Welk koffie apparaat

13-12-2013 12:42 36 berichten
Ik ben een complete vreemde in de koffiewereld, drink het zelf zelden...

Vorig jaar is onze Senseo gesneuveld en sindsdien drinkt mijn man latte's uit die zakjes van Nescafé, die je klaarmaakt met kokend water. Voor de Kerst wil ik hem graag een nieuw apparaat cadeau doen.

Omdat hij een echte Latte liefhebber is, heb ik gekeken naar de nieuwe Senseo met die melkbuis er bij. Maar ik denk dat het gemakkelijkste is te werken met cups. Dus ik dacht aan die 'eend' van Dolce Gusto. Maar moet je daar ook apart melk bij maken of zit het in de cups? Of heeft iemand nog een lekkere suggestie? Op zich is de prijs geen probleem, maar hij is voor maar 1 persoon (bezoek komt er niet zo vaak) en hij moet gewone koffie + latte's kunnen maken. Dus ik denk dat het niet heel duur hoeft te zijn.

Koffie liefhebbers: meld u!
Alle reacties Link kopieren
Die van de DE zijn volgens mij niet goedkoper. Het voordeel is dat je bij de supermarkt kan kopen.

De cupjes zijn vanaf 0,35 En bij een bepaalde hoeveelheid betaal je geen verzendkosten.

Als je de melkopschuimer alleen omspoelt, blijft er onderin nog wel eens wat zitten. En dat wordt niet frisser. Bij nespresso maken ze m schoon met keukenpapier, ik met mijn sponsje.
Ik heb trouwens de krups milk... bijna dezelfde als die jij plakte van bol.com, alleen van een ander merk en de mijne is rood!

Een nadeeltje is dat ie niet aangeeft wanneer het water op is. Maar dat kun je gewoon zien, het reservoir is doorzichtig.... maar ja...

Met verjaardagen zet ik gewoon een kan filter koffie. Dan vind ik zon 1 kops apparaat gewoon niet handig!
Volgens mij zijn de cupjes tussen de 33 en 37 cent. En die van Douwe Egberts zijn volgens mij niet voordeliger. Ik bestel altijd 200 cupjes, dan betaal je geen verzendkosten en de volgende dag is je koffie in huis.

Edit, cupjes zijn tussen de 35 en 42 cent
quote:Pucker schreef op 13 december 2013 @ 14:30:

Volgens mij zijn de cupjes tussen de 33 en 37 cent. En die van Douwe Egberts zijn volgens mij niet voordeliger. Ik bestel altijd 200 cupjes, dan betaal je geen verzendkosten en de volgende dag is je koffie in huis.

Edit, cupjes zijn tussen de 35 en 42 cent

Hmm vriend drinkt 1 kopje per dag, ik ook 1 kopje. Dus dan zouden we zelfs voordeliger uit zijn. Schept mogelijkheden !

Vriend krijgt altijd vvv bonnen in zijn kerstpakket voor 100-, dus dan zou de aanschaf ook geeneens zo hoog zijn. Wachten op een goede geld terug actie ;)
Cupjes van DE zijn heel prima te doen.

Overigens verkoopt de Plus hier ook gewoon Nespressocups, top!

TO: ik zou die Nespresso met Airoccino doen, heb ik ook, topding!
De Lidl heeft nu ook cups die in de Nespresso passen en ik zag ze ook bij het Kruidvat. Twee verschillende smaken.

Wij hebben jaren een Nespresso gehad maar het werd een beetje duur. We drinken veel koffie.

Nu doe ik een derde mok melk 50 sec. in de magnetron en dan laat ik de senseo 4 tellen doorlopen, dus alleen de echt bruine koffie en niet het slootwater wat er daarna nog uitkomt en dat is echt bijna net zo lekker (en dan alleen met Lidl mocca pads, die zijn heerlijk).

Met zo'n melkding lijkt me zo'n geklieder en onhandig met maar af en toe een kopje koffie.
Wij hebben ook n Nespresso krups , al jaren, en zou nie anders meer willen. Mn vriendn heeft de dulce gusto, maar vin t toch net niet lekker. Heb ook pas de senseo cappuccino gehad, ook niet te drinken.

Heb gewoon de nespresso krups met n aerocino ernaast, ideaal en t allerlekkerst!

Cupjes bestel ik via de site, vandaag bestellen, morgen in huis!
Vind trouwens de cupjes van DE ook vies, groot verschil met nespresso, en ze zijn niet eens goedkoper, die van DE
Dolce gusto en fan!

Je hebt bijv voor de latte apart een cupje koffie en een cupje melk . Zit samen in een doos als je smaak latte koopt.
quote:oogappeltje schreef op 13 december 2013 @ 18:00:

Dolce gusto en fan!Hier thuis ook allemaal fan
Na jaren van apparaten zelfs die van meer dan 20 kilo gaat er niets boven een lekker bakje filterkoffie met gekookt water uit een fluitketel en plastic filterhouder, Mmmmmmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven