Wc blijft vies ruiken.

11-11-2011 10:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben recentelijk verhuisd. Alles is goed schoongemaakt maar de wc pot blijft vies ruiken. Heb het al tig keer gewassen met chloor en ander spul maar niks helpt. Vind het erg vervelend. Wie heeft tips???? Alvast bedankt..

x
quote:Fame schreef op 11 november 2011 @ 11:35:

Tips hieronder werken goed, en zijn ook aan te raden voor het reguliere onderhoud, maar hier is sprake van achterstallig onderhoud. En dat is een beste klus om te klaren.

Maar, als het een huurhuis betreft, bespaar jezelf het werk van het schoonmaken van andermans achterstallig onderhoud, bel de woningbouw en zij verzorgen voor jou gratis een nieuwe pot, en als het in de voegen zit, misschien zelfs een volledig vernieuwd toilet.

En dat dus.

Ik heb een nieuwe spoelbak gekregen (zat wel meer viezigheid in dan alleen een beetje kalk )
Ik zou de pot even los schroeven en kijken wat daar onder de rand zit.Vaak is dat een hele dikke laag urine van jaren.

Daarna kitrandje om de pot,klaar!
quote:Fame schreef op 11 november 2011 @ 11:35:

Tips hieronder werken goed, en zijn ook aan te raden voor het reguliere onderhoud, maar hier is sprake van achterstallig onderhoud. En dat is een beste klus om te klaren.

Maar, als het een huurhuis betreft, bespaar jezelf het werk van het schoonmaken van andermans achterstallig onderhoud, bel de woningbouw en zij verzorgen voor jou gratis een nieuwe pot, en als het in de voegen zit, misschien zelfs een volledig vernieuwd toilet.Echt? Gaat dat zo makkelijk bij een wbv?
@fame,nou bij mijn wbv niet hoor,je moet bij een of ander fonds a 2,50 per maand zijn om dingen te laten vervangen van je sanitair.

Dan kan je vaak sneller en goedkoper ergens een pot kopen.

En hoef je geen snipperdag te nemen,waarop ze dan niet op komen dagen ook!
Misschien is er iets niet helemaal optimaal in het rioolsysteem en komt er af en toe gas terug.
quote:Bahco schreef op 11 november 2011 @ 12:34:

Misschien is er iets niet helemaal optimaal in het rioolsysteem en komt er af en toe gas terug.Hé, dat hebben wij ook ooit gehad, wat een stank was dat zeg! Er schijnt een soort 'terugslagklep' tussen je afvoer en het riool te zitten, die luchtjes dient tegen te houden die uit het riool omhoog komen. Als die niet meer goed sluit, komt er dus constant een rioollucht door jouw wc omhoog
In dat geval is het goed om te weten wat de lucht precies is...

Wij hadden ook rioollucht, maar dit werd opgelost door beluchting op het wasbakje. De rioollucht maskeerde echter de 'oude urine' lucht in de vloer/tegels, dus hadden we het volgende probleem.

HG spul heeft het grotendeels weggekregen...
quote:bosaapje schreef op 11 november 2011 @ 11:38:

Cola, succes gegarandeerd. Ooit was er een schoonmaakprogramma van moeder en dochter. Zij deden dat ook en het hielp dus echt.

2 flessen azijn zijn goedkoper dan 1 fles cola heur..

1 fles azijn kost nog geen 40 cent volgens mij bij de Aldi
quote:ladytruckster schreef op 11 november 2011 @ 11:58:

@fame,nou bij mijn wbv niet hoor,je moet bij een of ander fonds a 2,50 per maand zijn om dingen te laten vervangen van je sanitair.

Dan kan je vaak sneller en goedkoper ergens een pot kopen.

En hoef je geen snipperdag te nemen,waarop ze dan niet op komen dagen ook!O, dus je mag de zooi van de vorige bewoners als nieuwe huurder zelf fiksen omdat je nieuwe huurder bent? En dan pas als je een jaar ofzo hebt betaald mag je die ranzigheid wel laten fiksen, dus eerst bloeden en betalen voordat ze iets doen. Erg vriendelijk tegen een nieuwe huurder dan....:-(
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ze is recentelijk verhuisd he, en zo'n mannetje die de oplevering bij de vorige bewoners heef tgedaan zal niet ff met zijn neus langs d epot schuiven. Dat is deur open, pot heel? Ja, deur dicht. Als nieuwe huurde rmag je zeker aan de bel trekken als je toilet naar pis blijft ruiken ondanks herhaaldelijk schoonmaken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
"1 fles azijn kost nog geen 40 cent volgens mij bij de Aldi"

Een fles cola van de aldi is 39 cent
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 11 november 2011 @ 13:27:

"1 fles azijn kost nog geen 40 cent volgens mij bij de Aldi"

Een fles cola van de aldi is 39 cent
Alle tegeltjes en voegjes goed schoonmaken met zo'n stoomcleaner. Werkt als een tierelier. En er kan inderdaad hele veel vieze derrie onder de rand zitten. Ik zou er een nieuwe pot neerzetten.
Lang leve de hangende potten dan maar.
De voegen kunnen idd doordrenkt zijn met mannenpis... blijf je ruiken. Als ik verhuis gaat de oude wc pot er standaard uit en komt er een nieuwe in....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven