Wc blijft vies ruiken.

11-11-2011 10:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben recentelijk verhuisd. Alles is goed schoongemaakt maar de wc pot blijft vies ruiken. Heb het al tig keer gewassen met chloor en ander spul maar niks helpt. Vind het erg vervelend. Wie heeft tips???? Alvast bedankt..

x
Even chloor in de stortbak doen?

Misschien dat er ook wat vast zit in de buis naar de stortbak, dat een vieze geur aan het water geeft?

onder rand niets ranzigs blijven plakken>
Is het wel de wcpot? Zijn het niet bijvoorbeeld de voegen op de grond waar het in is getrokken?
wat Astrape zegt, vaak zijn het de voegen als de vorige bewoners (mannen) niet zittend hebben geplast en dus hebben gespetterd.
Is het rondom de afvoer wel goed afgekit?
In mijn vorige huis was dit ook zo. Wc was niet goed schoongemaakt en er zat heel veel kalk aanslag in. Ik heb toen van de woning bouw en nieuwe pot gekregen. De geur was daarmee ook verdwenen.
Wasbakje in de wc?

Deze goed doorspoelen d.m.v. de kraan!

Wij hadden het ook, gezocht en gezocht, bleek het de afvoer van het wasbakje te zijn, deze wordt bijna nooit gebruikt.
Die engelse schoonmaakdames wisten er wel raad mee.
Je zou het met schoonmaakazijn kunnen proberen.

Als je denkt dat er nog veel vuil onder de rand zit,schoonmaak azijn op toiletpapier doen en onder de rand doen.Laten inwerken voor paar uurtjes. Let er wel op dat je wc niet verstopt raakt,als je het papier doorspoelt,dus liever in meerdere keren doorspoelen.

Je kan ook de wc schoonmaken met vloeibaar schuurmiddel.

Maar nooit meerder producten tegelijk gebruiken ivm de gassen die vrijkomen!

Succes!
Krantenpapier gedrenkt in schoonmaakazijn onder de rand stoppen en in de pot, zodat de kalk daar ook verdwijnt.

En het krantenpapier na een nacht weken verwijderen, niet doorspoelen!
Net wat Tinkeldel zegt, gewoon een nieuwe pot (laten) plaatsen. Na verloop van jaren trekt deze geur in het glazuur en in de hoeken waar je niet meer bij kunt komen.
Ik heb geen wasbakje. Misschien zijn het wel de voegen idd. Is ammoniak wat dames??
Wat Kiddootje zegt, even goed boenen met schuurmiddel. Urinekristallen kunnen zich hardnekkig vastzetten op het glazuur en zo blijven stinken, met schuurmiddel is dat zo verholpen.
Schuurmiddel dus. Kan je dat kopen in de super??
Geen chloor meer de stank word alleen maar erger. Antikal of idd je ouderwetse schoonmaakazijn. Of een nacht een hele fles cola in de pot en stortbak gooien. Bruist alles los
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ow, das jammer geen wasbakje...

Je hebt ook schuurmiddel met bleek, gewoon in de super.

Handschoenen aan en schrobben maar!
Geen chloor inderdaad.

HG heeft een mooi spulletje wat je op je voegen/vloer kan spuiten. breekt de urinegeur af. Kost even wat maar werkt over het algemeen goed! (Niet zo goed als alles eraf slopen en vernieuwen, maar hey... ;))
Maak eerst je stortbak even open en kijk wat je aantreft (dat zal geen leuke aanblik zijn maar wees gerust, het is normaal gesproken voornamelijk kalk wat daarin zit; kraantje dichtdraaien en wc doorspoelen tot bak leeg is, dan schoonmaken met schoonmaakazijn, kraantje weer opendraaien) In geval van tegels tegen wand achter de pot en/of op de vloer: bewerk de voegen eens met wat (pure) schoonmaakazijn of chloor (gebruik bijv. een oude tandenborstel) En de pot nog eens goed met Harpic (zwarte fles) doen, daar zit zoutzuur in, dat werkt erg goed.
HG heeft idd goede produkten, ga straks maar even kijken in de winkel. Bedankt voor de tips dames
quote:liefie2003 schreef op 11 november 2011 @ 11:12:

Schuurmiddel dus. Kan je dat kopen in de super??Gewoon, vloeibaar schuurmiddel, van de Aldi of zo. Je hebt ook Cif, maar ik weet niet of dat sterk genoeg is. Je krijgt geen krassen, daar is het glazuur te hard voor.
Schuurmiddel?!

Gewoon een nachtje schoonmaakazijn erop en daarna met de borstel naboenen. Herhalen zo vaak als nodig is.

Met schuurmiddel krijg je alleen maar krassen, waar nieuw kalk extra goed in blijft zitten. Zou ik dus niet gebruiken voor zo'n klusje. Nog los van dat ik me echt geen ongeluk ga boenen als het ook met een nachtje geduld kan.
quote:liefie2003 schreef op 11 november 2011 @ 11:12:

Schuurmiddel dus. Kan je dat kopen in de super??
Tips hieronder werken goed, en zijn ook aan te raden voor het reguliere onderhoud, maar hier is sprake van achterstallig onderhoud. En dat is een beste klus om te klaren.

Maar, als het een huurhuis betreft, bespaar jezelf het werk van het schoonmaken van andermans achterstallig onderhoud, bel de woningbouw en zij verzorgen voor jou gratis een nieuwe pot, en als het in de voegen zit, misschien zelfs een volledig vernieuwd toilet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jif vloeibare schuurmidel of Vim.
Cola, succes gegarandeerd. Ooit was er een schoonmaakprogramma van moeder en dochter. Zij deden dat ook en het hielp dus echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven