Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

lunaleeflang schreef:
14-09-2017 12:34
Bij mijn ouders niet en bij mijn vorige huis (waar ook cv was) ook niet. Dat was zo'n draaiknop, maar daar stonden geen temperaturen op. Vandaar dat ik het niet kende.

Daar wil ik dan wel een foto van. Hoe zet je de thermostaat dan op een bepaalde temperatuur? De thermostaat is dat dingetje op de muur hé, niet de knop van de radiator.
Horizon81 schreef:
14-09-2017 18:59
Is dit een serieuze vraag? Ik sta enorm te kijken van de koukleumen hier.

Heb gisteravond in korte broek buiten gesport. Loop nu in tshirt zonder mouwen in huis (zonder verwarming aan). Heb 1 keer s avonds een dekentje gebruikt op de bank, maar was die dag ook erg moe. Verwarming gaat hier voorlopig nog niet aan; omdat we het niet koud hebben en ivm ecologische voetafdruk. Wil ook nog een paar kilo kwijt, dus dat is nog een extra motivatie.

Zoon van 5 is trouwens ook warmbloedig, die loopt in de sneeuw op teenslippers als hij de kans krijgt.
Koukleumen? Ik lees juist allemaal mensen die de verwarming hooguit op 19 graden zetten. Dat vind ik echt een onaangename temperatuur. Hier minimaal 20, 's avonds meestal 20,5 of 21.
Ik heb nu net een vest aangedaan, waar ik dan weer heel blij van word, want het is een nieuw vest.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
nina1966 schreef:
14-09-2017 19:04
Daar wil ik dan wel een foto van. Hoe zet je de thermostaat dan op een bepaalde temperatuur? De thermostaat is dat dingetje op de muur hé, niet de knop van de radiator.

Ja er staat natuurlijk wel de temperatuur op waarop je hem zet he..... maar niet de temperatuur zoals hij is op dat moment.
Ik heb me bedacht overigens..

Toen ik thuiskwam was het 18.5 graden. Nog geen half uur later stond ie op 19 en nu heb ik net stofgezogen en is het 19.5 :proud: heb ook geen koude handen meer :yes:
herfstappeltaart schreef:
14-09-2017 19:10
Ja er staat natuurlijk wel de temperatuur op waarop je hem zet he..... maar niet de temperatuur zoals hij is op dat moment.
Die heb ik dus nog nooit gezien. De oudste die ik ken heeft boven de temperatuur die je instelt en onder de temperatuur die het is. Ik zou ook graag een foto zien, ben erg benieuwd!
Hier staat hij inmiddels ook al aan. Wat heb ik een hekel aan dit weer zeg, de kachel staat aan, 3 lagen kleding over elkaar aan en nog heb ik het niet warm. zo maar even douchen, waarschijnlijk helpt dat wel.
Kwebbeltje91 schreef:
14-09-2017 19:39
Hier staat hij inmiddels ook al aan. Wat heb ik een hekel aan dit weer zeg, de kachel staat aan, 3 lagen kleding over elkaar aan en nog heb ik het niet warm. zo maar even douchen, waarschijnlijk helpt dat wel.

Hete thee :idee:
Hier staat de verwarming nog niet aan, dat wil manlief nog niet. En de openhaard lukt mij niet dus het is hier net een ijskelder. 17 graden omdat de deur naar de schuur de hele dag open gestaan heeft.

Ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga......
herfstappeltaart schreef:
14-09-2017 19:42
Hete thee :idee:
Goed idee!
iones schreef:
14-09-2017 19:53
Hier staat de verwarming nog niet aan, dat wil manlief nog niet. En de openhaard lukt mij niet dus het is hier net een ijskelder. 17 graden omdat de deur naar de schuur de hele dag open gestaan heeft.

Ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga......
Gewoon aanzetten, jij woont er toch ook ?
Hier staat ie nog niet aan,
heb voor het eerst weer sokken en sloffen aan. Dat werkt prima.
En een hoodie maar meer omdat dat lekker zit, en hebben genoeg (wollen) plaids. :)
Dus voorlopig gaat ie ook nog niet aan.
Het plaatje wil niet plakken, maar dit is een voorbeeld van een thermostaat waarop je niet de temperatuur kunt aflezen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... staat1.jpg

David Dunning
:'( Ik wil hem wel aanzetten, maar de verwarmingen werken hier niet :| . En als ik de woningstichting een beetje ken, gaan ze nog ruim een maand bezig zijn om het te maken :thunder:
Horizon81 schreef:
14-09-2017 18:59
Is dit een serieuze vraag? Ik sta enorm te kijken van de koukleumen hier.

Heb gisteravond in korte broek buiten gesport. Loop nu in tshirt zonder mouwen in huis (zonder verwarming aan). Heb 1 keer s avonds een dekentje gebruikt op de bank, maar was die dag ook erg moe. Verwarming gaat hier voorlopig nog niet aan; omdat we het niet koud hebben en ivm ecologische voetafdruk. Wil ook nog een paar kilo kwijt, dus dat is nog een extra motivatie.

Zoon van 5 is trouwens ook warmbloedig, die loopt in de sneeuw op teenslippers als hij de kans krijgt.
Het ligt ook echt wel aan wat voor huis je woont. Ik heb ooit in een 17e eeuws pand op zolder gewoond. Daar was het in augustus niet alleen 37 graden, maar ook 10! Toen deed ik echt wel de verwarming aan, ook al was het augustus. Ik voelde ook altijd de wind door het dak, mijn muren dus. Dat is een heel verschil met een modern huis.

En als je sport krijg je het warm dus ook niet heel gek dat je dat in korte broek doet.
Mevrouw75 schreef:
14-09-2017 20:19
Het ligt ook echt wel aan wat voor huis je woont. Ik heb ooit in een 17e eeuws pand op zolder gewoond. Daar was het in augustus niet alleen 37 graden, maar ook 10! Toen deed ik echt wel de verwarming aan, ook al was het augustus. Ik voelde ook altijd de wind door het dak, mijn muren dus. Dat is een heel verschil met een modern huis.

En als je sport krijg je het warm dus ook niet heel gek dat je dat in korte broek doet.
In mijn vorige huis, een slecht geïsoleerde eengezinswoning, had ik het vaak koud als het 20 graden in huis was. In mijn huidige huis, een goed geïsoleerd appartement, voelt 20 graden meestal warm genoeg.

De ene 20 graden is de andere niet.

David Dunning
Was net even buiten en het valt me op dat het nu behaaglijker is dan vanmiddag. Er staat geen wind meer en het is droog, maar avond, dus dat bevreemd me wel, want geen zon achter de wolken. Het is zacht.
Vanavond voor het eerst aan, 18 graden vind ik echt te koud voor een avondje bankhangen. Heb de verwarming op 20,5 gezet maar ik vind het nog steeds koud!
Ik heb mijn verwarming deze week voor het eerst aan gehad. Het was echt koud in mijn woning.
En de eerste bospaddestoelenrisotto is ook al een feit :P kom maar op met die herfst.
Mevrouw75 schreef:

Net even gecheckt en je hebt gelijk. Omdat het niet koud was heb ik geen reden gehad om op de themostaat te kijken, en zie nu dat hij ook nog gewoon op 20 graden staat.

Verwarming zal hier pas aangaan als hij rond de 17 nadert, of er moet visite komen die het koud heeft.
Vandaag de controle en schoonmaak van de houtkachel gehad en hem meteen maar aangezet. We werkte beide thuis en de thermostaat gaf 18,5 graad aan.
Ik kreeg het met een dikke trui en gevoerde laarsjes en de cv op 20 graden nog niet warm. Zou dat komen door dat vochtige weer?
De cv staat nu op 21 graden. Nu voel ik me een stuk beter.
Hier brandt inmiddels de open haard en ik ben niet koud meer.
Het is hier nog niet kouder dan 21 graden geweest. In ieder geval niet als ik er was. Dus hij is nog niet aan geweest.
Zag wel dat het op de slaapkamers voor het eerst sinds de lente onder de 20 graden is. Lekker vind ik dat, een koele slaapkamer.
Lady_Grey schreef:
:'( Ik wil hem wel aanzetten, maar de verwarmingen werken hier niet :| . En als ik de woningstichting een beetje ken, gaan ze nog ruim een maand bezig zijn om het te maken :thunder:
Moet je de ketel niet gewoon ff bijvullen?
nina1966 schreef:
14-09-2017 19:04
Dat ding aan de muur had gewoon meerdere standen, geen temperatuur. Eigenlijk zoiets als op de verwarming zelf, maar dan wel meer. Woon er al een paar maanden niet meer anders had ik graag een foto geplaatst hoor :)

Bij mijn ouders weet ik niet precies hoe het zit, maar daar kan je ook geen temperatuur aflezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven