Welke dweil hebben jullie?

06-04-2012 17:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is mijn tweede dweil in een jaar kapot gegaan. Ik had een mop, met uitwringer op de steel, maar waar de mop aan de steel bevestigd zit is het helemaal doorgeroest :(

Ik heb een laminaatvloer en vind eigenlijk een mop wel erg nat dweilen, dus ik vroeg me af welke goede (en liefst ook betaalbare) dweil jullie gebruiken in huis.
Leifheit. En mijn poets wringt 'm met de hand uit voor ze het laminaat dweilt.
Die heb ik ook voor mijn natuurstenenvloer. Prima ding, bij het tuincentrum gekocht.

In mijn vorige huizen hadden we parket en vind ik dit veel te nat. Ik had zo'n swifferachtig ding, met dweil die ik eerst uitkneep en dan ging dweilen.
Oh God, hoe heet zo´n dweil die ik heb... Heb het even gegoogled...

Dweil

Heel fijn, de mijne komt van de Blokker en je kunt er meerdere soorten dweilen voor kopen, bijvoorbeeld zo eentje die hetzelfde doet als de Swiffer.
Oh ik wring het liever niet met mijn handen uit eigenlijk... Hij moet vooral zo handig mogelijk zijn en zo min mogelijk werk, ik ben nogal een luie huisvrouw.
Leifheit Picobello, staat nu in de folder van de Blokker.
Ik wrong 'm ook nooit met mijn handen uit, maar met het uitwring-mechanisme dat erbij zit. Mijn poets vindt dat alleen niet droog genoeg, dus die wringt 'm met haar handen uit.
Deze heb ik, maar dan met wring-mechanisme aan de steel vast: http://images.shopnbc.com/is/image/ShopNBC/d10017.jpg

Gewoon te koop bij de Blokker.
Vileda! Zit emmer bij waarmee je kan 'wringen' dus niet met de handen
Ik heb zo'n ding van Leifheit dat je via de steel kunt dubbel klappen om hem uit te wringen. Werkt prima, is nooit te nat.
quote:leeuw68 schreef op 06 april 2012 @ 18:22:

Leifheit Picobello, staat nu in de folder van de Blokker.

Ik heb de grote picobello, maar ik vind het niet fijn.

Volgende keer weer: http://www.actielaminaat. ... ct-module/582-0-steel.jpg
quote:flint schreef op 06 april 2012 @ 18:41:

Ik heb zo'n ding van Leifheit dat je via de steel kunt dubbel klappen om hem uit te wringen. Werkt prima, is nooit te nat.

Zo'n dubbelklapding waar je een stevige dweil tussen zet? Die bleef bij mij echt drijfnat namelijk.

Heb even gegoogled, maar die picobello, die had ik dus eerst. En die bleef heel erg nat. Daarna heb ik een mop van Leifheit gekocht, met een wringmechanisme aan de steel. Wacht, plaatje gevonden: http://media.marskramer.nl/Images/Data/ ... 060178.jpg deze dus. En die wringt heel droog. Toen de poets het dweilen van me over nam, zag ik dat zij 'm met de hand uitwrong, want zij vond 'm zelfs met dat ding aan de steel niet droog genoeg worden.
HaRa
Ja, met een dweil met een harde onderkant met klittenband. Je moet hem wel een paar keer dubbelklappen, maar daarna is hij alleen nog vochtig.
quote:fleetwood schreef op 06 april 2012 @ 17:58:

Oh God, hoe heet zo´n dweil die ik heb... Heb het even gegoogled...

Dweil

Heel fijn, de mijne komt van de Blokker en je kunt er meerdere soorten dweilen voor kopen, bijvoorbeeld zo eentje die hetzelfde doet als de Swiffer.Deze heb ik ook. Een mop wil ik niet,want daar zwaai je overal mee tegenaan. Ik zie het bij mijn schoonzusje,die komt dan met de mop tegen de onderkant van haar kast en daar is het helemaal uitgebeten van het sop.
Met zo;n mop kan ik niet uit de voeten. Vind ik heel lastig om alles goed te doen.

Die picobello maakt inderdaad wel aardig droog maar ik vind het niet fijn uitknijpen, gaat bij mij na een half jaar nog steeds zwaar.
Mijn vriend
Ik heb die die Fleetwood heeft, haat het alleen dat ik em met de hand moet uitknijpen.
Ik heb die van Vileda rood met een dweil met zachte, grotere slierten en kun je vrij droog uitwringen in de emmer en voor mijn laminaatvloer helemaal top!
Hier ook de leifheit picobello. Hij is bij mij echt niet te nat hoor, ik wring ook wel 3 keer ofzo. Maar ik dweil niet zo vaak . Maar hoeft ook niet. Heb een witte vloer, dus zie er alles op en hij is gewoon niet snel vies. Stofzuigen voldoet meestal, dus ik weet eigenlijk niet hoe de picobello zich houdt bij intensief gebruik.
Oke, ik twijfel nu. Had zelf ook een mop met uitwringmechanisme, eigen merk Blokker geloof ik en die is nu dus doorgeroest.

Ik neig naar de picobello, nog meer meningen hierover?
ik heb het mechanisme van leifheit picobello, maar de dweil die erbij hoort, 'plakt' na een paar keer heet wassen niet meer aan het mechanisme dus valt er steeds af. Vandaar dat ik nu met een microvezel-dweil en mijn leifheit stok dweil, gaat eigenlijk prima.
Let's have tea...
Ik heb een heel goedkoop ding van de blokker (een mop) met een uitwringemmer.. Je kan extra moppen kopen voor relatief weinign geld. Die moppen hebben een soort gele "kwastjes", jeetje hoe noem je dat?!

Hiervoor heb ik van die handwring leifheit dingen gehad (aaaghhhhh!!! Nooit meer)

En een soort zelfuitwringend ding (werkte de eerste keer erg leuk, daarna niet meer)
Swiffer, maar met een viscosedoek erover.
Bazinga!
heb n vloerwisser van de action, kost bijna niks. Je kunt er verschiilende hoezen voor kopen, wel met de hand onder de kraan en uitwringen, maar met 2 keer spoelen de woonkamer schoon (marmeren vloer en 3 kleine kids,,,)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven