Wie al verwarming aan?
donderdag 14 september 2017 om 19:04
Daar wil ik dan wel een foto van. Hoe zet je de thermostaat dan op een bepaalde temperatuur? De thermostaat is dat dingetje op de muur hé, niet de knop van de radiator.lunaleeflang schreef: ↑14-09-2017 12:34Bij mijn ouders niet en bij mijn vorige huis (waar ook cv was) ook niet. Dat was zo'n draaiknop, maar daar stonden geen temperaturen op. Vandaar dat ik het niet kende.
donderdag 14 september 2017 om 19:04
Koukleumen? Ik lees juist allemaal mensen die de verwarming hooguit op 19 graden zetten. Dat vind ik echt een onaangename temperatuur. Hier minimaal 20, 's avonds meestal 20,5 of 21.Horizon81 schreef: ↑14-09-2017 18:59Is dit een serieuze vraag? Ik sta enorm te kijken van de koukleumen hier.
Heb gisteravond in korte broek buiten gesport. Loop nu in tshirt zonder mouwen in huis (zonder verwarming aan). Heb 1 keer s avonds een dekentje gebruikt op de bank, maar was die dag ook erg moe. Verwarming gaat hier voorlopig nog niet aan; omdat we het niet koud hebben en ivm ecologische voetafdruk. Wil ook nog een paar kilo kwijt, dus dat is nog een extra motivatie.
Zoon van 5 is trouwens ook warmbloedig, die loopt in de sneeuw op teenslippers als hij de kans krijgt.
Ik heb nu net een vest aangedaan, waar ik dan weer heel blij van word, want het is een nieuw vest.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 14 september 2017 om 19:10
Ja er staat natuurlijk wel de temperatuur op waarop je hem zet he..... maar niet de temperatuur zoals hij is op dat moment.
donderdag 14 september 2017 om 19:38
Die heb ik dus nog nooit gezien. De oudste die ik ken heeft boven de temperatuur die je instelt en onder de temperatuur die het is. Ik zou ook graag een foto zien, ben erg benieuwd!herfstappeltaart schreef: ↑14-09-2017 19:10Ja er staat natuurlijk wel de temperatuur op waarop je hem zet he..... maar niet de temperatuur zoals hij is op dat moment.

donderdag 14 september 2017 om 19:42
Kwebbeltje91 schreef: ↑14-09-2017 19:39Hier staat hij inmiddels ook al aan. Wat heb ik een hekel aan dit weer zeg, de kachel staat aan, 3 lagen kleding over elkaar aan en nog heb ik het niet warm. zo maar even douchen, waarschijnlijk helpt dat wel.
Hete thee

donderdag 14 september 2017 om 19:53

donderdag 14 september 2017 om 19:53
Goed idee!

donderdag 14 september 2017 om 19:54
Gewoon aanzetten, jij woont er toch ook ?

donderdag 14 september 2017 om 20:16
Het plaatje wil niet plakken, maar dit is een voorbeeld van een thermostaat waarop je niet de temperatuur kunt aflezen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... staat1.jpg
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... staat1.jpg
David Dunning
David Dunning

donderdag 14 september 2017 om 20:19
Het ligt ook echt wel aan wat voor huis je woont. Ik heb ooit in een 17e eeuws pand op zolder gewoond. Daar was het in augustus niet alleen 37 graden, maar ook 10! Toen deed ik echt wel de verwarming aan, ook al was het augustus. Ik voelde ook altijd de wind door het dak, mijn muren dus. Dat is een heel verschil met een modern huis.Horizon81 schreef: ↑14-09-2017 18:59Is dit een serieuze vraag? Ik sta enorm te kijken van de koukleumen hier.
Heb gisteravond in korte broek buiten gesport. Loop nu in tshirt zonder mouwen in huis (zonder verwarming aan). Heb 1 keer s avonds een dekentje gebruikt op de bank, maar was die dag ook erg moe. Verwarming gaat hier voorlopig nog niet aan; omdat we het niet koud hebben en ivm ecologische voetafdruk. Wil ook nog een paar kilo kwijt, dus dat is nog een extra motivatie.
Zoon van 5 is trouwens ook warmbloedig, die loopt in de sneeuw op teenslippers als hij de kans krijgt.
En als je sport krijg je het warm dus ook niet heel gek dat je dat in korte broek doet.
donderdag 14 september 2017 om 20:48
In mijn vorige huis, een slecht geïsoleerde eengezinswoning, had ik het vaak koud als het 20 graden in huis was. In mijn huidige huis, een goed geïsoleerd appartement, voelt 20 graden meestal warm genoeg.Mevrouw75 schreef: ↑14-09-2017 20:19Het ligt ook echt wel aan wat voor huis je woont. Ik heb ooit in een 17e eeuws pand op zolder gewoond. Daar was het in augustus niet alleen 37 graden, maar ook 10! Toen deed ik echt wel de verwarming aan, ook al was het augustus. Ik voelde ook altijd de wind door het dak, mijn muren dus. Dat is een heel verschil met een modern huis.
En als je sport krijg je het warm dus ook niet heel gek dat je dat in korte broek doet.
De ene 20 graden is de andere niet.
David Dunning
David Dunning

donderdag 14 september 2017 om 21:01
Net even gecheckt en je hebt gelijk. Omdat het niet koud was heb ik geen reden gehad om op de themostaat te kijken, en zie nu dat hij ook nog gewoon op 20 graden staat.Mevrouw75 schreef: ↑14-09-2017 20:19Het ligt ook echt wel aan wat voor huis je woont. Ik heb ooit in een 17e eeuws pand op zolder gewoond. Daar was het in augustus niet alleen 37 graden, maar ook 10! Toen deed ik echt wel de verwarming aan, ook al was het augustus. Ik voelde ook altijd de wind door het dak, mijn muren dus. Dat is een heel verschil met een modern huis.
Verwarming zal hier pas aangaan als hij rond de 17 nadert, of er moet visite komen die het koud heeft.
donderdag 14 september 2017 om 21:51

donderdag 14 september 2017 om 22:27
Dat ding aan de muur had gewoon meerdere standen, geen temperatuur. Eigenlijk zoiets als op de verwarming zelf, maar dan wel meer. Woon er al een paar maanden niet meer anders had ik graag een foto geplaatst hoor

Bij mijn ouders weet ik niet precies hoe het zit, maar daar kan je ook geen temperatuur aflezen.