We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Wohoo Anneke, 3 badkamers! Ik snap nu idd ook waarom jij 4 kinderen hebt Ik wist wel dat dat in de VS (geloof ik) redelijk normaal is om meerdere badkamers te hebben maar in Canada hebben ze dat dus ook? Ik vind het sowieso erg leuk om wat meer te lezen over het dagelijks leven in Canada, dus vertel lekker verder zou ik zeggen! Jij woont niet in het 'franstalige' deel hè (nou ja, wat je maar frans noemt, ik versta er geen reet van )

Kat, hoe ging het inderdaad vandaag?

Haha Babsjuh, dat filmpje van dat lammetje in de gang zag ik ook van de week. Zoooo schattig!

Het is hier idd verdacht rustig vanavond!!

Mensen, wat een weertje was het hier vandaag hè. De Veluwe zag er nog wel erg dor en kaal uit maar ik zag al wel een vlindertje rondhuppelen, werd er helemaal blij van! Eindelijk begint de lente te komen!

Lelystad ging wel goed eigenlijk vandaag. Psych is tevreden over mijn besef qua ziekte dat eindelijk begint door te dringen en dat ik niet meer constant tegen alles aan loop te schoppen. Ik ben eindelijk begonnen met het (meer) te accepteren. Ach ja, ik leer het nog wel eens op mijn 37e

Daarna lekker tukkie (nou ja, kan je 2 uur ronken nog een tukkie noemen?? ) gedaan en toen kwam Oliefje thuis na een giga drukke dag dus die dook gezellig er even bij in bed

Oh Etosh, zou ik toch bijna de foto's van je pukkies vergeten!! Wat een liefjes, 3 behoorlijk rode en een koetje! 4 is een mooi aantal, zowel voor jou als voor Coco. Ohoh, hou je maar vast voor over een week of 4 als ze echt op onderzoek uitgaan. Ben nu al benieuwd naar je verhalen
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat een popjes zeg. Heerlijk, en ze ruiken ook zo lekker. Die oortjes trouwens van de rechter rooie op de bovenste foto... helemaal plat.

Het is hier idd rustig... allemaal lekker op de bank met poes en tv?

Ik ga zo ook weer verder met the Mentalist.
Ze ruiken inderdaad ook superlekker! Ik kan echt gewoon uren naast die kist zitten en alleen maar kijken...
Etosha, oooooooh, oooooooh, (klinkt verkeerd, ik begin opnieuw), woooooow, wat een schatjes!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Annekeg: ik hoop ook op een heel dankbare schoondochter (of schoonzoon, aszezemekaarmaarliefvinde). Maar ik heb "maar" 1 kind, en die vertikt 't om de belastingaangifte te doen!!! *zucht* wat moet ik d'r mee, wat moet ik d'r mee?

Maar hij helpt wel hoor, voert de dieren 2 x per dag, doet iedere dag de kattenbak (is zo'n omrolding, hoef je na 't omrollen alleen maar 't laatje met poep uit te halen, omkiepen in plastic tasje en laatje weer terug, tasje in de container, klaar), ruimt z'n eigen kamer op (soms...) en is "Chef wc-rollen distributie". Dat laatste overigens sinds vandaag, omdat hij zo'n mooi rapport had Inderdaad leuk verpakken met een beetje humor doet wonderen...

Maar dan blijven er nog wel een hoop dingen over die gedaan moeten worden in huis. Toch tussen de bedrijven door een hoop gedaan vandaag, voelt wel goed.

Net gelachen met Zoë trouwens: op de trap naar boven stonden een fles shampoo en een fles cremespoeling. En dat blinkt een beetje, en als 't blinkt wil Zoë 't hebben! Dus ze tikt tegen die fles, en tegen die andere fles, en de ene fles wiebelt tegen de andere aan, die nog stond na te wiebelen... Vallen ze allebei om, bovenop d'r pootje....Zelden een kat zó boos en beledigd tegelijk zien kijken zeg! Ze kwam voorbij gillen, sprong op de krabpaal en ging uitgebreid d'r pootje bestuderen. En wassen, en nog meer bestuderen, en toen besloot ze maar om nog een keer bij die flessen te gaan kijken. Maar omdat die inmiddels in de schaduw van een traptree lagen blonken ze kennelijk niet meer zo mooi en konden ze haar niet meer bekoren. Tuttebol is 't ook...
Iets anders
Etosha: dan groeien ze hartstikke lekker toch? Als ze zoveel aankomen? Heerlijk, van dat jonge spul in huis.... Fijn dat je er zo van geniet!
Iets anders
Wahaha Babs, Zoë is een echte meid hè. Als het maar glimt en paniekerig kijken of ze misschien een nageltje gebroken heeft. Proest!
Hey, ik kom ook alleen maar even en zien dat het heel rustig is hier. Word helemaal blij van die leuke foto's Etosha, wat zijn kittens toch ontzettend leuk, inderdaad om helemaal .

En Olijf, dat moet je toch even goed gedaan hebben, het compliment van de psych. En 2 uur ronken is meer een tuk . En gezellig wakker worden .

Mylene, wat een superlief aanbod heb je trouwens gedaan

Babsjuh: succes morgen met en voor Zoë! Kan me je zenuwen wel voorstellen en poezen zijn ook echt wel even zielig na de ingreep.

Its, sterkte met de uitslagen morgen!

Delphi: dat lammetje zou je toch ook zo in huis nemen, wat een droppie

Tetterettes, over tukken gesproken, ik duik mijn bed in. Hoef er niet supervroeg uit maar 2 dagen hoofdpijn is een signaal dat ik mijn nachtrust niet serieus genoeg neem.
Olijf, nee gelukkig niet, sorry Quebec, wij wonen in Alberta een uurtje rijden van Banff. Het leven is hier best wel anders dan in NL, kleine verschilletjes maar best wel veel, en daar ben ik best blij mee tenslotte zijn we ge-emigreerd omdat we iets "anders" wilden. We hebben het vroeger ook wel eens gehad over Singapore, Indonesie en Australie maar ik ben als de doods voor spinnen en dus wonen we nu hier tussen het "grotere wildlife".

Waar ik het meest blij mee ben is het schoolsysteem.

Sommigen vinden het minder maar ik vind het super. Kinderen worden niet op hun 12e afgerekend op hun kunnen en blijven tot aan hun 18e bij hun schoolvriendjes. Op Highschool kun je dan per vak kiezen tussen laag, hoog en hoger niveau, daarnaast nog een heleboel opties zoals koken, techniek, artistieke vakken zoals muziek, toneel, visual art, design, talen, etc.). Kids hebben 2 semesters, elk semester heeft 2 core subjects en 2 opties. De core subjects in de eerste 2 jaar zijn: Wiskunde, Science (natuurkunde, scheikunde en biologie), Social (aardrijkskunde, geschiedenis, politiek, etc) en Language (Engels). Later kunnen ze dan kiezen of welk gebied ze willen bestuderen. Aan de hand van welke levels ze hebben gekozen kunnen ze door naar beroepsgericht onderwijs, college of university. Bijv. mijn dochter, geen studiebol, heeft alle visual artvakken met negens gehaald maar met de hakken over de sloot en vooral geinspireerd door het feit dat ze ook elke dag lekker mocht schilderen, etc., met goede levels geslaagd en doet nu dus Theatre arts. Mijn zoon, is heulemaal geen studiekop (disorthographic, dus problemen in het taalgebied) en heeft Social op laag niveau genomen, science op hoog en Engels met de hakken over de sloot gehaald, en doet nu Ecotourism op College niveau (Bachelor). Kids worden giga gemotiveerd omdat ze ook dingen kunnen doen die ze leuk vinden, zoonlief deed veel sport en outdoors vakken (camperen in eigengemaakte iglo's). De jongste zoon doet volgend jaar eindexamen, hij is de studiebol vd fam. neemt zelfs science core vakken als optie en zit in allerlei bands enzo, speelt de saxofoon. Hij wil iets als anthropologie of psychologie gaan studeren.

Roos, de jongste, gaat na de zomer naar Highschool dus dan zullen we zien hoe ze het gaat doen.

Woooh wat een lap tekst, sorry dames.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Proest, Babsjuh, lach me een kriek om jouw verhalen; Chef WC rollen distributie, die houden we erin.

Trouwens nog even over taal. Mijn zoon (17) vertaald nu alles vh Engels naar het NL en dat klinkt soms zo hilarisch. De grappigste is "mijn vriend leeft daar niet meer" (als in hij is verhuisd maar het klinkt vaak toch een tikkie meer dramatisch he?). 'T is sowieso een gek joch op taalgebied; hij is ook diegene van "de dode meegerekend", dus tja, 't is me er eentje.

Zoonlief (oudste) kwam vannacht dronken thuis. Had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar hij is echt best wel "schattig" dronken. Ik denk dat ik al zijn geheimen er uit kan krijgen, en dan de volgende dag zo van: he mam gisteren.... (komt een heel verhaal wat hij vannacht om 2 uur ook al had gedaan) en ik met een droog gezicht " ach echt joh" waarop hij mij een beetje glazig aan gaat zitten kijken zo van "eeeeh iets mis". Moet wel lachen om dat gezicht met die kleine oogjes en rode neus.
Leo, heel begrijpelijk dat je niet wilt dat iedereen ernaar gaat vragen. Als je iets te melden hebt horen we het uiteraard wel graag! (ik herken het ook wel, mensen vragen hoe het gaat na het overlijden van mijn ouders, dan denk ik soms "best goed, voordat je het vroeg")

Bumper, pas maar op met zo'n dunne plantenspuit; hier is ie lekgebeten door mijn monstertjes.

Etosha, wat heb je schitterende kattenkindertjes gekregen.

Ratteke en Heartwork, heerlijk he, dat lentegevoel.

Babsjuh ben je er nog achter gekomen wat die heli nou zocht?

Eli, je hebt prachtige dames uitgezocht!

Anneke, wat schrijf je leuke verhalen vanaf de andere kant van de wereld. Je lijkt me een heel lief mens!

Ik heb na een te drukke week wel alles bijgelezen, maar nu ik aan het reageren ben, ben ik de helft even kwijt..

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken (oa Kat, MV, Leo, Male en Anneke)

Na het zien van een aantal foto's van beschuit met muisjes moest ik ineens denken aan een klant van me. (postkantoor)

Ze wilde een pakje opsturen naar de USA en moest voor de douane (in het Engels!) invullen wat erin zat. Gestampte muisjes.

Haar Engelse vertaling was "crushed mice"

Ik weet bijna zeker dat de douane haar pakje geopend heeft.

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om niet te snel te tetteren? Ik vertrek morgenochtend voor een lang weekend naar Vaals en kan dus niet alles bijhouden.
We zullen heel zachtjes tetteren

Dank je
lokee wijzigde dit bericht op 18-03-2010 22:47
Reden: mijn tekst was ineens weg
% gewijzigd
Leuk Anneke, om dat zo eens te lezen! School klinkt idd heel leuk en stimulerend. Niks afgerekend worden omdat je een 'pretpakket' hebt (kreeg ik wel eens te horen hoor, ik had op de Havo talen, geschiedenis en tekenen in mijn pakket - aha, een pretpakket dus zei iemand eens vrolijk. En bedankt dus).

En 'hij leeft daar niet meer' klinkt idd wel heul dramatisch Krijgen jouw kinderen nou al moeite met Nederlands of praten jullie thuis gewoon nog Nederlands? (ik ben even kwijt hoe lang jullie nou ook alweer aan de andere kant van de plas wonen)
We wonen hier nu dik zes jaar.

We praten een mix, kids meer en meer Engels maar wij proberen nog NL te praten thuis maar betrap mij erop dat ik soms in het Engels antwoord.

Laatst op mijn werk de hele tijd met jullie aan het kletsen, bedacht mij tussendoor dat ik nog een briefje moest achterlaten voor mijn leidinggevende, net voordat ik het in haar postvakje wou doen zag ik dat alles in NL was, oeps!
quote:annekeg schreef op 18 maart 2010 @ 22:58:

We wonen hier nu dik zes jaar.

We praten een mix, kids meer en meer Engels maar wij proberen nog NL te praten thuis maar betrap mij erop dat ik soms in het Engels antwoord.

Laatst op mijn werk de hele tijd met jullie aan het kletsen, bedacht mij tussendoor dat ik nog een briefje moest achterlaten voor mijn leidinggevende, net voordat ik het in haar postvakje wou doen zag ik dat alles in NL was, oeps!

Moet kunnen toch. Voor je het weet praat heel Canada dankzij jou Nederlands.

Het is een kwestie van geduld.

http://www.youtube.com/watch?v=cJ7Ggo7k ... re=related
quote:Etosha schreef op 18 maart 2010 @ 17:15:

Zal ik dan nog maar even kittens spammen?

[afbeelding]

Nah, dat lijkt me wel weer even genoeg! Ohhh hier kan ik naar blijven kijken. Wat een pracht exemplaar. Hou je er zelf ook nog 1?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik krijg wel eens mensen aan de phone op werk die ooit wat NL hebben geleerd en dat dan op mij willen uitproberen. Niks van te verstaan maar ze doen zoo hun best dat ik maar een beetje zit te hummen en complimentjes geef (ondertussen fingers crossed dat ie niet gaat vragen om een inhoudelijke reactie).
quote:mylenevalerie schreef op 18 maart 2010 @ 23:11:

[...]

Ohhh hier kan ik naar blijven kijken. Wat een pracht exemplaar. Hou je er zelf ook nog 1?Weet ik nog niet. Eigenlijk vinden we vier katten meer dan genoeg. Maar een ukkie van onze eigen Coco is wel leuk natuurlijk... ik hoop dat we de katjes kwijt kunnen bij bekenden zodat we ze nog eens kunnen zien en dan kunnen ze alle vier weg. Maar ik wil ook nog even met Lief overleggen als hij terug is uit Verweggistan (we zijn op de helft vanavond!).
Haha, Anneke, dat doet me denken aan een ober die ik ooit meemaakte in Oregon. Toen hij merkte dat we Nederlands waren, moest hij zijn Nederlandse zinnetje op ons testen.

We verstonden er niks van behalve dat de woorden zuigen en likken er in voor kwamen. En hij was zo enthousiast, en vroeg aldoor: "Was that right? It is something of a wish, right?"

Ehm, right.... We hebben hem lekker in de waan gelaten maar denken dat de Nederlanders die hem de zin geleerd hebben er veel plezier om hebben gehad
Het duurt ook nog wel twee/drie maanden voor ze het huis uitgaan, toch, Etosha? En mooie foto's van die lieve wormpies
Hallo leuke meiden!

Ben ik weer! Ik was 2 dagen weg (oh ja? jaha!) en niet online, dus ik heb jullie enorm gemist! Eerlijk waar, het was echt afkicken.

Heerlijk naar België geweest en een stukje Frankrijk gezien om mijn favoriete handcrème te halen. Lekker decadent, even naar France om een boodschapje te doen....

Gelukkig (voor mijn bij-lees actie dan) is er niet zo fanatiek getetterd als een paar dagen geleden. Maar zo te lezen is iedereen wel druk geweest met haar eigen sores. Niet altijd even leuk

Ik vermoed zomaar dat dit een lange post gaat worden....

Heb nu 2 schermen open, dus kijken wat ik allemaal tegenkom!

Hm, om te beginnen een welgemeende poging om wat harten onder riemen te krijgen.

Allereerst Kat, nee, allereerst Bieb, nee Leo, nee.....

Pfff, chronologische volgorde maar.

Lieve Leo, ik blijf je gewoon al duimend knuffelen. Ben blij dat het een beetje beter gaat met je én ik hoop dat je dat kan volhouden de komende tijd. Ook een knuffel voor Wé en Fien en je schoonpaps natuurlijk!

Biebel, voor jou ook een dikke . Talkinghead en Ratteke beschrijven het precies zoals het is (en ook nog tegelijkertijd!), NIKS falen, juist dapper dat je ermee aan de slag gaat. Er zijn zoveel mensen die doormodderen en maar genoegen nemen met hoe het is, terwijl ze er niet gelukkig bij zijn. Dat doe jij niet, of dat nou noodgedwongen is of niet (dat weet ik dan weer niet natuurlijk).

Ik snap denk ik wel dat het lastig is om zoiets met vriendinnen te bespreken, juist als die jouw man ook kennen. Ik kan dat eigenlijk maar met 1 vriendin. Wij kunnen onze zielen helemaal bloot leggen bij elkaar en durven ook de minder leuke kanten van onze mannen (ja, ook met gebruiksaanwijzing) met elkaar te bespreken. En dat is zo fijn, dat je daarin kwetsbaar kunt zijn én herkenning kunt vinden. Maar naar andere vriendinnen of familie vind ik dat juist lastig, ik wil niet het risico lopen ze de leuke dingen niet meer zien. Ik hoop heel erg dat je het toch bij iemand kwijt kunt binnenkort!

Anneke, ondanks alle leuke dingen die je doet en beschrijft, heb jij ook echt wel een dikke zoen verdiend hoor! Je omschrijft jouw pijn als klein leed, moet dat zou je eigenlijk niet moeten doen. Althans, wel als je het zo draaglijker voor jezelf maakt, maar niet als je vindt dat je er niet over mag klagen. Het lijkt me vreselijk pijnlijk. Eén arm die het niet goed doet is al vervelend genoeg en als de andere dan ook gaat tegensputteren, bluh. Hopelijk gaat de behandeling werken en staat je dokter open voor nederlandse adviezen!

Talkinghead, een aai voor je zere (praat)hoofd! Slaap lekker (wat je nu hopelijk allang doet)!

Nou zeg, Olijfje, ook voor jou een pittige dag vandaag! Heb je, naast complimenten, ook nog ontspannende oefeningen gekregen?

Hoe is jouw dag geweest, Kat? Moeilijk hoor, zo´n dag maakt het afscheid zo definitief! Het zou fijn zijn als je er straks, later, mooie herinneringen uit kunt oproepen. Sterkte.....

Its, jij ook sterkte morgen!! Lijkt me erg eng, brrrr. Ik duim voor goed nieuws!

* post *
Jaaaa, jullie schrijven het al, het was echt lente vandaag!! Heerlijk hè.

Ik had m´n vorige post maar vast verstuurd, maar was natuurlijk nog lang niet klaar.

Een nieuwe tetteraar, leuk! Welkom Babsjuh, mooie beestjes heb je! Je snapt het principe van spammen gelukkig al .

Een sharpei, daar ie toch iets mee? Heeft die nou een blauwe tong, of zo´n tegengestelde streep op z´n rug? Ik heb niet echt veel (echt niet veel) verstand van honden, maar ik dacht dat er iets mee was... Wat mooi dat al die diertjes toch behoorlijk harmonieus samenleven.

Wat ik me afvroeg over je Nijn, kan het zijn dat ze zo rustig is omdat ze alleen is? Of heb je het idee dat ze wel tevreden is?

Etosha, wat een schattige foto´s weer!! Het zijn er echt 4 gebleven hè? Ik denk echt dat je even kraamverlof moet opnemen.

Heb je al namen trouwens?

Fijn dat je op de helft bent vandaag van het alleen zijn. Kun je tenminste gaan aftellen.

Lokee, heel veel plezier, komend weekend!!! Geniet ervan.
Zooo, ik heb het topic wel weer even genoeg vervuild.

Ga m´n best doen om vanavond eens op tijd in bed te liggen. De laatste tijd was het steeds tegen 2en, en dat is toch niet zo heel prettig wakker worden.

Kijken of ik me straks weer kan losrukken hier!
Splinter, heerlijk decadent inderdaad in Frankrijk een boodschapje halen Af en toe moet je jezelf even kietelen toch?

Een sharpei heeft inderdaad een blauwe tong, mag eventueel ook gevlekt zijn. Komt van hun voorouders de chow chow, die moeten volgens het stamboek een blauwe tong hebben trouwens. En rimpels he, heul veul rimpels. En, en dat is veel minder bekend volgens mij, ze verharen maar 1 keer per jaar! (Nu dus... grmbl)

Dat Nijn zo rustig is omdat ze alleen is heb ik ook aan gedacht. Ze waren ooit met z'n 2-en maar na 1 jaartje legde de ander helaas het loodje. En Nijn leefde eigenlijk alleen maar op. Is heel rustig maar wel alert en actief, beslist niet sloom, altijd vriendelijk, heeft nog nooit gebeten, knaagt niet aan de tralies. Tja, lijkt mij een happy Nijn toch? Een Nijn er bij kan ook een hoop stress veroorzaken. Plus dat onze Nijn inmiddels 7 is en ook het eeuwige leven niet heeft, zit je straks weer met een andere eenzame Nijn.
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven