welke lens ?

01-02-2014 12:01 29 berichten
Ik heb een Nikon D3100. met de standaard lens 18-55mm erbij.

Nu wil ik een andere lens.. Er zit nogal verschil in prijzen in de lenzen. Ik moet er bij vertellen dat ik de camera eigenlijk alleen gebruik voor de kinderen , af en toe eens een foto van onze dieren.

Echt bezienswaardigheden en echte fotografie doe ik er niet mee.

Welke is dan het beste voor mij ?

Een Nikon 18-200 ? (deze valt eigenlijk af om dat die gewoon 500-600 euro kost)

Een Nikon 55-200 ? Deze is niet erg duur en prima te betalen , nadeel kan zijn om steeds van lens te moeten wisselen.

Ook zijn er de Tamron lensen. Hoor daar best veel goeds over.

Een Tamron 18-270

Een Tamron 18-200

Wie kan mij tips voors/tegens geven ?
Elninjoo.. nah ik probeer wel steeds meer uit mijn camera. Maar je hebt gelijk dat hij vaak op auto staat. Maar daar wil ik dus wel verandering ni brengen door binnenkort een fotocursus te gaan volgen bij de fotograaf hier in het dorp.

Telebereik vind ik handig wanneer kind in speeltuin is , of hond in het bos en is te ver weg om een leuk spontaan kiekje te maken.

De 18-200 ligt voor de hand , hoef je niet te wisselen met lensen. Maar een 55-200 zet ik er hoogstwaarschijnlijk alleen op wanneer we naar buiten gaan. Binnen heb ik aan de 18-55 genoeg.

Twijfel nu na jullie verhalen nog tussen de 55-200mm lens van NIkon (rond de 175euro) zelf of de Tamron 18-270mm (380euro)

(de nikon 18-200 = 650euro)
Oh in het geval van 'standje auto' zou ik eerst kiezen voor de 55-200 en vooral geen 380 euro uitgeven aan die Tamron. Zo'n groot zoombereik lijkt handig, maar het resultaat is niet altijd even geweldig.

Er is eventueel ook een Tamron 70-300 4-5.6 voor ongeveer 140 euro (Kamera-Express). Als je een zoomobjectief wilt, is dat ook een mooi instapmodel.
Zelf heb ik ook nog 'n 70-300 van Nikon. Da's ook wel 'n aardige lens. Al heb ik die er sinds ik 'n 70-200 2.8 heb, niet vaak meer opgehad.
Er worden met termen gesmeten waar ik geen kaas van heb gegeten.

Maar ik denk dat het de 55-200 van Nikon zelf gaat worden.

Nikon camera hoort denk ik ook gewoon een nikon lens..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven