Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

beetjegek schreef:
13-09-2017 13:15
Ik werk bij mensen in huis. Dan gaan ze zelf naar werk en zetten lekker alles open, en ik loop te blauwbekken. Echt asociaal vind ik dat.
En werken in een muffe slaaplucht is niet aso? Wees blij dat ze het ff opfrissen. Jij kan toch alles dicht doen en de verwarming aan?
gizzmo-returns schreef:
13-09-2017 16:38
Bij mij loopt momenteel overdag de temperatuur door de zon in huis gewoon steeds weer op en is de verwarming nog niet nodig.

Hier schijnt ook de hele dag de zon naar binnen en is de temperatuur, ondanks de storm en regen vandaag, toch alweer opgelopen naar 23 graden. Zo haal ik 17 oktober ook makkelijk. :)
Ik heb de verwarming ook al aangezet, heb een hekel aan een kil huis. Ik heb nu geen centrale verwarming maar anders zou de CV gewoon aanslaan als het onder de 20.5 graden gaat. Ik zet de verwarming wel 's nachts uit, en het raam open want ik houd van fris slapen. Heb ik 's ochtends altijd spijt van :).
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nou, inderdaad, ik had vanmorgen iets warms aan omdat het op school vaak fris is met de ramen open. Inmiddels niet meer en staat ook de deur weer open thuis, het is zonder CV inmiddels weer 20,5 graden.
Mijn verwarming doet het niet. En het is koud hier.
:cry: :cry: :cry:
Hier is het nog 22.5 graad binnen :-o Ik woon in een nieuwbouw appartement die super goed geïsoleerd is. Het heeft ook nog eens super grote ramen, dus als de zon schijnt wordt het meteen een sauna binnen. Ik hoef dus denk ik nog lang niet te stoken :-D
Het is hier nog 20 graden binnen dus hij gaat niet aan.
Hier is het nu 17,5 graad in huis en de CV is kapot dus helaas geen verwarming of warm water.
Overdag was het 18,5 graden in huis. Overdag is het wel te doen als je bezig bent. Maar sinds gister doe ik s'avonds na het eten de cv aan op 20 graden. Als je stil komt te zitten vind ik 18,5 graden te koud.
intothewild schreef:
13-09-2017 18:54
Mijn verwarming doet het niet. En het is koud hier.
:cry: :cry: :cry:
Dat is minder.

De mijne hapert, de ketel is al 25 jaar oud en moet nodig vervangen worden en het water moet worden bijgevuld want anders is er niet genoeg druk.
Ik kan hem dus wel aanzetten, maar hij verwarmt dan maar heel even en slaat daarna niet goed af en maakt dan herrie.
Vandaag komen ze even kijken voor een andere ketel en dan vraag ik meteen of ze hem even willen bijvullen want ik weet niet hoe dat moet. :$
Hij is dus nog niet aan, op een paar try-outs na en op zich is het overdag nog warm genoeg, maar zo rond deze tijd in de vroege ochtend is het wel wat fris en klammig koud hier binnen.

Sowieso belachelijk hoge kosten gehad met die oude ketel de afgelopen jaren en ik moest telkens belachelijk veel bijbetalen. Het lijkt wel of er een gaslek zit. Dus ik durf die oude herrie-ketel gewoon nog echt niet zomaar aan te zetten of het moet heel erg hard nodig zijn, dus ik hoop dat het nog een paar weken warm blijft.
beetjegek schreef:
13-09-2017 13:15
Ik werk bij mensen in huis. Dan gaan ze zelf naar werk en zetten lekker alles open, en ik loop te blauwbekken. Echt asociaal vind ik dat.
Nou daar zou ik dan juist weer heel blij van worden. Ik werk in een bejaardenhuis en in de thuiszorg en die mensen hebben alles potdicht en de verwarming op standje welkom in de hel. Daar loopt gewoon het hele jaar door het zweet van je rug. Bah!
Van de zomer was het 28 graden buiten en moest ik werken bij iemand die gewoon de gaskachel aan had, ik kon wel janken. :|
Hoe weten jullie allemaal zo precies hoe warm het is in jullie huis? :-o
Hebben jullie een thermometer hangen ofzo?

Overigens zet ik hier nog steeds elke paar dagen deuren tegen elkaar open, anders wordt het benauwd. Maar wij wonen in een appartement.
lunaleeflang schreef:
14-09-2017 08:08

Op de thermostaat waarmee ik de verwarming bedien zit inderdaad een thermometer. Die geeft de temperatuur op een halve graad nauwkeurig aan.
lunaleeflang schreef:
Mijn thermostaat geeft de temperatuur tot een tiende van een graad. Ik wist eigenlijk niet eens dat er thermostaten zijn die de temperatuur niet aangeven.
lunaleeflang schreef:

Overigens zet ik hier nog steeds elke paar dagen deuren tegen elkaar open, anders wordt het benauwd. Maar wij wonen in een appartement.
Omdat steeds meer mensen een cv hebben ipv een gaskachel en dus een thermostaat hebben hangen die ook de temperatuur aangeeft.
Het is hier nu 17 graden en ramen in keuken en slaapkamers staan open. Ik heb het nu niet koud maar ga zo sporten en als ik thuis kom doe ik in elk geval het keukenraam dicht. Heb nu wel lange mouwen aan dat had ik eerder s'morgens nog niet.
lunaleeflang schreef:

Op die van mij zit geen thermometer, maar ja, al 2 jaar oud.

Als ik merk dat ik kippenvel heb dan is het te koud. ;-D
lunaleeflang schreef:

Staat staat op je thermostaat, dat is niet nieuw dat was 30 jaar terug ook al.
shisha schreef:
14-09-2017 10:06
Op die van mij zit geen thermometer, maar ja, al 2 jaar oud.

Als ik merk dat ik kippenvel heb dan is het te koud. ;-D
Op die ronde die je vroeger had, meer dan 30 jaar geleden, kon je het ook gewoon zien.
Maar het hangt toch ook af van waar je woont, of het een vrijstaand huis is of een flat, hoe de wind en de zon op je huis staan etc?
We hebben een oud huis, wel goed geisoleerd, maar de woonkamer heeft veel schaduw van de grote bomen in de kerk, en er zijn kleine ramen waar bijna geen zon op staat. Dus is het eerder kil, ook omdat de bomen en de grond achter de kerk langer vochtiger blijven dan dat je bv tussen allemaal betegelde tuinen zou wonen
Zo koud hier vandaag. 17 graden, wil zo graag een warme douche nemen ( beetje grieperig en oorontsteking) maar de monteur komt pas tussen 3 en 5 brrrr zo koud hier.
Het was gisteravond nog 20 graden bij ons in huis, al voelde dit veel kouder! Misschien gaat ie toch maar aan vanavond. De winterjas is immers ook al mee naar werk.....
Gister was het 18.5, en ik had het koud. Toen heb ikde kachel op 19.5 gezet. Toen was het heerlijk!
pipootje schreef:
14-09-2017 10:24
Staat staat op je thermostaat, dat is niet nieuw dat was 30 jaar terug ook al.
Bij mijn ouders niet en bij mijn vorige huis (waar ook cv was) ook niet. Dat was zo'n draaiknop, maar daar stonden geen temperaturen op. Vandaar dat ik het niet kende.

Ik heb verder altijd een gaskachel gehad en nu stadsverwarming, dus daar is het sowieso niet aan de orde.

Maar blijkbaar hebben andere mensen met cv dat wel :P Weer wat geleerd! Wil ik ook in een volgend huis.

Misschien dat mijn 'pas in november' daar deels vandaan komt. Ik weet nooit hoe warm het in huis is.
nina1966 schreef:
14-09-2017 09:10
Omdat steeds meer mensen een cv hebben ipv een gaskachel en dus een thermostaat hebben hangen die ook de temperatuur aangeeft.

Wij hebben dat ook alleen klopt er geen hout van. De thermostaat met thermometer hangt ongeveer een meter boven de t.v. Als die heeft aan gestaan (vaak) geeft de thermometer een hogere temperatuur aan dan de daadwerkelijke temp. in de reat van de kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven