welk strand met de trein??
woensdag 15 augustus 2012 om 11:58
wil dit weekend een dagje naar het strand, helaas hebben we op het moment geen auto en willen we graag met de trein gaan. We komen uit de richting van eindhoven. Weten dat met de trein sowieso lang gaat duren dus we maken er gewoon leuk dagje. Bloemendaal lijkt me super gaaf, iemand daar goede ervaring mee qua treinreizen of is bloemendaal echt een no go omdat het zo 'toeristisch' en 'nep' is?
woensdag 15 augustus 2012 om 12:00
woensdag 15 augustus 2012 om 12:00
woensdag 15 augustus 2012 om 12:10
Zandvoort is makkelijker, je loopt zo van het perron rechtdoor de zee in. Volgens mij moet je in Bloemendaal vanaf het station eerst nog mt de bus. Of je kunt over het strand lopen vanaf Zandvoort, maar dat wil je niet met al teveel spullen.
Persoonlijk vind ik Bloemendaal veel te veel een zien-en-gezien-worden strand, maar dat is een kwestie van smaak. Ik hou van rustig een boekje lezen en heb geen behoefte aan DJ's harde muziek en hippe strandtenten om Prosecco of Jillzz te drinken.
Persoonlijk vind ik Bloemendaal veel te veel een zien-en-gezien-worden strand, maar dat is een kwestie van smaak. Ik hou van rustig een boekje lezen en heb geen behoefte aan DJ's harde muziek en hippe strandtenten om Prosecco of Jillzz te drinken.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:11
quote:Cateautje schreef op 15 augustus 2012 @ 12:09:
Scheveningen is het gezelligst. Met een mooie boulevard met leuke winkels en restaurants en zelfs een MacDonalds als je niet te veel wilt uitgeven. Aanrader.
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen
Ik vind de boulevards van Scheveningen en Zandvoort juist foeilelijk en door de commercie verpest. Ik ga juist graag naar stranden die wat rustiger zijn en waar je door de duinen heen naartoe loopt/fietst. Den Haag heeft ook veel mooi strandgebied ten zuiden van de boulevard en rond Meijendel maar gelukkig zijn die minder populair/bekend bij het grote publiek.
Scheveningen is het gezelligst. Met een mooie boulevard met leuke winkels en restaurants en zelfs een MacDonalds als je niet te veel wilt uitgeven. Aanrader.
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen
Ik vind de boulevards van Scheveningen en Zandvoort juist foeilelijk en door de commercie verpest. Ik ga juist graag naar stranden die wat rustiger zijn en waar je door de duinen heen naartoe loopt/fietst. Den Haag heeft ook veel mooi strandgebied ten zuiden van de boulevard en rond Meijendel maar gelukkig zijn die minder populair/bekend bij het grote publiek.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:12
quote:Oudzuid schreef op 15 augustus 2012 @ 12:09:
Van Zandvoort naar Bloemendaal lopen is schat ik 5 à 10 km lopen. Ben niet zo goed in schatten en was een aantal jaren geleden dat ik dat heb gedaan.Uhm... je bent inderdaad niet zo goed in schatten de stranden liggen namelijk tegen elkaar aan. Zelfs vanaf het station in zandvoort is het niet meer dan 2.4 km naar bloemendaal strand.
Van Zandvoort naar Bloemendaal lopen is schat ik 5 à 10 km lopen. Ben niet zo goed in schatten en was een aantal jaren geleden dat ik dat heb gedaan.Uhm... je bent inderdaad niet zo goed in schatten de stranden liggen namelijk tegen elkaar aan. Zelfs vanaf het station in zandvoort is het niet meer dan 2.4 km naar bloemendaal strand.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:15
Kleine tip van mij: als je naar Bloemendaal of Zandvoort wilt, is strandtent Rapa Nui, meest zuidelijke strandtent van Bloemendaal, heel relaxed. Zandvoort is afschuwelijk druk op topdagen, handdoek aan handdoek. Maar als je vanuit het station zuidwaarts loopt langs de boulevard, wordt het na ongeveer een kwartier ietsje rustiger en ontspannener.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:19
Bloemendaal is echt té hip, ongelofelijk. Ik ben een man, en ging er een paar jaar geleden naar het strand. Ik droeg een of andere suffe oude zwembroek met te korte pijpen. Ik zag die dag duizenden jonge mannen op het strand, en die hadden állemaal een hippe nieuwe zwembroek met lange pijpen en een kleurig motief. Ik viel echt helemaal uit de toon zeg! Je kan dus wel zeggen dat het daar flink zien en gezien worden is. We waren echt ongeveer de enige die daar met een kind kwamen, voor de rest bijna alleen maar (wannabe) jongeren.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:24
Scheveningen is denk ik wel de makkelijkste optie als je met de trein komt omdat je op Den Haag CS kunt uitstappen en dan de tram pakt.
Zelf vind ik Kijkduin leuker, maar dat is lastig omdat je dan met een bus moet vanaf Moerwijk en als je uit Eindhoven komt lijkt dat me te veel gedoe.
Scheveningen is op zich best leuk alleen vind ik het wel erg druk en massaal daar allemaal. Het type Costa Brava komt daar veel voorbij
Zelf vind ik Kijkduin leuker, maar dat is lastig omdat je dan met een bus moet vanaf Moerwijk en als je uit Eindhoven komt lijkt dat me te veel gedoe.
Scheveningen is op zich best leuk alleen vind ik het wel erg druk en massaal daar allemaal. Het type Costa Brava komt daar veel voorbij
woensdag 15 augustus 2012 om 12:25
Renesse is inderdaad heel erg mooi, maar niet makkelijk te bereiken met het OV. Vanaf R'dam Zuidplein kun je daar met een snelblus heen, ik neem aan vanuit andere richtingen ook. Als je naar Zeeland gaat kom je ook gelijk in de vakantiestemming met al die toeristen om je heen. Op zo'n hip strand is het echt kijken en bekeken worden.