Weke hobby's?

25-02-2012 14:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik een tijdje geleden mijn opleiding heb afgerond heb ik veeeeel meer tijd over voor hobby's. Ik ben begonnen met pergamano kaarten maken en ik heb mezelf geleerd te breien. Ook zou ik wel willen beginnen met haken, die knuffeltjes zien er zo schattig uit.

Tot nu toe vind ik dit erg leuk om te doen. Ik vraag me alleen af welke hobby's mensen hebben en hoe oud deze mensen zijn. Zijn er bijvoorbeeld meer personen van rond de 26 (zoals ik) die breien. Ik zie dat ergens altijd nog wel een beetje as iets voor oude oma's, hoewel je nu ook wel weer overal ziet dat mensen aan het wildbreien zijn.

Ik ben benieuwd!! let me know welke hobby's jullie hebben en hoe oud jullie zijn?
Er bestaat toch zoiets als `Stitch and bitch´?

Momenteel brei ik niet, maar ik heb wel gebreid toen ik 21 was.

Het resultaat: lelijk.

Ik fotografeer en ben 43.

Moet zeggen dat ik breien en haken wel 'n enorm suffe hobby vind, behalve misschien voor oude vrouwtjes van in de 70.
Ik verkoop als hobby landelijke woondecoratie op fairs en via de website. De auto volladen, kraam opbouwen, hele dag gezellig tussen de mensen mijn spulletjes verkoop, aan het eind vd dag kraam weer afbreken, auto weer inladen en naar huis.

Dit is voor mij echt een dagje uit!
Ik wou al van wal steken over hoe kort door de bocht het is om te zeggen dat breien suf is, maar laat maar.

Ik brei en maak zelf kleding. Ik ben 29 en ken meer mensen van mijn leeftijd met dezelfde hobbies
Ik ben bijna 30 en ik brei, haak, blog, loop hard, yoga, doe leuk met papier, naai, kook, bak, lees, teken, schilder, fotografeer, enz. Ik doe erg veel en heb zeker niet voor alles tijd. Maar moet zeggen dat het ook in fases gaat, dan lees ik weer 4 boeken in een week en dan brei ik weer een deken in een week. Ik vind gewoon alles leuk en kan niet kiezen.

Zag ergens Stitch ´n Bitch staan, dat is erg gezellig. Doe ik ook!
quote:elninjoo schreef op 25 februari 2012 @ 14:57:

Moet zeggen dat ik breien en haken wel 'n enorm suffe hobby vind, behalve misschien voor oude vrouwtjes van in de 70.haha, dat is het ook en soms vind ik mezelf dan ook zo suf. Maar dan maak ik gewoon iets hips en geef het weg ofzo. Ik kan me er erg mee ontspannen en daar gaat het dan weer om....volgens mij.
Sporten en experimenteren met koken en bakken zonder toegevoegde suiker maar wel met havermout,rozijnen, lijnzaad ed.

Met koken komt er niks uit zakje of pakje en alles zoveel mogelijk vers.
Ben 30, mijn hobby's zijn fotografie, drummen, videogames spelen.
quote:jope schreef op 25 februari 2012 @ 15:02:

Ik wou al van wal steken over hoe kort door de bocht het is om te zeggen dat breien suf is, maar laat maar.

Ik brei en maak zelf kleding. Ik ben 29 en ken meer mensen van mijn leeftijd met dezelfde hobbiesGelukkig!! ZIe je, ik ben niet de enige!
Stitch ´n Bitch, even googlen wat dat nu weer is

Snap al waarom ik het niet wist
Het is toch niet suf??!! Wanneer is iets suf? Ik heb er enorm veel plezier in om dingen zelf te maken en inderdaad, het is erg ontspannend.
Oh, er is hier een topic met fanatieke haaksters (ik haak en brei zelf ook, lekker een beetje pielen, mooie dingen maken).

Daarnaast doe ik aan hardlopen en hou ik ook van lezen.

Lekker suf misschien, maar ik vind het leuk!

Hier een linkje naar het topic hier op viva:

Wie is wat aan het haken?

Hier een link naar het fokforum, waar een heel goed en snel lopend haak topic is:

http://forum.fok.nl/topic/1780563/1/25

Leuke sites:

hakenenmeer.blogspot.com

http://attic24.typepad.com/
Hardlopen! (Nu met het mooie weer in het bos, heerlijk!) oh, en ik ben 24.
Ik ben 35 en ik tuinier. Ik heb ook nog een moestuin, een kind, een kat en een man. Dus ik ben wel bezig met van alles en nog wat. Ook vind ik het leuk om op een naaimachine iets leuks te vermaken. Maar dan moet ik wel een doel hebben.

Breien lijkt me ook leuk, vooral die kerstballen van de Noorse mannen. Haken lijkt me ook leuk.
Ik zit bij een zang en danstheater, verder doe ik vrijwilligerswerk bij de vereniging waar mijn man bij zit en ik fotografeer graag.

2 jaar terug heb ik de start-to-run serie van Evy gerent. Vorig jaar niet gedaan (zwanger van derde kindje), maar wil het snel weer oppakken.
Ik ben 26 en brei ook wel eens. En dat vind ik niet suf want ik maak coole dingen (niet de truien met enge poppetjes waar mijn moeder vroeger mee aan kwam zetten).

Ik probeer ook wel eens te haken maar dat lukt me niet echt. Breien kon ik als kind al dus dat is minder problematisch.

Verder hou ik van tuinieren, voor zover me dat lukt zonder tuin. En ik wandel ook best graag. Blijkbaar ben ik dus praktisch 70...

Even voor het evenwicht: ik doe ook aan salsa, dat snoept toch wel een paar jaar van mijn leeftijd af? Laten we zeggen dat ik nu 60 ben...

(probeert koortsachtig te bedeenken wat ze nog voor jonge hippe dingen doet... nagels lakken?)
Breien is ontzettend leuk. Als het af is heb je de keus: leg ik het in de kast of gooi ik het nu weg?

Maar het werkje zelf is enig, dat geef ik toe. Je moet wel een roze bril opzetten om het mooi te vinden als kleding.
it's a big club and you ain't in it
Ik zit in jouw leeftijdscategorie en fok kleine knaagdieren. En als je dat leuk vind gaat er veel tijd in zitten

Daarnaast houd ik van series kijken en gamen maar dat zijn niet echt de 'productieve' hobbies. Net als forummen trouwens...

Ohja, wandelen doe ik ook graag! Volg nu een route van 700 km in etappes van 20 km.
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die het erg leuk vinden dingen zelf te maken. Die poppetjes breien/haken lijkt me erg leuk is dat moeilijk ben met breien nog niet verder gekomen dan het breien van een sjaal. Heb ook een leuk patroon voor het breien van wen make-up tasje met leuke kraaltjes, maar lijkt me ook wat ingewikkelder zitten namelijk over de 200 kraaltjes in.

Koken en bakken vind ik ook erg leuk. Alleen erg jammer dat ik bij elke hap dat ik van bv cake/taart/koekjes al bijna 1 kilo aankom bij wijze van. Ik hoef er alleen maar naar te kijken en ik kom al aan. Maar het is super leuk!

Enne sporten als hobby?? Ik wilde dat het een hobby van me was. (was mooie combi geweest met koken/bakken)
@wionn salsa doen ik ook! Vind dat idd een compenserende factor;-)
quote:rionyriony schreef op 25 februari 2012 @ 15:58:

Breien is ontzettend leuk. Als het af is heb je de keus: leg ik het in de kast of gooi ik het nu weg?

Maar het werkje zelf is enig, dat geef ik toe. Je moet wel een roze bril opzetten om het mooi te vinden als kleding.Ik brei ook voornamelijk sjaals want in een zelfgebreide trui zie ik me ook niet direct lopen.
Ohja, koken en bakken vind ik ook leuk.

En ik lees ook graag.
Ja, koken en bakken! Vind ik dus ook leuk
Omdat ik door een chronische ziekte weinig energie heb en erg aan huis gebonden ben heb ik veel "rustige" hobbies.

Ik hou van borduren, naaien (zou een moord doen voor de coupeuse-opleiding), bakken en moestuinieren. En van kleine stukjes wandelen in het zonnetje, zoals vandaag. Zit met gloeiende wangetjes op de bank.

Ben trouwens 26, misschien komt daar over een paar jaar de hobby kinderen wel bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven