Welk hondenras?

23-02-2015 20:48 161 berichten
Mijn hond is nu vier maanden dood en mis hem nog onwijs. En niet alleen hem, maar ook het hebben van een hond.

Wil niet nu al een nieuwe hond (voelt als verraad ofzo, heel stom ) , maar ben me wel aan het orienteren.

Dus, wie heeft er mooie plaatjes en leuke verhalen voor me? Ik hou van grote honden, zou het liefst een Ierse wolfshond hebben, maar dat is qua woonomgeving niet zo handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 20:28:

Ja die noemde ik ook al eerder, of iemand er ervaring mee had. Ze lijken me heel leuk (afgaand op uiterlijk), maar ik ken er nul.

Ik vind ze vooral als pup heel erg schattig

Maar dan alleen de bruine
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Die zijn er volgens mij nog minder.
Hey en een Flat Coated retriever?

En ook als pupsel

Nee da's teveel Golden Retriever.
Of je mengt een Beagle met een Pug

Deze, ook tof:

Dalmatiers staan er bekend om nogal moeilijk met andere honden om te gaan door inteelt. Net als st. Bernards. Agressie dus.
Oh ik heb er nog 1

De Munsterlander

quote:MonteCara schreef op 24 februari 2015 @ 18:47:

[...]

Heel begrijpelijk hoor! Ik word ook nog emotioneel als ik ergens carpaccio te eten krijg (mijn vorige hond, een Golden Retriever, had de carpaccio van het bord op het aanrecht opgegeten, oudejaarsavond.) Toen vreselijk grappig, maar ik denk er dan toch altijd aan (terwijl ik ook geen zacht gekookt eitje ben, maar toch gemengde gevoelens.) Al laat ik dat natuurlijk niemand merken

Herkenbaar! het zijn van die hele kleine dingetjes.

Als ik `it ain´t over till it´s over` van Lenny Kravitz niet horen, of ik moet denken aan die zomer in 1991 die vroeg begon en eindigde in september, de zomer waarin polleke een puppie was. En ik moet dan aan haar terugdenken.
quote:StoraHuntur schreef op 24 februari 2015 @ 20:49:

Dalmatiers staan er bekend om nogal moeilijk met andere honden om te gaan door inteelt. Net als st. Bernards. Agressie dus.

Ok, dat moet ik dus niet hebben.

Doe net een online puppytest, Newfoundlander op nummer 2. Op 1 de Mastino Napoletano. Neuh....
Als je een beeld hebt welke rassen het beste bij je passen, kijk ook even op rashondenwijzer.nl. Niet omdat ik je van een rashond af wil praten (alleen de voorpret al van het kiezen van een geschikt ras), maar wel zodat je weet welke aandoeningen vaak voorkomen bij het door jou gekozen ras. Niet dat fokkers daar altijd even eerlijk over zijn trouwens, maar je kunt maar beter voorbereid zijn.
Napolitano's vind ik ook heeeel mooi maar komt hier niet omdat ik met een roedel wil kunnen wandelen zonder dat ze mss gaan "gangen up" op een andere hond. En ik ben nog wel een honden(baasjes)juf.

Mss kan je 's kijken naar de old english mastiff, dat zijn ontzettende schatten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Akita_(hond)

De Akita Inu of American Akita

Mijn oom had een oranje, was ook vaak bij ons, zo'n lieverd. En zo fluffie!

Verharen vond ik meevallen, 2x per jaar echt in de rui.

Nu heeft mn oom een andere kleur, een kindje noemde hem een koe, gevlekt dus. Deze is nog liever dan die andere, al kan dat bijna niet.
quote:StoraHuntur schreef op 24 februari 2015 @ 21:10:

Napolitano's vind ik ook heeeel mooi maar komt hier niet omdat ik met een roedel wil kunnen wandelen zonder dat ze mss gaan "gangen up" op een andere hond. En ik ben nog wel een honden(baasjes)juf.

Mss kan je 's kijken naar de old english mastiff, dat zijn ontzettende schatten.Ik heb me toen verdiept in de diverse Mastiffs, en als ik me niet vergis, dan zijn die Engelsen meer gericht op territorium dan op mensen, met voorbeelden van mensen die na een vakantie hun eigen huis niet meer inkwamen. Ik weet niet of je dat moet willen...
quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 20:47:

Deze, ook tof:

[img]http://www.dogbreedplus.com/dog_breeds/ ... erboel.jpg[/img]Mooie honden, maar erg dominant en eigengereid. Met die honden moet je heel consequent zijn (meer nog dan bij veel andere "moeilijke" rassen).
quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 20:28:

Ja die noemde ik ook al eerder, of iemand er ervaring mee had. Ze lijken me heel leuk (afgaand op uiterlijk), maar ik ken er nul.Oude buren van mij hadden er eentje en die was echt heel lief. Luisterde ook heel goed, heel schattig met kinderen, enz. Het enige waar ze echt niet tegen kon, was de vogel van de andere buren. Die moesten ze echt even weg zetten met kooi en al als ze oppasdienst hadden
quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 20:09:

[...]

Die van Stoor staat wel hoog op mijn lijstje ja

Maar dat staat die van MrsSW ook en die Nummerzoveel noemde ook, al moet mijn meneer dan wel wat overtuigd worden, die is niet zo van de dog-achtigen.Kom een dagje met de mijne spelen. Wedden dat meneer Star helemaal om gaat?
quote:iones schreef op 24 februari 2015 @ 17:41:

[...]

[...]

Bepaalde honden kun je best leren dat ze niet achter eenden of ander wild aan mogen gaan. Hoe leer je ze dat aan/af? Want als het gebeurt is je hond gevlogen en valt er niets te leren.
quote:StoraHuntur schreef op 24 februari 2015 @ 18:21:

Star! Een newfy natuurlijk!

[afbeelding]

Zoéén kwam ik in mijn vorige woonplaats altijd tegen als ik mijn hond uitliet. Echt een hele lieve beer.

quote:StoraHuntur schreef op 24 februari 2015 @ 18:47:

Die van mij spelen ook met teckels en jack russels en er is er nog nooit 1 geplet.
quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 20:12:

Deze vind ik ook echt prachtig trouwens, weet alleen totaal niks over dit ras:

[afbeelding]Dat vind ik echt de allermooiste hond! En die puppies!

Maar ook een jager en die wilde je niet toch?
quote:pollen schreef op 24 februari 2015 @ 21:10:

Als je een beeld hebt welke rassen het beste bij je passen, kijk ook even op rashondenwijzer.nl. Niet omdat ik je van een rashond af wil praten (alleen de voorpret al van het kiezen van een geschikt ras), maar wel zodat je weet welke aandoeningen vaak voorkomen bij het door jou gekozen ras. Niet dat fokkers daar altijd even eerlijk over zijn trouwens, maar je kunt maar beter voorbereid zijn.Dank je wel, ben op de hoogte. Op de sites van rashondenverenigingen is hun hond altijd het beste enzo
quote:NummerZoveel schreef op 24 februari 2015 @ 22:05:

[...]

Kom een dagje met de mijne spelen. Wedden dat meneer Star helemaal om gaat? O goed idee, ik ga jullie gewoon allemaal af om jullie honden te proberen
Nachtvlinder, inderdaad een jager dus helaas niet denk ik. Heb een kennis met een Pointer en die is ook om de haverklap foetsie

MissBean, de Akita's zoals ik ze ken (hier een paar in de omgeving) vind ik te dominant.
Even verduidelijken: te dominant bestaat eigenlijk niet. Mijn honden zijn naar de herder van de buren dominant, zij waren hier eerder en dus de baas. Ook toen de herder in de puberteit kwam bleef dat zo. Terwijl de terrier van de andere buren juist weer dominant is over mijn honden. Dus als er iets te snaaien valt en mijn honden proberen het te pakken worden ze afgesnauwd door de terrier en dat accepteren ze ook.

Dominantie verschilt dus áltijd met welke 2 honden je van doen hebt.

Ik denk dat mensen dominantie vaak verwarren met instinct. Bv. een Akita, die is er op gefokt heel zelfstandig te kunnen leven, van oudsher was dit een karaktertrek waar heel bewust op gefokt is. Tegenwoordig wordt dit vertaald naar dominantie en afstandelijkheid maar dit is gewoon overleving instinct.

Net als dat je beagles in het bos moelijk kunt loslaten (jacht) en ik mijn honden aan de riem houdt als ik niet weet of er watervallen oid in de buurt zijn.

Alles staat of valt sowieso bij een goede opvoeding maar je kan ( en m.i. moet je het ook niet willen) een instinct niet uit je hond halen.

Toen ik nog in NL woonde waterwerkte ik; leuk om mss 's te gaan kijken?

Waterwerk
Dat ziet er leuk uit, dat waterwerk.

Mijn schoonmoeder doet jachttraining met haar 2 labradors. Niet omdat ze met ze wil gaan jagen, maar voor de uitdaging, voor haar en de honden. Ze moeten dan ook 'over water' e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven