We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Even snel voordat ik in de auto stap: Katje, veel sterkte vandaag. Ik hoop dat Tieske een mooie uitvaart krijgt. Wat is het in ieder geval een prachtige zonnige dag!! Dat maakt het afscheid misschien ietsje dragelijker...

Voor de rest: zwaai en tot later!
Ik ben mijn eigen bananenschil
goedemorgen

Kat, veel sterkte vandaag

biebs, ik vind het net alleen maar heel sterk dat je durft te zeggen dat het je plek niet is wat je nu zit en dat je een heel duidelijke toekomstdroom heb. En die droom zit er misschien nu nog even niet in, maar ik weet zeker dat jij het kunt. Dan maar even de onzekerheid in en waarom zouden mensen anders naar je kijken. Zijn het dan vrienden vraag ik me altijd af. Die oordelen in mijn ogen niet

Olijf, hoe is het met jouw. Werken de pillen al een beetje en ben je al bij die vervelende WIA geweest

Anneke, het is zo jammer als je lijf tegenwerkt. Ik hoop dat de fysio wat kan betekenen

Poez, ik zal mijn nick en foto niet aanpassen want dan ben ik mezelf niet meer

Voor Leo, een dikke knuffel en ik hoop dat dikke berenpoes bedenkt dat oma veel verdriet heeft

En nu ego. Ik krijg vrijdag de uitslag van een hartecho. Ik zou medicatie moeten gaan slikken (voor weer iets heel anders) en daar moest ik gezond voor verklaard worden. Dus allemaal onderzoeken etc. Daarbij was mijn ecg niet in orde. Ben al bij de cardioloog geweest met een ecg en die zei dat ik waarschijnlijk bij 5% van de vrouwelijke bevolking hoor die een afwijkend hartfilmpje heeft zonder dat er wat is. Maar goed ik heb pas rust als dat ook echt zo is
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Dag lieve Tetteretos,

Gisteren geen tijd gehad om te lezen druk gewerkt, vergadering 100 km verderop en toen ook nog thuis werken, en jullie exploderen het topic meteen hahaha

Ik heb het een beetje gescand. Studeren, ik doe het in deeltijd al een tijdje, heerlijk maar.... zwaar!

Etosha kittens!!!!! Wat lief en leuk geweldig!

Aan al die lieverds die het even niet meer zien zitten

En ik zal vandaag een beetje bijblijven... Vanmiddag komt mijn nieuwe telefoon ter vervanging van mijn oude en dan kan ik weer mobiel internetten.. scheelt een hoop. Ben ik nu verslaafd???
Er speelt een hoop hier momenteel geloof ik. Ik wil niemand "overslaan" of voorbijlopen maar heb ook een beetje moeite om "in" alle verhalen en gebeurtenissen te komen merk ik. Daarom een dikke welgemeende voor iedereen die 'm kan gebruiken vandaag!

Hier zijn de beesten een beetje van slag. Er hangt al anderhalf uur een (politie?)helikopter boven onze wijk en niemand weet waarom. Ik word bloednerveus van dat ding, en Bunker had buiten ook al geen tijd om z'n behoefte te doen. Die moest weten waar dat geluid vandaan kwam.

2 weken geleden is een familielid op het werk overvallen, 1 week geleden bij ander familielid toen die thuis was poging tot inbraak door 3 ongure personen, alle narigheid in het nieuws de afgelopen dagen en nou die helikopter... Ik vind het moeilijk rustig te blijven merk ik. Had de achterdeur open gezet voor wat frisse lucht maar heb 'm weer dicht gedaan omdat ik het eng vond nu met die helikopter. Aan de ene kant vind ik het "common sense" en aan de andere kant denk ik dat ik mezelf te bang maak zo.

Anyway, morgen wordt Zoë gesteriliseerd dus. Vanavond haal ik de etensbakjes van de katten en de hond weg omdat Zoë nuchter moet zijn, dus het zal wel een lange nacht worden

Iemand nog tips voor de nazorg? Morgenmiddag is ze als het goed is gewoon weer thuis, zoon is op vrijdag altijd bij oma, Meneer zet ik buiten en Bunker blijft in z'n mand. Rust in de tent.

Maar klopt het dat de twee katten bonje kunnen krijgen na de sterilisatie omdat er iets "anders" is aan Zoë dan? En wat moet je daar mee... gewoon uit laten knokken of ingrijpen?
Iets anders
De geur verandert iets Babs, de mijne keken elkaar een tijdje niet aan tot ze weer lekker roken. Gewoon beetje opletten en dat was alles bij mij thuis.
Oh ja, en ik zit zwaar te HOG-en hier (Huishouden Ontwijk Gedrag)

Moet hoognodig wat administratie doen, de was is helaas nog steeds niet zelf de wasmachine in gekropen, de keuken is een slagveld en zoon's slaapkamer durf ik eigenlijk niet eens binnen..

Eerst maar even een muziekje aan, lekker hard zodat ik die heli niet meer hoor, en dan aan de slag.
Iets anders
Babsjuh, dieren die bij de DA zijn geweest ruiken hoe dan ook "eng". Narcose en vreemde nare geuren. Dat mijn katers hier geholpen werden en thuiskwamen werd er ook tegen hun geblazen. Zo zielig. Zeker bij Kane, die bleef "dronken" achter Bo aanlopen omdat hij een schaduw is van hem en perse bij hem wilde liggen. Jammer dat Bo niet meer kon herinneren dat het voor hem ook niet leuk was om thuis te komen en niet te begrijpen waarom de rest tegen je aan het blazen zijn.

Gelukkig gaat het snel over. Eerste dag een beetje extra zorg voor de patient. En daarna weer tot de orde van de dag. Het was hier gelukkig zo over. Ik heb het dekentje waar alle katten wel opliggen lekker de kat mee ingewreven zodat hij snel niet meer naar de DA zou ruiken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bedankt Bengelie en Mylenevalerie! Alleen dat inwrijven zal niet lukken hier denk ik. Ze liggen namelijk pertinent niet in of op de mandjes en dekentjes die ik voor de katten heb (natúúrlijk niet zou ik haast zeggen ) maar alleen op de bank en de krabpaal. Mgoe, komt allemaal wel goed. En heb anders ook nog wat Bach rescue druppels waar Meneer altijd goed op reageert, die kan ik eventueel ook nog in de strijd gooien.
Iets anders
Dat ie misschien doof is dat had ik ook al bedacht. Maar hij reageerde wel op mijn zingen van de week. Maar dat kan natuurlijk toeval geweest zijn.
Nou hier staat voor het eerst de openslaande deuren op een kier. Gezien ik hier nog maar een paar weken woon vinden de katten het natuurlijk razend spannend. Ze zitten allemaal te snuiven aan de buitenlucht. Ze kunnen alleen niet naar buiten en dat vinden ze he-le-maal niet leuk.

Sjors en Judas kan ik makkelijk op het dakterras laten.. Moet ik er wel bij blijven natuurlijk, maar zij zullen niet er van af springen en komen ook direct wanneer ik ze roep (sjors helemaal.. mn hondje haha).

Mara daarentegen is echt een houdini. Zij wil het liefst heel de dag buiten zitten. Nu zit ze dus al een week of 6 binnen en dat bevalt haar echt niet!

Maar ik ga haar echt niet naar buiten laten totdat de binnenplaats catproof is.

Wat klinkt mijn huis groot zo.. binnenplaats, dakterras.. maar zo groot is het hier nou ook weer niet hoor. Hooguit zo'n 80m2., haha.

Kat,

Veel sterkte vandaag. Het is een prachtige, zonnige dag. Misschien dat je daar toch nog wat kracht uit kunt halen. De zon aait je huid in ieder geval.. een troost.

Bumper,

Schrikken is dat he! Je kat kwijt zijn. Gelukkig is hij weer terecht.

gotta run! liefs,
Poelepoelepoelepoes!
Lieve meiden,

Kat, sterkte meid.....

Anneke

Babs, welkom!

Bump, fijn dat het een 'schijnbeweging' was van je kat.....

Biebelie ,je bent een dapper vrouwke.

MV, sterkte met je vriendin

Nu ben ik nog de helft vergeten he?

Hier is het iets beter.

Waarom weet ik niet maar het gaat iets beter, ik ben minder bedroefd. Ik ben me aan het neerleggen bij van alles. Niet alleen bij de poes, gewoon bij meer dingen. Ik wil dingen doen en dat helpt, praktisch zijn.

Gisteren heeft de buurvrouw een tijdje zitten pendelen over Beer, en ze kreeg teksten door en zo.

Nah ja, ik kan er helemaal niks mee. Ik hou van mijn buuv, echt waar maar ik berust in de situatie. Ik weet dat ik alles gedaan heb qua zoekmogelijkheden, nu is het afwachten en het kan zijn dat dat wachten nooit beloond wordt. Ik hou van Beer, hij was de beste poes die ik ooit heb gehad en ik ben blij dat hij er was. Nu moet ik me ook weer met andere, ook hele grote, misschien wel grotere, dingen gaan bezighouden.

Misschien een rare vraag maar vinden jullie het goed dat we het niet meer over DGDB hebben?

Ik kom met nieuws als ik het heb, dat beloof ik maar ik moet elke keer nee verkopen op de vraag of hij er al weer is en dat gaat me door merg en been eerlijk gezegd. Snappen jullie dat of vinden jullie dat stom?

Ik zet nog een keer zijn foto neer. Gewoon, omdat ik het zo fijn vind om naar hem te kijken.

En een knapperd is het zeker, Leo.

Helemaal niet raar, wat je vraagt.

En fijn dat het wat beter gaat. Vaak is dat ook de enige manier, tenminste voor mij wel, van omgaan met (te) grote verdrieten. Gewoon, dingen doen. Stap voor stap zetten, en merken dat je niet omvalt. Je kunt ook niet aan een stuk door huilen.

Kat: veel sterkte vandaag, hopelijk was het een mooie dienst, en een fijn samenzijn. Ik heb gemerkt dat dat veel troost kan geven, ook al wordt het verdriet er niet minder om.

Mijn Poef ligt heerlijk in de zon te maffen, en ik ga maar eens naar buiten (voor het eerst sinds dinsdag, foei) om boodschappen te doen en te genieten van het weer. De tussenjas mag weer
quote:Babsjuh schreef op 18 maart 2010 @ 10:10:

Bedankt Bengelie en Mylenevalerie! Alleen dat inwrijven zal niet lukken hier denk ik. Ze liggen namelijk pertinent niet in of op de mandjes en dekentjes die ik voor de katten heb (natúúrlijk niet zou ik haast zeggen ) maar alleen op de bank en de krabpaal. Mgoe, komt allemaal wel goed. En heb anders ook nog wat Bach rescue druppels waar Meneer altijd goed op reageert, die kan ik eventueel ook nog in de strijd gooien.

Zoë gewoon inwrijven met de bank en de krabpaal dus, fluitje van een cent toch? (Ik zie dit nu gelijk levendig voor me )

Leo, logisch je vraag, snap het helemaal. Ik blijf nog steeds wel duimen voor je en hoop dat je binnenkort toch in ieder geval weet wat er gebeurd is. voor alles!

Dames, ik ga ff mijn oogjes dichtdoen zometeen, ben beetje gesloopt door Lelystad en lange autoritten. De Poekels zitten lekker uit te wapperen op het balkon (neusjes in de wind, zo lief) dus die vis ik zo weer naar binnen en dan ff zzzzzzzzzzzzzz. Tot straks!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Leo, doen we! En wat fijn om te lezen dat het ietsje beter gaat,

Ik heb net even het Dramaqueen caviaverhaal gelezen en dat is er zeker één om een lach op ieders gezicht te toveren.

Babsjuh: leuke verhalen en zou het nog zin hebben om even een kleedje op de krabpaal te leggen? Of verdwijnt Zoë dan direct naar de bank? * zie net als Olijfje beelden van hoe je de bank langs Zoë wrijft*

Olijf, hopelijk knap je een beetje op van die

Bumper, wat een schrik! Misschien moet je m toezingen dat ie niet op de tafel/het aanrecht/de bank mag .

Itsme, dat klinkt heftig, . Ik kan me heel goed voorstellen dat je nerveus bent voor morgen! Ik duim voor een uitslag die het eerste beeld van de cardioloog bevestigt.

Ik denk dat ik mijn neus ook even in de lentelucht ga steken, het lijkt erop dat het voorjaar nu echt gaat beginnen: lekker weer vaker naar buiten en wat ben ik blij dat het alweer steeds langer licht is
quote:Talkinghead schreef op 18 maart 2010 @ 15:51:

Bumper, wat een schrik! Misschien moet je m toezingen dat ie niet op de tafel/het aanrecht/de bank mag .

:

Ik ben er inmiddels achter dat hij oost indisch doof is. Hij lag vanmiddag gestrekt op zijn zij midden in de woonkamer met zijn rug naar me toe. Toevallig lag er een pakje paracetamol op tafel en ik dacht: kijken of hij reageert als dit vlak achter zijn rug laat vallen. En dat hoorde hij dus wel.

De plantenspuit staat inmiddels gevuld op tafel.

Aha, hij leidt aan de kwaal die alle katten delen

Hopelijk werkt de plantenspuit wel: die 2 jonkies van ons vonden het dus erg leuk om besproeid te worden
Deze foto wilde ik jullie ook niet onthouden.

Ik heb het foto's plaatsen helemaal door!!
Tuurlijk Lé, we hebben het er niet meer over, we duimen achter de schermen. Maar beloof mij alsjeblieft 1 ding, ik kan zo naar je toe komen om te helpen met zoeken ofzo. Waarschijnlijk wil je dat niet maar ik kan ook even wat andere dingen doen om jou te ontlasten dat jij kan zoeken, of samen zoeken. Nou ja, kijk maar, als je maar weet dat je er niet alleen voor staat en er genoeg zijn die je met wat dan ook willen helpen.

Liefs, xxx
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zal ik dan nog maar even kittens spammen?

Nah, dat lijkt me wel weer even genoeg!
De hond heeft echt de lente in dr kop. Vanmiddag is ze uitgelaten door mijn stiefdochter. Heeft hond een halve boomstam mee naar huis genomen en helaas heeft stiefkind die niet afgepakt... Bank zit onder de houtsnippers zaagsel....

Toen ik dr uitliet was het net een lammetje in de wei. Links, rechts nee toch naar links en rare bokkesprongen maken. Heerlijk om te zien. Ik heb nu de achterdeur open, ik hoor mijn buurman praten, zijn ook tuiniergek net als ik. Vanochtend hoorde ik al weer vogeltjes in de tuin, het is eindelijk gekomen vandaag, LENTE! Eindelijk weer de jas open, sjaal af, zon op je snoet!

Babsjuh, hoe laat moet de poes naar de dierendokter?

Leo, blij om te lezen dat het weer ietsiepietsie beter gaat. En het is niet stom om er niet meer over te willen praten. Ik snap heel goed dat dat zeer doet.

Olijfje, lekker geslapen?
Voor het lentegevoel twee leuke lammetjes-in-huis-filmpjes:

Lammetje en hond

Lammetje rent door de gang

Die laatste was ook van de week op DWDD.
Etosha: wat een droppies zijn het toch he!!!

Heb idd een dekentje op de krabpaal gelegd, maar dat blieft Hare Majesteit niet. Dekentje ligt er dus ook al weer naast. En zoon legt het er weer op. En Zoë haalt het er weer af. En zo houden ze mekaar lekker bezig... Nee, denk niet dat ik het van het dekentje moet hebben morgen

Ratteke: ze mag morgen tussen 8 en 9 gebracht worden voor haar grote-meisjes-operatie. En als alles volgens plan verloopt mag ik d'r rond 14 uur weer ophalen, maar de DA belt sowieso morgen hoe laat ik d'r mag gaan halen.

Man snapte er niks van dat ik zo nerveus ben hiervoor. "Jij hebt je hele leven al zoveel dieren gehad, ben je d'r nou nog niet aan gewend?" Ehmm... nee? Dit is pas het 2e dier van mij dat geopereerd moet worden besefte ik me net. En de 1e was een paard dat iedere keer staand geopereerd werd, dus alleen plaatselijk verdoofd.

Op de een of andere manier heb ik altijd dieren gehad die of niet geopereerd, gecastreerd, gesteriliseerd of wat dan ook hoefden te worden, òf dat al lang en breed achter de rug hadden.

Ow ja, nog een praktisch vraagje: hoe laat zou ik vanavond de voerbakken weg moeten halen? Voor de zekerheid haal ik die van de hond ook maar weg, stel je voor dat ze die ineens leeg gaat zitten kanen

En man had het idee om Meneer vannacht buiten te laten en morgenochtend weer binnen te laten als ik Zoë weggebracht heb. Meneer blijft vaker een nachtje buiten, maar dan vrijwillig. En hij raakt in paniek als de bodem van z'n voerbak in zicht is en dat gedonder wil ik vannacht eigenlijk ook niet. Maar is dat wel handig? Meneer blijft de nacht buiten, als hij morgen weer binnen komt is Zoë weg en als die weer terugkomt stinkt ze naar dierenarts en narcose en andere ellende...
Iets anders
Nah, wat is het hier opeens stil! Waar is iedereen, gaat het wel goed?

Babsjuh, sterkte met Zoë, komt vast goed!

En Ratteke, heerlijk he, die beesten met de lente in hun kop! Ik was vorige week in Blijdorp en daar kon je de lente ook alweer ruiken. Ik denk dat er binnenkort een hoop jonge dieren zijn daar.

Hier alles goed; de kleintjes zijn allemaal keurig 20 of 30 gram aangekomen vandaag. Ik hou ze goed in de gaten en het gaat prima!
Leo, snap em hoor, Ik ga het lekker over iets anders heben met jou! Want..ik ben zoooo trots dat ik jou tegen ben gekomen hiero. Ik heb zoiets van Vertel, vertel! als ik jou tegenkom. Je hebt zo iets stoers over jou heen! Die foto in dat krantje, wow! Zet em op!

Kat, hoe was de uitvaart? Triest altijd om iemand te verliezen of het nou je 90 jarige tante of je 4 maanden jonge parkiet is. Het is puur verdriet, onmeetbaar onvergelijkbaar simpel verdriet. Neem je tijd ervoor, doe het op jouw manier.

Babsjuh, dat huishoudelijke 't kan ook wel morgen gedrag, heeeeel herkenbaar. Ik zeg altijd dat dit de reden is dat ik 4 kids heb om het aan hen over te dragen, denken zij anders over trouwens. Toch hebben we ze, zowel de meiden als de jongens, geleerd mee te helpen. Zo doen ze hun eigen was, houden hun eigen badkamer bij (tja Canada he, hebben hier 3(!) badkamers in huis) en helpen met dingen zoals afwas en eten koken. Ik probeer het altijd leuk te verpakken met een beetje humor en dan komen we vaak een heel eind. En, ik hoop later hele dankbare schoondochters te krijgen).

Lieve allemaal, jullie zijn wederommetje super en tot gauw!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven