Welke draadloze stofzuiger?

14-10-2021 17:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha,

De titel zegt het al....ik ben op zoek naar een draadloze stofzuiger, maar welke?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Is de Dyson dan echt de beste of alleen maar de duurste?
Of is de Rowenta die vorig jaar oktober het beste getest is door de Consumentenbond je van het?

WIe heeft ervaring?

Situatie:
Ik heb overal PVC vloeren, met een enkel vloerkleed en geen huisdieren. Wel een grondige verbouwing achter de rug waar nog steeds de nodige stof en rommel van vrij blijft komen.

Ben benieuwd.....
Ik heb de Philips die ook kan dweilen. Die werkt prima. Dyson is volgens mij ook prima. Ik zou met een boog om de goedkope opties lopen, want die schijnen vooral uit te blinken in gebrek aan zuigkracht.
Ik vond dyson tegenvallen (2 weken gebruikt in iemand anders huis toen we daar logeerden). Ik vond het vrij zwaar om te tillen, kon niet het hele huis in een keer doen en vond dat er ook nog best veel niet goed opgezogen worden. Echt een verschil met mijn veel goedkopere draad stofzuiger. Viel me best tegen dus, gezien het merk en de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds een paar weken de Dyson V11 absolute extra. Deze heeft er een borstel bij die op de stroom van de stofzuiger mee draait als je hem gebruikt. Draait dus niet vanwege het schuiven over de vloer, maar echt met een motortje. Hij kan op zowel harde als zachte vloeren en past dan de snelheid van het draaien automatisch aan. Ideaal met het vloerkleed en bijvoorbeeld de mat. Je hoort dat hij dan harder gaat draaien en zuigt daarvoor beter haren en vuil op uit het kleed. Enige nadeeltje vind ik dat, doordat hij draait, je wel echt vuil vanaf voor op moet zuigen. Als er vuil achter de borstel ligt, blaast hij dat weg door de wind die van die draaiende borstel af komt. Maar hij doet het prima hier, ben er heel tevreden over! Zuigt krachtig, handig in gebruik, zwaar vind ik meevallen en ik kan er wel het hele huis mee doen. Doe met 1 accu zo’n 45 minuten. En voor de trap vind ik hem ideaal. Heb er ook een kleine borstel bij die draait en die past mooi op de traptredes. Nadeel, hij is duur!
Ik zou hier niet (meer) zonder mijn Dyson kunnen. Ooit een AEG gehad, maar niet te vergelijken. De Bijenkorf heeft ze soms in de actie en dan zijn ze nog altijd duur, maar wel betaalbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gewone stofzuiger met snoer; die werkt het beste en voor erbij een Samsung steelstofzuiger die ik nooit zo goed vond maar nog wel redelijk goed prulletjes, rommeltjes en blaadjes kan opzuigen. Het is genoeg bij elkaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
14-10-2021 17:45
Ik zou hier niet (meer) zonder mijn Dyson kunnen. Ooit een AEG gehad, maar niet te vergelijken. De Bijenkorf heeft ze soms in de actie en dan zijn ze nog altijd duur, maar wel betaalbaarder.
Ik ook niet! Ben zo blij dat ik niet meer dat geklooi heb met een snoer die dan weer boven er in zit als je net de trap hebt gedaan en beneden staat. Continu die trap op en af met die slede. Pak de Dyson er ook veel sneller even bij als er iets ligt. Uit de houder tillen en klaar om te stofzuigen. Ik heb nog nooit zo veel gestofzuigd als nu! Ook de zolder enzo doe ik veel sneller even mee als ik de was ga doen. Hij neemt gewoon makkelijker mee de trap op :)
Irregular_Choice schreef:
14-10-2021 18:16
Ik ook niet! Ben zo blij dat ik niet meer dat geklooi heb met een snoer die dan weer boven er in zit als je net de trap hebt gedaan en beneden staat. Continu die trap op en af met die slede. Pak de Dyson er ook veel sneller even bij als er iets ligt. Uit de houder tillen en klaar om te stofzuigen. Ik heb nog nooit zo veel gestofzuigd als nu! Ook de zolder enzo doe ik veel sneller even mee als ik de was ga doen. Hij neemt gewoon makkelijker mee de trap op :)
Herkenbaar. Ik stofzuig iedere dag ivm huisdieren. Deed ik met de 'ouderwetse' stofzuiger echt niet. En als ik zie wat er in het reservoir zit, is het ook nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties!
Zie net dat bij de Mediamarkt een ouder model Dyson nu in de aanbieding is!
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
16-10-2021 22:48
Zie net dat bij de Mediamarkt een ouder model Dyson nu in de aanbieding is!
Welk model is het? Ik zou zelf niet een model lager dan de V11 kopen nu. De V8 is bijvoorbeeld echt al een ouder model en motorisch een stuk minder goed dan de V11 of hoger. Bekenden van ons hebben de V8 en vinden hem niet zo goed zuigen. Hebben er weer een gewone naast gekocht. Terwijl ik de V11 wel echt heel goed vind qua zuigkracht. Beter dan mijn oude, zeker ook op de deurmat en het vloerkleed.
Wij hebben de Dyson V11. Top, zegt mijn vriend. Ik stofzuig nooit.
V10 ... heb ik zelf ook. Prima ding.
Wij hebben dyson v11. Helemaal top! Ook qua accu. We hebben twee katten.
Alle reacties Link kopieren
Hier de dyson v11. Hij is inderdaad wat zwaar. Maar prima te doen. Ik ben er heel blij mee. Top apparaat!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook de Dyson V11, kan er het hele huis mee doen. Drie verdiepingen.
Ideaal! Ik pak hem vaak nog even voor tussendoor. Stofzuigen is zo helemaal niet erg meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven