Welke kerstboomversiering?

12-12-2013 15:24 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Gewoon uit interesse:

Ik vroeg me af hoe jullie de kerstboom versieren?

Welke kleur(en) ballen, strikjes, enz hebben jullie.

Wat hangen jullie er allemaal in?

Iemand ervaring met snoepjes die in de boom hangen?

Heb zelf een kerstboom met veel houten kersthangertjes erin.

Boven in de boom een leuke rozig/bruinige strik en ballen in verschillende soorten bruintinten.
Ik heb van die afschuwelijke, piepschuimen sneeuwpopjes van deal extreme aangevuld met piepschuimen popjes, sterren en klokken van zeeman en stoffen peperkoekmannetjes van zeeman. En kerstballen van Disney die je kon sparen bij een supermarkt ooit.
De boom is groen,

180 ledlichtjes,

5 m koraalkleurige voile als een dikke slinger door de hele boom,

roomwitte ballen incl. witte denneappels,

rood/groene schotse ruit ballen met witte en gouden details,

gouden ballen,

gouden glittersterren (open model),

smalle gouden slinger,

gouden spiraalslingers,

gouden krinkeldecoraties.

Géén hoogglansballen (compleet afwezig) maar wel veel glitter.

Toppers dit jaar vind ik de spiraalslinger en de piepschuim-glitterster.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik weet t nog niet zo goed. Iig sneeuwvlokken, sneeuwbalslingers en ijsbeertjes. Misschien haal ik nog pinguins bij.

Ik kan alleen niet kiezen welke kleur ballen.ik er in wil. Meer wit of ijsblauw. Maar dat wordt zo koud en moet ik nieuw halen. Of zilver of rood of rotanmeuk of echte grote dennenappels aan.een lintje.

Lastig hoor.
Been there, done that, got the T-shirt.
Heel klassiek, met zilveren ballen en andere klassieke zilveren versierselen (vogeltjes, een kerstmannetje, trompetje, kerkje, klokjes. enz.). Niks van plastic of hout, alle versierselen zijn van echt glas en een aantal is al erg oud. Zilveren slingers erbij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Vanalles maar wel in de kerstkleuren vooral rood en wit, maar ook beige, houten dingen enz. Ik heb glitterballen, stoffen dingetjes, houtendingetjes, zuurstokken enz.

Heb pas nog een mooi goud glitterpaardje gekocht en bij de blokker hadden ze hele leuke sterretjes van piepschuimbolletjes.

Vooral lekker kneuterig met een rode strik boven aan geen lelijke piek!
Hier een bonte boom vol van herinneringen. Ballen en frutsels van mijn overleden ouders, elk jaar zoekt ieder van ons we iets uit we mooi vinden. De ketting slinger is al meer dan 40 jaar oud en de piek al zeker 50 jaar, zo mooi maken ze ze nu niet meer.

This onze boom, en daarom voor ons de mooiste
Hier de kleuren wit, glas en lichtroze. Heb er een lichtroze veren boa in als slinger , een witte slinger met vlindertjes en daarnaast nog 2 'gewone' witte slingers. Glazen ballen hang ik altijd bij lichtjes dat vind ik zo mooi weerkaatsen.

Ik heb van alles, ballen, rozen, strikken, vogeltjes etc. Alleen geen pegels die vind ik niet mooi.
Wit, grijs, zacht roze ballen, witte piek en veel houten hangers en grote witte glitter bloemen.

Een ketting van witte pareltjes en transparante balletjes en sterretjes.
quote:pejeka schreef op 12 december 2013 @ 18:07:

Heel klassiek, met zilveren ballen en andere klassieke zilveren versierselen (vogeltjes, een kerstmannetje, trompetje, kerkje, klokjes. enz.). Niks van plastic of hout, alle versierselen zijn van echt glas en een aantal is al erg oud. Zilveren slingers erbij.Volgens mij hebben we dezelfde klassieke spullen
In de keuken staat een kleine boom met rood en zilveren hartjes, aangevuld met vogelhuisjes en stoffen vogeltjes. Alles van plastic want er lopen de hele dag kinderen/katten langs.

In de woonkamer een grote (echte) boom met rode en gouden ballen in alle soorten en maten maar alleen in die kleuren. Kerstballen van 15 jaar geleden zijn nog allemaal heel en ieder jaar kopen we 2 nieuwe leuke ballen erbij. Ik heb dus altijd een joekel van een boom staan met veel ballen en lichtjes. Geen slingers in de boom, brrrr.
quote:Hilary schreef op 12 december 2013 @ 18:38:

[...]

Volgens mij hebben we dezelfde klassieke spullen Ben die versieringen van huis uit gewend en vind ze nog steeds het mooiste.
Ik heb goud en bruin in de boom,glimmend en mat en verschillende tinten ook nog. Verder een paar vlinders,grote gouden sneeuwvlokken en gouden glimmende en matte kleine klokjes en een bruine piek.

Heb veel te veel ballen dus het overschot(toen ik geen zin meer had dus) zit in een grote bokaal en staat op het dressoir.
quote:pejeka schreef op 12 december 2013 @ 19:07:

[...]

Ben die versieringen van huis uit gewend en vind ze nog steeds het mooiste.Ik ook, en ben ze ook van huis uit gewend. Mijn ouders hadden deze spullen al voor mijn geboorte. Bijzonder dat ze nu bij mij in de boom hangen
quote:Hilary schreef op 12 december 2013 @ 19:28:

[...]

Ik ook, en ben ze ook van huis uit gewend. Mijn ouders hadden deze spullen al voor mijn geboorte. Bijzonder dat ze nu bij mij in de boom hangen

Mijn vader gebruikt nog steeds de kerstspullen van "thuis" (en er zijn zelfs versierselen bij die nog van mijn oma zijn geweest) en tuigt daar nog elk jaar een prachtige grote boom mee op. Maar die zullen zeker naar mij verhuizen als mijn vader er niet meer is (maar dat mag van mij nog héél lang duren).

Heb wel twee heel oude snoeren kerstlampjes (uit 1939), zo'n beetje de eerste electrische kerstboomverlichting die in Nederland verkrijgbaar was. Mijn moeder wist nog dat ze die als vierjarig meisje samen met haar vader was gaan kopen (haar vader/mijn opa vond echte kaarsjes in de boom doodeng, ondanks de emmers water die mijn oma ernaast zette voor als er iets mis zou gaan). En ze doen het nog steeds!
ik heb sinds 3 jaar donkerroze

mat, glans en glitter in alle maten ballen, hartjes en sterren

geen slingers of kettingen, wel lametta in zelfde kleur

hiervoor had ik zilver, daarvoor blauw

heel lang geleden had ik met beertjes voor de kinderen

misschien dat ik volgend jaar weer terug ga naar zilver maar dat weet ik nog niet zeker (misschien heb ik ze nog wel ergens?)

lampjes neem ik alleen die microlampjes en dan 6 snoeren van 180 in een boom van 180
Verlichting, zilveren slingers en blauwe/witte en zilveren ballen. Wat zilver lametta, en klaar is Kees. Ik hou niet van teveel poespas aan een boom,
quote:pejeka schreef op 12 december 2013 @ 19:36:

[...]

Mijn vader gebruikt nog steeds de kerstspullen van "thuis" (en er zijn zelfs versierselen bij die nog van mijn oma zijn geweest) en tuigt daar nog elk jaar een prachtige grote boom mee op. Maar die zullen zeker naar mij verhuizen als mijn vader er niet meer is (maar dat mag van mij nog héél lang duren).

Heb wel twee heel oude snoeren kerstlampjes (uit 1939), zo'n beetje de eerste electrische kerstboomverlichting die in Nederland verkrijgbaar was. Mijn moeder wist nog dat ze die als vierjarig meisje samen met haar vader was gaan kopen (haar vader/mijn opa vond echte kaarsjes in de boom doodeng, ondanks de emmers water die mijn oma ernaast zette voor als er iets mis zou gaan). En ze doen het nog steeds!De boom met spullen van je oma klinkt prachtig. Wat gaaf dat die lampjes het nog steeds doen. En een bijzondere herinnering
Van welke kleuren hou je zelf Hillary?
Zwart, zilver, grijs en wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven