welke verf keukenmuur?

11-01-2014 09:44 19 berichten
Ik wil de wand achter het fornuis en de spoelbak verven. Ik zou graag willen weten welke verf ik hiervoor het beste kan gebruiken en wat jullie ervaringen zijn. Ik wil dat de muur graag goed is af te nemen ivm vet en andere spetters. De muur is gestuuct.
Ik heb het gedaan met gewone zijdeglanslak en daar heb ik nooit spijt van gehad. Doekje er langs en het is weer als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Wat catau zegt, of latex intensief voor binnen en buiten van de praxis. In elke kleur te mengen, afneembaar en de goedkoopste oplossing. 1 ltr kost maar 9 euro:)
Trekt daar geen vet in Masque?
ik heb de muur gelatext en daarna een matte coating erover gesmeerd. Die coating is echt heel erg makkelijk af te nemen en glimt ook niet zo als lak (maar wel ietsjes meer dan latex).
Een wand met lak?

Tex bedoelen jullie...

Ik geb. m'n achterbanden met vuil- en waterafstotende tex behandeld. De groothandel kan je informeren.
Nee, zijdeglanslak. Het kan ook met matte lak en dan krijg je hetzelfde effect als latex, maar het is superglad en absorbeert niets!

Achterbanden???
Zijdeglanslak op waterbasis. Etiket goed lezen anders krijg je terpentinegedragen lak en die stinkt. Watergedragen (acryl) lak ruik je haast niet.

Als het persé mat moet worden dan kan je er een eetlepeltje latex doorheenmengen maar dan wordt het wel iets minder ideaal om af te soppen.
quote:Cateautje schreef op zaterdag 11 januari 2014 09:58 Trekt daar geen vet in Masque?Nee! 4 sterren afneembaar:)
Als je lakt krijg je er nooit meer iets anders dan lak overheen. (Helemaal als je alkyd gebruikt en geen acryl).
En wat is daar mis mee? Die plek blijft gevoelig voor vetspetters en dergelijke dus wil ik er nooit iets anders
Huh catautje? Zeg ik dat daar iets mis mee is dan?? Ik wilde de keuken later in een andere hoek, dan was het voor mij wel fijn om er nog overheen te structuur verven oid
Lak is er gewoon van af te schuren hoor.
quote:Cateautje schreef op zaterdag 11 januari 2014 10:10 Nee, zijdeglanslak. Het kan ook met matte lak en dan krijg je hetzelfde effect als latex, maar het is superglad en absorbeert niets!

Achterbanden??? Autocorrectie
quote:Bergje65 schreef op 11 januari 2014 @ 10:28:

[...]

Autocorrectie Zo kan je het ineens over de raarste dingen hebben.
Ik zou even naar decokay oid gaan om je te laten informeren. Ik heb er flexa op, speciaal voor keukens ed, heel gemakkelijk af te nemen. Wel iets duurder dan andere verf, maar zeker het geld waard wat mij betreft!
Bedankt voor de tips, ik ga eens ff googelen

Helaas geen lyrische verhalen over 1 product dat zou de beslissing voor mij stukken makkelijker maken
Je kunt er een sealer overheen doen. Ik zou gewoon eens informeren bij een verf vakhandel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij hebben witte latex en de verfwinkel adviseerde er blanke parketlak overheen te doen. Gedaan en echt top hoor, zie je bijna niets van en je kan het lekker schoonmaken.

Wilde ook geen (lelijke) tegels in de keuken, maar mooie strakke witte muur *met grijze keuken en zwart werkblad* nog steeds erg blij mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven