Welke stofzuiger? - Consumentenbond
maandag 30 december 2013 om 20:06
Mijn stofzuiger heeft het begeven. En met een gezin met 3 kleine kinderen heb ik snel een nieuwe nodig. Maar welke... want de keuze is echt enorm! Nu heb ik net mijn lidmaatschap van de consumentenbond opgezegd... En ik wil juist heel graag weten welke stofzuigers het beste uit de test kwamen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
maandag 30 december 2013 om 20:12
Beste uit de test
Electrolux UltraOne Z8820; deze stofzuiger behaalt het hoogste testoordeel, maar is niet meer goed verkrijgbaar;
Electrolux UOORIGIN Ultra One; relatief stille stofzuiger met een groot werkbereik. Verkrijgbaar in verschillende kleuren;
Electrolux Umorigin UltraOne mini; compacte stofzuiger met prima zuigprestaties en weinig stofuitstoot;
Bosch BGS 5ZOOO1; Zakloze, zware stofzuiger met uitstekende zuigprestaties;
Bosch BGS 51230; Deze zakloze, zware stofzuiger is behoorlijk stil;
Bosch BGS 41267 Runn'n; Relatief stil en energiezuinig, met een zelfreinigend filter;
AEG AJM 6820 Jet Maxx; deze stofzuiger heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding;
Bosch BGS 51262 Relaxx'x; zeer energiezuinig en stil, met een zelfreinigend filter;
Miele S8 Ecoline; Deze zuinige stofzuiger scoort relatief goed op gebruiksgemak.
Electrolux UltraOne Z8820; deze stofzuiger behaalt het hoogste testoordeel, maar is niet meer goed verkrijgbaar;
Electrolux UOORIGIN Ultra One; relatief stille stofzuiger met een groot werkbereik. Verkrijgbaar in verschillende kleuren;
Electrolux Umorigin UltraOne mini; compacte stofzuiger met prima zuigprestaties en weinig stofuitstoot;
Bosch BGS 5ZOOO1; Zakloze, zware stofzuiger met uitstekende zuigprestaties;
Bosch BGS 51230; Deze zakloze, zware stofzuiger is behoorlijk stil;
Bosch BGS 41267 Runn'n; Relatief stil en energiezuinig, met een zelfreinigend filter;
AEG AJM 6820 Jet Maxx; deze stofzuiger heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding;
Bosch BGS 51262 Relaxx'x; zeer energiezuinig en stil, met een zelfreinigend filter;
Miele S8 Ecoline; Deze zuinige stofzuiger scoort relatief goed op gebruiksgemak.
maandag 30 december 2013 om 20:16
maandag 30 december 2013 om 20:26
maandag 30 december 2013 om 20:34
quote:amby schreef op 30 december 2013 @ 20:16:
Electrolux UltraOne Z8820 was de beste uit de test, de
AEG AJM 6820 Jet Maxx de beste koop.
Ze hadden maar 12 stofzuigers getest overigens.
Ik heb zelf een Numatic stofzuiger, waar ik erg content mee ben. Maar iedereen z'n eigen voorkeur natuurlijk. :-)Numatic zijn de beste stofzuigers echt een aanrader.
Electrolux UltraOne Z8820 was de beste uit de test, de
AEG AJM 6820 Jet Maxx de beste koop.
Ze hadden maar 12 stofzuigers getest overigens.
Ik heb zelf een Numatic stofzuiger, waar ik erg content mee ben. Maar iedereen z'n eigen voorkeur natuurlijk. :-)Numatic zijn de beste stofzuigers echt een aanrader.
maandag 30 december 2013 om 21:06
maandag 30 december 2013 om 21:07
quote:Noerie schreef op 30 december 2013 @ 20:53:
Die Numatic lijkt mez o zwaar. Ik moet de stofzuiger ook naar boven en zolder tillen om daar te zuigen.
Dyson heb ik ooit te leen gehad. Ik was er niet gek van.
Miele...zuigt het ook echt veel beter?
Leeg is een Numatic lichter maar ja na vele maandjes zuigplezier dan wordt ie veel zwaarder kan wel makkelijk een keer zo zwaar worden met zo'n grote stofzakinhoud.
Dyson is een hype heeft niks met goede stofzuiger te maken ik noem het stofblazers en dat doen ze ook.
Die Numatic lijkt mez o zwaar. Ik moet de stofzuiger ook naar boven en zolder tillen om daar te zuigen.
Dyson heb ik ooit te leen gehad. Ik was er niet gek van.
Miele...zuigt het ook echt veel beter?
Leeg is een Numatic lichter maar ja na vele maandjes zuigplezier dan wordt ie veel zwaarder kan wel makkelijk een keer zo zwaar worden met zo'n grote stofzakinhoud.
Dyson is een hype heeft niks met goede stofzuiger te maken ik noem het stofblazers en dat doen ze ook.
maandag 30 december 2013 om 21:16
maandag 30 december 2013 om 21:17
ik had altijd ruzie met zo'n flutphilips stofzuiger. Nu in het bezit van een AEG Aptica -langecode- speciaal voor dierenharen. Ik ben er dikke vrienden mee! Inclusief turbo borstel... man fantastisch.
maarja kinderen verharen waarschijnlijk niet zoveel
Ik had via www.stofzuigerstore.nl gekeken. Makkelijke site om te zoeken op wens! Ook de prijs kwam daar bij mij het meest gunstig uit.
maarja kinderen verharen waarschijnlijk niet zoveel
Ik had via www.stofzuigerstore.nl gekeken. Makkelijke site om te zoeken op wens! Ook de prijs kwam daar bij mij het meest gunstig uit.
maandag 30 december 2013 om 21:37
Ik heb met verschillende stofzuigers gewerkt. De prettigsten vond ik de Nilfisk GM2 (bedrijfsmatig gebruikt, niet meer te koop helaas, maar niet stuk te krijgen) de andere nilfisken zijn gelukkig ook goed en de Numatic Henry.
Wat ik wel prettig aan een stofzuiger vind is dat de stang niet spontaan korter kan worden. De phillips hebben daar nogal eens een handje van, je moet een ring naar beneden drukken en de stang schuift in. Dat mechanisme slijt vrij snel waardoor je ineens met een ingekorte stang staat en je vel tussen de ring. Erg pijnlijk!
Stofzuiger monden kijk ik niet naar, werk het liefst met een parketborstel, kun je overal zuigen zonder mondstuk te wisselen.
Zuigkracht is voor de meeste stofzuiger wel goed,,
Ik let daardoor op vorm, de dyson vond ik niet praktisch. Hij rolt niet lekker en kan door zijn vorm niet overal tussendoor. Hij is namelijk wigvormig en loopt gauw klem.
Wat ik wel prettig aan een stofzuiger vind is dat de stang niet spontaan korter kan worden. De phillips hebben daar nogal eens een handje van, je moet een ring naar beneden drukken en de stang schuift in. Dat mechanisme slijt vrij snel waardoor je ineens met een ingekorte stang staat en je vel tussen de ring. Erg pijnlijk!
Stofzuiger monden kijk ik niet naar, werk het liefst met een parketborstel, kun je overal zuigen zonder mondstuk te wisselen.
Zuigkracht is voor de meeste stofzuiger wel goed,,
Ik let daardoor op vorm, de dyson vond ik niet praktisch. Hij rolt niet lekker en kan door zijn vorm niet overal tussendoor. Hij is namelijk wigvormig en loopt gauw klem.
maandag 30 december 2013 om 21:53
Wij hebben toevallig begin deze maand ook een nieuwe stofzuiger moeten kopen, en ben ook fan van de consumentenbondtesten wat dat betreft.
Hebben de 'beste koop' gekocht: de philips.
Die kwam toevallig in de aanbieding voorbij ergens, en voor 80 euro vonden we het leuk uitproberen.
De AEG die ook beste koop was had heul heul heul veel minder positieve recensies op de cbsite, en hij zou veel herrie maken. Dat laatste was voor ons doorslaggevend, gezien oudste zoon hier begint te blèren over herrie zodra er een stofzuiger in zicht komt.
Tot nu toe bevalt ie 1000 keer beter dan de bosch die we hiervoor hadden, hij is goed betaalbaar, en er staat me iets van bij dat de Blokker hem in de aanbieding had afgelopen maand???
Hebben de 'beste koop' gekocht: de philips.
Die kwam toevallig in de aanbieding voorbij ergens, en voor 80 euro vonden we het leuk uitproberen.
De AEG die ook beste koop was had heul heul heul veel minder positieve recensies op de cbsite, en hij zou veel herrie maken. Dat laatste was voor ons doorslaggevend, gezien oudste zoon hier begint te blèren over herrie zodra er een stofzuiger in zicht komt.
Tot nu toe bevalt ie 1000 keer beter dan de bosch die we hiervoor hadden, hij is goed betaalbaar, en er staat me iets van bij dat de Blokker hem in de aanbieding had afgelopen maand???