Welke keukenweegschaal?

21-01-2020 21:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe keukenweegschaal.
Ik had een Tefal Optiss, maar iedere keer als je die op zet heeft die een paar seconden nodig om te kalibreren. Ik wil gewoon een weegschaal die onmiddellijk klaar is voor gebruik. En met knopjes waar je geen 3 keer op moet duwen voor er iets gebeurt.
Welke weegschaal zouden jullie aanraden?
Ik heb deze, ideaal! En geen batterijen nodig :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De goedkoopste digitale van de action.
Alle reacties Link kopieren
https://www.inventum.eu/klein-huishoude ... ab_support

Ik heb deze.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n mechanische weegschaal zat ik ook aan te denken, maar is dat ook handig als je vb 30 gram moet afwegen?
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
21-01-2020 21:59
Ik heb deze, ideaal! En geen batterijen nodig :)
Heb ik ook.
30 gram kun je nog redelijk goed aflezen (en ik zie bijna geen frictie, dus de wijzer gaat direct bewegen, ook bij kleine beetjes).
Maar je kunt dan ook opzoeken hoeveel een afgestreken eetlepel weegt en xx eetlepels nemen.
Bijvoorbeeld 30 gram zout = twee eetlepels.

Nadeel: hij is wat bulky in de kast (cq bovenop de kast)
Ik heb een van de dille en kamille.
Een mechanische als hierboven. Ook voor 30 gram werkt deze prima.
Alle reacties Link kopieren

Ik ook. Mooi plat en weegt per gram.

Dat is wel fijn als je voor de broodbakmachine 7 gram droge gist moet afwegen. Plus 470 gram meel, 295 gram water, 25 gram olie, 8 gram zout.

Ik gebruik die weegschaal dus elke dag intensief.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
21-01-2020 22:53
Maar je kunt dan ook opzoeken hoeveel een afgestreken eetlepel weegt en xx eetlepels nemen.
Bijvoorbeeld 30 gram zout = twee eetlepels.
Dat is super handig! Ik ga direct zo’n tabelletje uitprinten en lamineren :yes:
Snoesje666 schreef:
22-01-2020 00:44
Ik ook. Mooi plat en weegt per gram.

Dat is wel fijn als je voor de broodbakmachine 7 gram droge gist moet afwegen. Plus 470 gram meel, 295 gram water, 25 gram olie, 8 gram zout.

Ik gebruik die weegschaal dus elke dag intensief.
Ik heb een ander merk, maar zelfde principe. De tarra functie vind ik onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
22-01-2020 07:29
Ik heb een ander merk, maar zelfde principe. De tarra functie vind ik onmisbaar.
Ik heb ook een soortgelijke van Tristar. Idd heel blij met de tarra functie. En ja, je moet even wachten als je hem aanzet, maar dat hoort bij dit soort weegschalen. Als je het bakje waar je in wilt afwegen erop zet dan zet ie hem namelijk direct op 0. De batterijen hiervoor liggen inmiddels in het keukenkastje. Want er moet toch regelmatig een nieuwe in. Maar ik gebruik hem dan ook dagelijks, soms meerdere keren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze (https://www.weegschaal-zaak.nl/Webwinke ... h0QAvD_BwE). Tarra functie en geen batterijen nodig. Het glazen plaatje kan in de vaatwasser.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Deze van IKEA https://www.ikea.com/nl/nl/p/ordning-we ... -90100057/

Met tarra en batterijen.
Max belasting tot 3 kilo, voor mij genoeg.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Die mechanische die ik heb kan je ook gewoon op 0 draaien als je een andere schaal gebruikt. Ene eraf, andere bak erop, aan het gouden schroefje draaien eronder en hij staat op 0 :) ik heb hem ook in een open kast staan, vind hem mooi om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven