Welke kerstboomversiering?

12-12-2013 15:24 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Gewoon uit interesse:

Ik vroeg me af hoe jullie de kerstboom versieren?

Welke kleur(en) ballen, strikjes, enz hebben jullie.

Wat hangen jullie er allemaal in?

Iemand ervaring met snoepjes die in de boom hangen?

Heb zelf een kerstboom met veel houten kersthangertjes erin.

Boven in de boom een leuke rozig/bruinige strik en ballen in verschillende soorten bruintinten.
Hoi,

vorig jaar ben ik samen gaan wonen met mijn vriend en heb ik de 'oude' kerstspulletjes van mijn oma gekregen.

Ik heb rood en gouden glitter spulletjes, geen slingers want dat vind ik echt niet mooi! ;p Veel ballen en van die pegels, en natuurlijk heel veel lampjes!

Gezellig altijd als de boom weer staat! :-D
kitch, alles door elkaar.
Computer says nooooo
alle materialen en kleuren. Dat Turkse blauwe oog als afweer tegen het kwaad, gebedssnoer uit Marokko, klokje uit India, delfstblauwe bal uit Amsterdam, en verder alles wat ik in de loop der jaren verzameld heb
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Basiskleur goud, andere kleur paars.

kleine en grote gouden ballen. Dof en glimmend.

Verder grote paarse ballen en een paarse piek.

Oh en een dunne gouden slinger.

Bovenin 2 paarse vogeltjes met pluimstaart.
De mijne is te lelijk voor woorden, ik ervan! Goud, oranje, bordeaux rood. En ontzettend veel snoep, kransjes, zuurstokken hangen er in
Voornamelijk ecru, taupe, rood.

Ballen, kettingen, beertjes, veertjes, engeltjes en een ballerina.

Hij staat nog niet op trouwens, volgende week maandag heeft Dochter vrij dus ik had bedacht dat we zondag de zooi van zolder halen en dan kan zij fijn maandag de boom versieren, als ik aan het werk ben.

En kerstkransjes gaan er meestal sneller weer uit dan dat ik ze erin kan hangen. Het is handiger om het schaaltje gewoon ernaast op tafel te zetten .
hier dit jaar geen boom, want we zijn de kerstdagen niet thuis en er struint een klein meisje door de woonkamer dit jaar.

maar onze kerstversieringen zijn jaren 70: allerlei gekleurde ballen, groot en klein, lampjes, een piek en van die leuke paddestoelen (op een soort van wasknijper).

en dan het kerststalletje van dick bruna.
Gouden en rode ballen en slingers, een wit uiltje en ik heb er nog kerststal-figuurtjes in hangen.
Ik heb de oude kerstspullen van mijn ouders gekregen, allemaal zilverkleur. Effen ballen, ballen met sneeuwstrepen, met witte takjes en bladeren, kerstklokjes zilver/wit...

En dat gecombineerd met mijn eigen kerstspullen: zwarte ballen, mat en glanzend, effen, met zilveren lijnen erop... en vier zilveren ballen met zwart.

Slingers zijn zwart en zilver. En natuurlijk lampjes.
Grote kaarslampjes en ballen in alle kleuren van de regenboog. Ballen zijn glad, rond en glanzend. Drie maten en van elke nieuwe bal worden er gelijk zes gekocht en opgehangen. Dit betekent dat in de loop der jaren er van elke kleur vier of vijf in de boom hangen. Er valt wel eens wat!
Hier twee bomen, nou ja, ze zijn niet heel erg groot, 1,50 hoog dacht ik, maar toch-;)

Eentje met witte en petrolkleurige ballen, zilveren slingers

En eentje met paarse, witte en zilveren ballen + zilveren slingers

Clusterverlichting in beide bomen en een voet die omhult is met een stuk stof in de kleur van de hoofdkleur van de ballen.. Dus een paarse voet en een petrolkleurige voet.

1 in de woonkamer en de ander in de keuken.
Paars, lila, (oud) roze, champagne, zilver. Geen slingers, wel veel glitterballen, vlinders, rozen, grote ballen en hartvormige ballen.

Ik vind m'n boom erg mooi dit jaar
Doe mij maar een bakkie pleur...!
De basis van onze boom was rood en zilver, best traditioneel. Geen slingers trouwens.

Sinds we kinderen hebben is er een traditie: ze mogen een bal kiezen elk jaar. Dus inmiddels hangen er ook een kabouter in, een paddestoel, een roze glitterige ster en als hoogtepunt een blauwe cupcake.

Maar ik vind hem alleen maar mooier worden met die glanzende oogjes van mijn kids erbij!
Voorgaande jaren rood, dit jaar overgegaan op hout.

We hebben o.a. deze in de boom hangen :

Ben alleen nog op zoek naar een bijpassende piek..

Houten hanger tekst

Houten hanger rendier

Vogelhuisjes
Voornamelijk wit, transparant glas en een beetje zilver. Ik koop elk jaar iets erbij. Alles is echt in wel 20 jaar bij elkaar gespaard en ik heb overal herinneringen aan.

Verder 200 kleine lampjes en geen piek.
quote:mystic24 schreef op 12 december 2013 @ 16:13:

Voorgaande jaren rood, dit jaar overgegaan op hout.

We hebben o.a. deze in de boom hangen :

Ben alleen nog op zoek naar een bijpassende piek..

Houten hanger tekst

Houten hanger rendier

Vogelhuisjes

hier

http://link.marktplaats.nl/742500680
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alles door elkaar.

Frutsels van de kinderen, kersversiering uit een erfenis, veel vogeltjes, paddestoelen, vilte versiering, en gekleurde lampjes die knipperen.

Ieder jaar mogen de kinderen iets voor in de boom kopen.

Ik hou van mijn boom omdat er zoveel herinneringen inzitten.

In tegenstelling tot de rest van mijn inrichting vind ik nette gedecoreerde bomen niet mooi.
Niet. Ik vind een kerstboom echt spuug lelijk.

Als je ziet wat de meeste mensen er in hangen
quote:bibaatje schreef op 12 december 2013 @ 16:08:

De basis van onze boom was rood en zilver, best traditioneel. Geen slingers trouwens.

Sinds we kinderen hebben is er een traditie: ze mogen een bal kiezen elk jaar. Dus inmiddels hangen er ook een kabouter in, een paddestoel, een roze glitterige ster en als hoogtepunt een blauwe cupcake.

Maar ik vind hem alleen maar mooier worden met die glanzende oogjes van mijn kids erbij!

Dit dus..

Ieder jaar als de kist met versiering naar beneden komt, komen ook de verhalen...
Allemaal kleine balletjes in verschillende kleuren, witte vogeltjes, rode stoffen vogeltjes, slingers, en een paar wanstaltige glazen figuurtjes, bijvoorbeeld een kerstman en een pinguïn
Rood met zilver. Glanzend, dof en met glitters. Plastic ivm kinderen. En zonder slingers, dat vind ik niet mooi.

Eronder de Little People kerststal
Ik mocht dit jaar voor het eerst mijn eigen spullen kopen! Heb als basis rode en zilveren glanzende ballen. Heb ook mat rode en zilveren met een laagje nep sneeuw. Verder hangen er nog witte houten hartjes in met rode rendieren erop. 2 van die oerlelijke zilveren slingers erin... Maar goed dat moest van vriend .
Ik heb een basis van zilver & kristal, en bijna jaarlijks komt er een ander bijkleurtje in. Dit jaar ijsblauw.. Er hangen naast ballen en hartjes ook zilveren schoentjes in.. die zijn zooo schattig!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik heb twee kerstbomen.

In de ene heb ik blauw en goud. En in de anderen hoofdzakelijk goud, met wat rood, rood, wit/parelmoer, en zilver, en ook glas. Maar hoofdzakelijk rood en alles wat daar bij past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven