We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 04 april 2010 @ 16:07:

Het meest gore vond ik toch wel dat ik een keer uit mijn bed stapte en in de kattenkots stond, zo tussen je blote tenen. Of een keer bij schemer in de ochtend dat ik nog niet mijn sloffen aan had, in dat doorzichtige gal staan en nog moet zorgen dat je niet onderuit gaat.

Eetsmakelijk .He getsie..Gebeurt dat vaak? En hoe komt dat? dat katten gaan kotsen?
Inderdaad Delphi, de gezelligheid die je van die beestjes krijgt maakt het allemaal weer goed :-) Ik heb m'n hele leven al beesten en ik zou niet meer zonder kunnen. Ik ben geen ochtendmens, maar als we opstaan en de poezen zijn zo blij ons weer te zien dat ze ons helemaal omver likken, kopjes geven en spinnen, tsja, dan is het moeilijk om niet vrolijk te worden
quote:Jannemaan schreef op 04 april 2010 @ 16:10:

[...]

He getsie..Gebeurt dat vaak? En hoe komt dat? dat katten gaan kotsen?Net als bij mensen. Iets valt verkeerd. Ze zijn ziek. Haarbal moet eruit en dan komt er nog wat eten bij. Te gulzig gegeten. Bepaald voer niet lusten. Of zoals bij een overleden kat van mij een allergie waardoor ze elke dag moest spugen. Ja zo zijn er nog wel meer redenen maar zoiets zou ik denken. Oja hier komen ze niet buiten dus af en toe eten ze kattengras om die haarballen kwijt te raken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mwhaahahaha sorry MV maar dat was *zo* herkenbaar! Ook hier een ervaringsdeskundige...

Janneman: natuurlijk gebeurt het weleens. Er is niet altijd een reden voor. Die van mij ging spugen als ze te snel at, of als ze voer kreeg wat niet goed viel. Soms kan het zijn dat ze na het ontwormen (oh ja, we hebben het nog helemaal niet over wormen gehad!) niet zo lekker zijn of nou ja, noem maar wat.

Misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind hoor maar weet je zeker dat het hebben van een beest wel bij je past? Het is super-gezellig en ik zou ze noooooit kwijt willen maar er komt een hoop bij kijken en ik heb mijn huis nooit meer *echt* brandschoon gekregen
mosterd, zie ik....
Nou ik heb nu drie katten en sinds december katten in huis... ik heb nog maar 1x kots gevonden. Verder hebben ze nog nooit naast de bak gepoept, gepiest of weet ik veel wat. *klopklop* en nog nooit muizen of iets dergelijks thuis gebract. Wel veel meer haar. En Blanche maakt een ontzettende bende van de kattenbak waardoor er veel naast ligt en zo door het hele huis gelopen wordt...
Katten zijn levende wezens. Ze worden idd wel eens ziek. Of misselijk. En oud. Waarom wil je eigenlijk een dier Jannemaan? Ik krijg ook een beetje het idee dat het je wel leuk lijkt, maar dat je wel de lusten wil (gezellig poes op schoot, aaien, kijken naar de gekke bokkesprongen die ze soms maken) maar niet zo de lasten.

En die lasten komen er zeker bij. Een lang weekendje weg met man en kids? Dat gaat niet meer zo gemakkelijk. Je moet een oppas zoeken. En dan eentje die óók de kattenbak doet. Echt, je kan geen katten houden zonder kattenbak. Als je geen oppas hebt moeten ze naar een pension. Voor 2 katten reken op een tientje per dag per kat. Dus de vakantie wordt een keer zo duur. Ik heb mazzel gehad toen ik nog alleen woonde dat ik hele jonge vriendinnetjes had die het heerlijk vonden om in een echt huis te wonen in de tijd dat ik weg was.

De dierenartskosten. Ze moeten ingeent worden. Tegen het haarbal kotsen kan je een speciaal spulletje kopen wat er voor zorgt dat de opgelikte haren aan elkaar plakt en via de achterkant het lichaam verlaat ipv aan de voorkant. Als er gevochten is en er is ergens een abces ofzo moet je naar de dierenarts en dat kost geld. Heb je genoeg geld om een onverwachtse operatie te kunnen betalen?

Je zal idd kots en spuug moeten opruimen. Uit tapijt halen is een goor karweitje en kattenkots bijt uit. Daar zijn ook weer sprays enzo voor te koop.

Daarentegen.... Als je thuis komt en ze staan je miauwend op te wachten en je aait ze en je hoort dat spinnende motortje... de kopjes en kusjes die je krijgt. De lamme knieen omdat poes zo heerlijk op schoot ligt te slapen. De trappelende pootjes als ze aan het dromen zijn. Oh ja, de 'cadeautjes' die misschien krijgt (denk aan dooie muizen en vogeltjes) dan vinden ze je héél erg lief (en een domme jager) Het is heel erg leuk om katten te hebben, ik kan niet meer zonder! Ook als ze oud en dement worden en zeurend miauwen omdat ze de weg even kwijt zijn.

Denk er nog even goed overna, wat zijn je beweegredenen? Oh ja, en ze worden gemiddeld tussen de 15 en 20 jaar oud...
Zo, weer terug van de Paasbrunch en de scrambled eggs van Mylene zijn goed in de smaak gevallen!

Jannemaan, je moet inderdaad niet vies zijn van de dingen die al genoemd zijn. Al kotst mijn poezel niet vaak, het is wel VIES.

En, niet om lullig te doen, als je besluit om een kat te nemen, ga je je er dan nog wel goed in verdiepen? Want als je niet weet dat een kat kan kotsen en of hij een kattenbak nodig heeft, dan valt er nog heel wat bij te lezen hoor!

Heb je inderdaad ook overwogen om een wat oudere kat uit het asiel te halen? Die ´kan´ alles al zelf en hoef je niet meer op te voeden

En lief en schattig zijn ze (bijna) allemaal! Echt heerlijk om in huis te hebben. Dus als ik jou was, zou ik eens goed gaan uitzoeken wat het inhoudt om een kat in huis te hebben en dan, als het echt bij je past, op zoek gaan naar een goed geslaagd exemplaar.
dubbel
quote:Splinter02 schreef op 04 april 2010 @ 17:14:

Zo, weer terug van de Paasbrunch en de scrambled eggs van Mylene zijn goed in de smaak gevallen!

Jannemaan, je moet inderdaad niet vies zijn van de dingen die al genoemd zijn. Al kotst mijn poezel niet vaak, het is wel VIES.

En, niet om lullig te doen, als je besluit om een kat te nemen, ga je je er dan nog wel goed in verdiepen? Want als je niet weet dat een kat kan kotsen en of hij een kattenbak nodig heeft, dan valt er nog heel wat bij te lezen hoor!

Heb je inderdaad ook overwogen om een wat oudere kat uit het asiel te halen? Die ´kan´ alles al zelf en hoef je niet meer op te voeden

En lief en schattig zijn ze (bijna) allemaal! Echt heerlijk om in huis te hebben. Dus als ik jou was, zou ik eens goed gaan uitzoeken wat het inhoudt om een kat in huis te hebben en dan, als het echt bij je past, op zoek gaan naar een goed geslaagd exemplaar. [afbeelding]

jaaaa blij te horen dat de eieren lekker waren bevonden.

Met de rest van jullie allemaal eens over goed inlezen, een avondje bij een vriendin gaan zitten en haar uithoren. Het is zo'n werk het allemaal te schrijven en het internet staat er zo vol mee wat je kan verwachten, de positieve en negatieve. Als je je niet goed voorbereid dan kan je teleurstellingen meemaken. Ik heb vriendinnen die er niet bij nagedacht hadden dat ze later kinderen wilde. Nou had ze ook wat pech dat het niet lekker liep maar katten kennen ook aandacht tekort en jaloesie. Dus hou ook rekening met vakantie, of je het ook kan betalen als .............

Tenminste zou ik doen, katten weg doen is zo zielig. Vele dieren in het asiel zijn denk ik overbodig bij goede voorlichting.

Kijk bij een vriendin of je niet allergisch bent ervoor. Zou ook sneu zijn. Ik ken iemand van het forum die katten heel leuk vind maar helaas de allergie. Kijk vooraf is makkelijker als je het weet.

Ik ben het geworden dat ik ze al had maar ik kan niet zonder katten, ik neem medicijnen en het nare maar voor lief erbij.
Ik denk dat Jannemaan beter geen kat kan nemen. Je moet gewoon een kattenbak hebben. Wij hebben 4 katten en 5 kattenbakken. Overigens ruik je die nooit bij ons. Kwestie van om de dag schoonmaken.

Dat kotsen is herkenbaar ja, tijdens het eten. Ze kotsen ook nooit 1x maar 2x vlak na elkaar bij ons. Ik heb er dan nog nooit ingestaan
En ik heb overal in huis parket, maar voorkeur voor kotsen is op de kokosmat, hun kattenmandje, op een pluche kussen, of lopend kotsen dat ik een puzzel heb om te zoeken waar het allemaal ligt.

Ik heb de mazzel dat ze nog nooit op bed hebben gekotst, wel eentje die ik per ongeluk had opgesloten in de slaapkamer, die had geplast en gepoept op bed. Waarbij ik dan weer denk, waarom niet op het parket?

Nee klinkt negatief maar iedereen weet dat ik niet zonder kan. Alleen moet je er wel bewust voor kiezen en ook de mindere kanten kennen. Ziek zijn van je katten is ook verschrikkelijk, zielig bedoel ik en je wilt er dan zoveel mogelijk bij zijn.
Nou ja, zooooveel werk vind ik een kat nou ook weer niet. Zeker als je kinderen hebt die zijn altijd veel en veel meer werk

Ik moest net wel even denken aan nóg een reden om geen huisdieren te hebben. Dan heb je tenminste ook geen rare gaten in je wcpapier. Blanche heeft de wcrol te pakken gehad (die gewoon al opgehangen was) en als je nu papier van de rol haalt dan komt dat er in de vreemste vormen af. Gaten in het midden, een heel klein stukje etc. etc.

Piepschuim? Niet laten slingeren. Ik had de verpakking van het konijnenhok in de huiskamer laten staan. Allemaaaaal kleine stukjes van gemaakt. Dochterlief en Blanche kunnen het heel goed vinden samen
Oh, en dan heb je nog de haren. ALTIJD en OVERAL haren!

En forummen wordt een ramp. De vaste stek van een kat is namelijk tussen jou en het toetsenbord. En als je een laptop hebt, dan kun je er zeker van zijn dat die ongemerkt, maar vakkundig en zeer doelgericht, stukje voor stukje van je schoot wordt geduwd.

Hadden we trouwens al gezegd dat we hier helemaal hoteldebotel zijn van katten?

Nou ja, je snapt de boodschap inmiddels wel hè, denk ik.
Pssst, MV, je bent nodig in het paasreceptentopic! Vragen over de mousse enzo.
Klote kat ook...

quote:Splinter02 schreef op 04 april 2010 @ 17:47:

Hadden we trouwens al gezegd dat we hier helemaal hoteldebotel zijn van katten?

Nou ja, je snapt de boodschap inmiddels wel hè, denk ik.

Idd hahahahah, misschien zeggen foto's meer dan woorden;

Heb je geen kerel in huis, bepaald je kat waar je naar moet kijken

Je hoofdkussen maar afstaan om lounge-plaatsen voor hun te maken.

Hun creativiteit op mijn kokosmat op waarde weten te schatten, creativiteit moet toch gestimuleerd worden? Ahhum,

Boze blik als ik nou weer wil forummen;

Jullie dachten zeker dat ik bepaalde wat er gegeten gaat worden?

Ik type wat moeilijk, maar het is wel gezellig;

Nou ik heb iets van 4 tot 5000 foto's van ze dus ik kan nog even doorgaan .
Hahaha, die dikkiedik-foto, MV. Hilarisch!

Dan zal ik maar iets opbiechten dat ik alleen tegen kattenliefhebbers durf te zeggen: ik vertel Poef wel eens verhaaltjes. Hij vindt het heerlijk als ik mijn verhalenstem opzet, en komt dan knus tegen me aanliggen. En die verhalen die ik vertel blijken verdacht veel te lijken op de avonturen die Dikkiedik beleeft. Mijn theorie is dan ook dat die helemaal niet voor kinderen bedacht zijn, maar voor katten.

Hopelijk vinden jullie mij nu niet totaal geschift

Héél illustratief!

Pilous, ik had laatst jouw foto's gemist. Maar, uh, wat doet mijn monster op jouw schoot??

Delphi, ik weet niet wie maffer is, jij of Poef!

(ik weet ook niet of ik het wel wil weten...)
Heerlijk, al die verhalen over kots en ontlasting op vreemde plekken..BamBam had er ook een handje van om dramatisch te gaan kokhalzen als ik net met mijn bordje eten wilde gaan zitten..

Wat een lieve foto's MV, vooral het ingewikkelde typen omdat de kat op je toetsenbord ligt is erg herkenbaar, hier worden ook regelmatig "per ongeluk" allerlei instellingen gewijzigd doordat B meende er zijn poot op te moeten leggen...

Mr B ( is trouwens een ragdoll Mittens..) en ik hebben vandaag pyamadag gehouden, we hebben werkelijk heel de dag in pyama op de bank gehangen met seizoen 1 van Dead like me..tis schandalig gewoon, maar wel lekker.

Diesel en Nikki liggen boven op hun eigen plekje dat zijn beiden einzelgangers, ik moest in het begin echt wennen aan Bailey die overal is waar ik ben.

Is er iemand die me iets uit kan leggen over Bach en hoe het werkt voor katten, Bailey heeft een hekel aan autorijden, hij wordt niet ziek maar laten we het er maar op houden dat ik geen radio nodig heb als ie in de auto zit.

Nu gaan we volgende week naar de rasdag in Houten en da's toch al snel een uurtje rijden en ik wil het zo prettig mogelijk voor hem maken.
Delphicat

Splinter, echt?
Heehee, het was de bedoeling dat jullie het allemaal zouden begrijpen en zouden toegeven dat jullie het zelf ook allemaal deden. Niet dat jullie me en masse gingen uitlachen
Alle voors en tegens zijn denk ik wel genoemd inmiddels. Wij hebben wel een kattenbak staan, maar die gebruiken ze echt zelden. Werken ook allebei full-time en hebben geen kattenluik. Ze gaan bij ons 's morgens vroeg naar buiten en komen dan weer binnen als wij thuis komen. Meestal is dat aan het begin van de avond, maar een nachtje buiten, of later op de avond thuis komen is ook geen probleem. Overigens hebben we naast de achterdeur een hondenhokje staan. Hier kunnen ze in als het regent en er staan ook brokjes en een bakje water.

Overigens heb ik wel een keer midden in de nacht kots op mn dekbed gehad...sta je dus je dekbed te verschonen. Niet fijn, maar ook dát heb je er voor over.

Janneman...het kan dus allemaal prima, maar bedenk inderdaad goed welke nadelen er aan zitten...want hoeveel ik ook van mijn katten hou (en geloof me..dat is echt héél erg veel)...sommige dingen zijn nou eenmaal minder leuk.
Je hebt gelijk Delphi...haske dapper van je
Nee hoor Delph...totááál niet geschift.....

Alle begrip mijnerzijds...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven