welk strand met de trein??

15-08-2012 11:58 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
wil dit weekend een dagje naar het strand, helaas hebben we op het moment geen auto en willen we graag met de trein gaan. We komen uit de richting van eindhoven. Weten dat met de trein sowieso lang gaat duren dus we maken er gewoon leuk dagje. Bloemendaal lijkt me super gaaf, iemand daar goede ervaring mee qua treinreizen of is bloemendaal echt een no go omdat het zo 'toeristisch' en 'nep' is?
quote:jo1980 schreef op 15 augustus 2012 @ 12:24:

Als je weinig spullen hebt kun je de trein pakken naar Zandvoort en dan lopen naar Bloemendaal.Dit zou ik je aanraden. Alleen maar fijn met de trein joh, scheelt je files. Dat vinden wij altijd zo'n drama.
Je kunt ook om de rente van je rit te plannen op www.9292ov.nl kijken. Je kent het vast al, maar zo niet dan heb je er veel aan!
Je kunt naar Hoek van Holland. De trein rijdt tot bijna op het strand. En vanuit Eindhoven hoef je dan alleen nog in Rotterdam over te stappen. En je kunt er heel leuk kijken naar alle zeeschepen die binnen- en uitvaren. Op de boulevard zit een leuk visrestaurant die niet duur is en uitkijkt op de waterweg.

Even kijken op NS.nl hoe laat de trein tot het strand gaat. Daar zit verschil in.
quote:galadriel schreef op 15 augustus 2012 @ 12:27:

Dan kan je ook naar Leiden en daar de bus pakken naar Katwijk of Noordwijk, het laatste is hipper.

Eerste echt niet.

Vind Noordwijk niet hip maar wel relaxt familiestrand. Ik was er afgelopen weekend.

Blu Beach in Noordwijk is een mooie strandtent. Aanrader daar.
Strand in Zeeland kun je niet heen met alleen de trein. Strand van Vlissingen is het dichtst bij met de trein. Maar vanaf het station is het te ver lopen en anders moet je de bus pakken. Dan zit je niet bij mooie duin-stranden, maar aan de boulevard.

Ik zie alleen Zandvoort en Hoek van Holland dichtbij het strand: http://trein-kaart.nl/
quote:_lupine_ schreef op 15 augustus 2012 @ 12:26:

Naar Kijkduin gaat een tram en het inderdaad een familiestrand. Op sommige stukken komen al die platte Hagenezen, ik vind dat juist lachen.Naar kijkduin gaat toch geen tram?? Volgens mij bedoel je een stuk strand wat tussen scheveningen en kijkduin in ligt bij de haven in de buurt en ligt kijkduin veel verder naar links. Of heb ik het nu zo fout.
quote:sugarmiss schreef op 15 augustus 2012 @ 12:47:

[...]

Naar kijkduin gaat toch geen tram?? Volgens mij bedoel je een stuk strand wat tussen scheveningen en kijkduin in ligt bij de haven in de buurt en ligt kijkduin veel verder naar links. Of heb ik het nu zo fout.Ik zou je gelijk geven. Volgens ov9292 kun je met tram RR3 er heen uitstappen bij halte Muurbloemweg aan de Laan van Meerdervoort maar dan moet je nog 14 minuten lopen naar Kijkduin. Dat klinkt weinig maar als ik naar de looproute op de kaart kijk lijkt het mij het nog best wel ver lopen.
Waar is TO eigenlijk?

Heb je al een keus kunnen maken?
quote:Oudzuid schreef op 15 augustus 2012 @ 13:01:

Waar is TO eigenlijk?

Heb je al een keus kunnen maken?Die is nu vast onderweg naar het strand
Kan je bij Noordwijk aan Zee gemakkelijk parkeren?
quote:Oudzuid schreef op 15 augustus 2012 @ 12:56:

[...]

Ik zou je gelijk geven. Volgens ov9292 kun je met tram RR3 er heen uitstappen bij halte Muurbloemweg aan de Laan van Meerdervoort maar dan moet je nog 14 minuten lopen naar Kijkduin. Dat klinkt weinig maar als ik naar de looproute op de kaart kijk lijkt het mij het nog best wel ver lopen.

Dat is nog best een eind. Je kunt dan beter op het station bus 24 pakken, en dan door naar Kijkduin. Zit je ook vlakbij de boulevard.

Vanaf Den Haag HS kun je tram 11 pakken, of tram 12. Die gaan allebei naar Scheveningen aan de kant van de haven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven