaaien in de sloot. zo laag dat het water staat.
vrijdag 9 juli 2010 om 18:50
Kijk maar eens op Teletekst 104, die lage druk komt door het hoge waterverbruik bij deze temperaturen, er wordt dus geadviseerd spaarzaam te zijn met sproeien van tuin en wassen van de auto bv.
En dan nog zag ik, tijdens een rondje fietsen vanmiddag, mensen om 3 uur 's middags te tuin sproeien... Het is ruim 33 graden, dat water is bijna verdampt als het de grond raakt!
En dan nog zag ik, tijdens een rondje fietsen vanmiddag, mensen om 3 uur 's middags te tuin sproeien... Het is ruim 33 graden, dat water is bijna verdampt als het de grond raakt!

vrijdag 9 juli 2010 om 19:37
Doe je goed, nummerzoveel.
Ik heb een badje staan waar ik ze af en toe in gooi
PLONS Bommetje van een vrij stevige teckel....hahahaha
Heb nog zo gezegd.................GEEN BOMMETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij vindt het niet erg hoor BTW...
voordat ik beschuldigd wordt van dierenmishandeling......hahahaha
Ik heb een badje staan waar ik ze af en toe in gooi
PLONS Bommetje van een vrij stevige teckel....hahahaha
Heb nog zo gezegd.................GEEN BOMMETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij vindt het niet erg hoor BTW...
voordat ik beschuldigd wordt van dierenmishandeling......hahahaha
vrijdag 9 juli 2010 om 19:44
quote:oranjemuts wrote on 09 July 2010 @ 18:54:
Dat is echt dom om om deze tijd de tuin te gaan sproeien.
Niet dat het water al verdampt maar je planten kunnen er door 'verbranden'
De druppels op de bladeren worden te heet en veroorzaken brandplekkenDe tuin van de waterverspillende buren (beide zijden én de overkant) staat er dan ook treurig verbrand bij. Geheel vergeeld dor. Slimme peeps!...
Dat is echt dom om om deze tijd de tuin te gaan sproeien.
Niet dat het water al verdampt maar je planten kunnen er door 'verbranden'
De druppels op de bladeren worden te heet en veroorzaken brandplekkenDe tuin van de waterverspillende buren (beide zijden én de overkant) staat er dan ook treurig verbrand bij. Geheel vergeeld dor. Slimme peeps!...
vrijdag 9 juli 2010 om 20:13
Wij hebben een vijver die grenst aan de achtertuin, dus wij halen daar water vandaan om de tuin te besproeien. We (lees: vriend ) moeten dan wel 20x op en neer lopen met de gieter, maar het is wel een stuk milieuvriendelijker dan kraanwater. Misschien een tip voor anderen die hun tuin/huisdier nat koel willen houden?
vrijdag 9 juli 2010 om 20:28