Wespenzomer

10-08-2012 10:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de natte zomer zouden er dit jaar weinig wespen zijn:

link

, maar ik zat net mijn zoontje appel te voeren en we hadden er gelijk een wesp bij, dus maar snel weer naar binnen. Ik word helemaal panisch van wespen en weet dat je niet om je heen moet slaan, maar doe het uit paniek toch. Iemand nu het warmer wordt ook al wespen gespot?
quote:patchouli_ schreef op 10 augustus 2012 @ 12:26:

Lizzettetje, als ik naar een terras oid ga, heb ik wat kruidnagelwater bij me in een sprayflesje. Beetje in mijn haar sprayen en ik heb geen wespen om mijn hoofd..... Wel oppassen met kleding, het vlekt.

Overigens heb ik ook een afgesloten jampotje met kruidnagel en water in mijn tas. Potje open, op tafel zetten, geen wespen....

Dat is inderdaad een eenvoudige, maar goede tip, bedankt!

Jij sprayt het dus alleen een beetje in je haar? En krijg je de vlekken, mocht het toch op je kleren komen, er wel uit gewassen of zijn het echt van die heel lastige vlekken? Ik heb blond haar, ik neem aan dat ik dat er dan wel op kan sprayen zonder vreemde uitwerking?

En wat doet het spul op je huid? Spray ik mijn armen en benen ook gewoon even in...

Hoeveel kruidnagel moet je eigenlijk gebruiken voor voldoende effect?

Sorry voor het vragenvuur, maar ik voorzie ineens mogelijkheden voor een terrasje vandaag
quote:MarianneDavids schreef op 10 augustus 2012 @ 12:31:

Tot nu toe valt het gelukkig mee, ik ben er zwaar allergisch voor, geen geurtjes, Deoleen is gelukkig reukloos, geen rode of zwarte kleding, niet buiten eten. Het maakt wespen niet uit of iets zoet is of hartig, ze komen op alles wat eetbaar is af.

Dan ben ik dus eetbaar voor ze...

Tja, wat zeur ik dan ook eigenlijk, mensen die zwaar allergisch zijn hebben natuurlijk veel meer 'recht van spreken' om bang voor wespen te zijn. Echt kl*te lijkt me dat.

Er zijn geloof ik ook laboratoria waar je op eigen initiatief kan laten testen of je allergisch voor wespen en bijen bent. Misschien geeft dat sommigen ook rust, dat je in ieder geval weet dat je niet allergisch bent.

Misschien ga ik het ook wel doen. Ik ben geloof ik 1 keer door een bij gestoken en 1 keer door een wesp, maar blijkbaar zegt 1 keer gestoken zijn niets over het feit dat je allergisch zou zijn? Pas bij de 2de keer krijg je de allergische reactie of zoiets? Weet iemand dat?
quote:patchouli_ schreef op 10 augustus 2012 @ 10:54:

Idd, water met kruidnagelen. Nu alvast wat potjes klaarmaken, dan wordt het lekker sterk. Die potjes gaan weken mee. Een paar jaar geleden stond ik op een camping met een wespenplaag, en ik was een van de weinigen die er geen last van had om de tent heen omdat ik overal van die potjes had staan. Had ik jaren eerder moeten weten!wat een goeie tip!
quote:lizettetje schreef op 10 augustus 2012 @ 12:44:

[...]

Dan ben ik dus eetbaar voor ze...

Tja, wat zeur ik dan ook eigenlijk, mensen die zwaar allergisch zijn hebben natuurlijk veel meer 'recht van spreken' om bang voor wespen te zijn. Echt kl*te lijkt me dat.

Er zijn geloof ik ook laboratoria waar je op eigen initiatief kan laten testen of je allergisch voor wespen en bijen bent. Misschien geeft dat sommigen ook rust, dat je in ieder geval weet dat je niet allergisch bent.

Misschien ga ik het ook wel doen. Ik ben geloof ik 1 keer door een bij gestoken en 1 keer door een wesp, maar blijkbaar zegt 1 keer gestoken zijn niets over het feit dat je allergisch zou zijn? Pas bij de 2de keer krijg je de allergische reactie of zoiets? Weet iemand dat?Ik ben een paar keer in mijn leven door een wesp gestoken, de allergische reactie bouwde zich bij mij steeds meer op. Eerste keer viel mee, tweede keer werd erger en zo door. Ik weet niet exact hoe vaak ik ben gestoken, ik ben gelukkig al jaren niet meer gestoken, maar de laatste keer was het heftigst. Bultjes en jeuk over mijn hele lichaam (van hoofdhuid tot en met onder mijn voeten). Neus ging van binnen zwellen, keel ging opzwellen en ik kreeg het benauwd. Op de eerste hulp heb ik toen iets gekregen tegen de allergische reactie (antihistaminicum). Sindsdien moet ik medicatie bij me hebben gedurende de 'wespenmaanden'. Ik word niet panisch als ik er eentje zie, maar zodra er meerdere echt om je heen beginnen te zwermen werkt dat wel op de zenuwen. Ik loop altijd weg, ga niet meppen. En deze maand dus een potje kruidnagelwater mee nemen!
Bij mij willen ze altijd graag op mijn mond gaan zitten.

Was met ex in Phantasialand, daar stikt het zomers altijd van de wespen. We zaten op een terrasje en er kwam er eentje bij mijn gezicht zweven. Ik ben panisch het terras afgerend.

En ik verbied altijd iedereen om naar wespen te slaan. Zul je zien, word juist ik gestoken, als een ander ze telkens wegslaat.
Elektrocuteren met zo'n ding:

Mijn leenapen zijn er helemaal weg van en maken er nog net geen bonje om als er een wesp gespot is. Wel even het knopje een paar seconden ingedrukt houden anders is hij niet dood maar alleen verdoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven