weekbudget

16-10-2009 09:46 92 berichten
wat geven jullie ongeveer uit per week aan boodschappen en persoonlijke uitgaven?? ik wil zelf een beetje minder uit gaan geven en zit een beetje te kijken wat voor 1 persoon een 'gangbaar weekbudget'is (geinspireerd door rtl4/Dubbeltje op zn kant )

grtz phoebs
Daar zijn al zoveel topics over. Heb 't ook wel 'ns bijgehouden en ik kwam op 300 per maand, maar nu ik op de lijn let zit ik rond de 200. Lijnen is dus ook goed voor je portemonee, als je moet bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet voor het hoofd stoten hoor maar volgens mij was er een paar weken geleden al een soortgelijk topic.
Zwieber heeft er meer kijk op dan ik, maar ik hanteer als vuistregel 100 euro per week. (Ik lees net pas dat je zoekt naar het budget voor 1 persoon, wij zijn met twee volwassenen en een jong kind)
quote:Cat23 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:48:

Ik wil je niet voor het hoofd stoten hoor maar volgens mij was er een paar weken geleden al een soortgelijk topic.is dat zo?? niet gezien maar ik bedoel niet alleen maar boodschappies maar ook personal stuf....
Voor iedereen is een gangbaar budget toch anders? Misschien verdien jij wel veel meer of minder dan een ander die reageert.

Wel een paar tips. Aldi en de Lidl heeft prima spul.

Aanbiedingen in krantjes bekijken om te zien wat er in de bonus/reclame is.

Briefjes maken zodat je niet meer meeneemt dan nodig is bij het boodschappen doen.

Groot inslaan en (eventueel al bereid) invriezen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Cat23 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:48:

Ik wil je niet voor het hoofd stoten hoor maar volgens mij was er een paar weken geleden al een soortgelijk topic.BOIIIIINGGGGGGGGG!!! AUWWW!!
wij zijn met zn tweeen en geven aan boodschappen ongeveer 60 euro per week uit.

We bezuinigen niet... we hebben een biologische groententas, ik ben gek op toastjes met kaasjes, wijntje hebben we ook gewoon.

Je hebt natuurlijk dingen die je niet allemaal in die week gebruikt... wasmiddel, toiletpapier, shampoo... de ene week neem ik dit mee, de andere week dat... en zo blijven we rond de 60 per week zitten.

Uit eten, stappen en terrasjes enzo zitten hier niet bij in, maar dat doen we ook niet structureel.
quote:phoebe24 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:51:

[...]

is dat zo?? niet gezien maar ik bedoel niet alleen maar boodschappies maar ook personal stuf....Wat versta je onder personal stuff? Kleding, dvd's, gadgets?
quote:Mamasaar schreef op 16 oktober 2009 @ 09:52:

Voor iedereen is een gangbaar budget toch anders? Misschien verdien jij wel veel meer of minder dan een ander die reageert.

Wel een paar tips. Aldi en de Lidl heeft prima spul.

Aanbiedingen in krantjes bekijken om te zien wat er in de bonus/reclame is.

Briefjes maken zodat je niet meer meeneemt dan nodig is bij het boodschappen doen.

Groot inslaan en (eventueel al bereid) invriezen.ja das wel waar. bedoel ook meer t gemiddelde. heb zelf een laag inkomen, maar ook wel wat achter de hand maar das meer voor 'later' zeg maar. (beetje ingewikkeld....)
quote:elninjoo schreef op 16 oktober 2009 @ 09:54:

[...]

Wat versta je onder personal stuff? Kleding, dvd's, gadgets?yeah........
quote:phoebe24 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:59:

[...]

yeah........Dat valt toch niet per week in te delen, de ene week geef je daar honderden euro's aan uit terwijl je soms wekenlang bijna niets koopt. Ik hou dat in elk geval niet bij. Er komt bij mij gelukkig meer binnen dan er uit gaat dus dan zit 't goed.
Wij zijn met 2 volwassenen, een kind van 9 en een kind van anderhalf.

Nibud geeft aan: eerste persoon 40 à 45 euro per week, elke persoon extra een tientje per week.

Wij 'doen' het daarom met 70 euro per week en hebben dan vaak een paar euro over. Die sparen we op voor een extra dinertje in de vakantie...

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik al jaren een website heb (inmiddels ruim 600 leden) met budgettips, consumindertips etc. En dat stimuleert wel om te consuminderen (lees; het wordt bijna een sport om meer over te hebben elke week).

Groetjes, Carrrie.
Echt waar...zoek eens op die topics.....er zijn er meerdere van...
Wij (man en ik) hebben ¤90,- per week voor alles wat je kan bedenken buiten de rekeningen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Carrie ben wel benieuwd naar je website..
quote:ColeTurner schreef op 16 oktober 2009 @ 09:49:

Zwieber heeft er meer kijk op dan ik, maar ik hanteer als vuistregel 100 euro per week. (Ik lees net pas dat je zoekt naar het budget voor 1 persoon, wij zijn met twee volwassenen en een jong kind)Nou ik reken op 550 euro per maand en dan gaat er 50 af voor de boodschappen van mijn ouders.
2 personen incl. beide roken 100 euro per week.

Best veel inderdaad...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:coeberghmetijs schreef op 16 oktober 2009 @ 10:27:

Carrie ben wel benieuwd naar je website..Ik ook
Ligt eraan, dan geef ik 30 uit aan boodschappen (Lidl), en dan ga ik voor 60 halen, ik haal meestal 1x per maand vlees bij de slager en vries dit in..

Carrie, ik ben ook wel benieuwd naar je site!
Ik geef wel 200 euro in de week uit . Dit is wel inclusief de persoonlijke verzorging maar zonder luxe-artikelen als parfum enzo. Bij de AH kom ik met de wekelijkse boodschappen zelden onder de 100 euro en ik doe vaak nog tussendoor boodschappen. Wij zijn met twee volwassenen en een baby en we roken niet.

Wat eten jullie als je van 60 euro kunt rondkomen?

Ik weet dat het bij ons ook wel voor minder kan, maar die 60 euro kan ik me echt niets bij voorstellen.
max 50 euro p/wk voor 1 persoon.
quote:Bagheera schreef op 16 oktober 2009 @ 10:59:

Ik geef wel 200 euro in de week uit . Dit is wel inclusief de persoonlijke verzorging maar zonder luxe-artikelen als parfum enzo. Bij de AH kom ik met de wekelijkse boodschappen zelden onder de 100 euro en ik doe vaak nog tussendoor boodschappen. Wij zijn met twee volwassenen en een baby en we roken niet.

Wat eten jullie als je van 60 euro kunt rondkomen?

Ik weet dat het bij ons ook wel voor minder kan, maar die 60 euro kan ik me echt niets bij voorstellen.Dat vraag ik me dus ook af. Ik let sinds kort echt wel op wat ik in m'n karretje mik, maar onder de 150 euro kom ik echt niet!
Bij ons verschilt het enorm.Eten vlees van biologische slager,brood van de bakker en groenten van de groenteboer.Seizoensgroenten haal ik zoveel mogelijk bij boeren hier in de buurt.

De ene week kom ik toe met 100 euro en de andere week gaat er zomaar 200 euro doorheen.Daarbij zitten luiers,drogisterij artikelen en sigaretten.Ik weet zeker dat we een hoop kunnen besparen dus daar ga ik maar eens mee beginnen.Ik ga 150 euro pinnenen daar moeten we het mee doen tot volgende week vrijdag!

Oja wij zijn met zijn 5en,2volwassenen,3 kinderen(11,7 en 2 jaar)
anoniem_84316 wijzigde dit bericht op 16-10-2009 12:28
Reden: toegevoegd met hoeveel
% gewijzigd
Ik zit nog steeds op die 60 euro te kauwen. Stel, je geeft dit bedrag alleen uit aan eten, dan heb e 4,30 per persoon per dag voor 3 maaltijden. Zonder drinken, huishoudelijke benodigdheden zoals waspoeder, schoonmaakmiddelen, aluminiumfolie, toiletpapier, tandpasta, etc., etc.

Ik vind het echt superknap dat je het met 60 euro redt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven