Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

lunaleeflang schreef:
14-09-2017 12:34
Bij mijn ouders niet en bij mijn vorige huis (waar ook cv was) ook niet. Dat was zo'n draaiknop, maar daar stonden geen temperaturen op. Vandaar dat ik het niet kende.

Ik heb verder altijd een gaskachel gehad en nu stadsverwarming, dus daar is het sowieso niet aan de orde.

Maar blijkbaar hebben andere mensen met cv dat wel :P Weer wat geleerd! Wil ik ook in een volgend huis.

Misschien dat mijn 'pas in november' daar deels vandaan komt. Ik weet nooit hoe warm het in huis is.
Bedoel je zo'n ronde knop? Daar stond onderin hoe warm het was en bovenin kon je hem verzetten.
Wij hebben de kachel ook nog niet aan gehad. Ik zit savonds al wel met wat dikkere sokken op de bank, maar het dekentje laat ik nog achterwege.
Wij hebben een oud woudboederijtje op de hei en dit gaat onze eerste winter worden hier. We zijn heel benieuwd hoe koud ons huisje in de winter is aangezien er nog niet veel aan isolatie gedaan is.
We hebben geen gasaansluiting maar een propaangastank in de tuin. (Propaangas = duur) We willen het aanzetten van de cv zo lang mogelijk uitstellen en hopen dat onze houtkachel snel kan worden aangesloten want hout hebben we voldoende op voorraad. Stiekem vinden we het een sport om de cv zo lang mogelijk uit te houden.
Gemiddeld is het nu 19 graden in huis.
Ik heb ook nog steeds een Honeywell thermostaat, heb al een paar keer een Toon aangeboden gekregen, maar die wil ik niet, zou niet weten wat ik ermee moet. Wil ook niet aan één provider vastzitten. Ik zit al mijn hele volwassen leven bij Eneco, maar verschillende gemeenten zijn van plan hun aandelen te verkopen en als dat gebeurt, stap ik over op een andere, goedkopere. Ben helemaal voor groene energie, maar als het wordt overgenomen door de markt en door geldhaaien, dan hoeft het van mij niet meer.
Bij mij staat hij ook al aan. Laagste stand.
Nee, nog niet aan. Ik spaar liever energie, dus hij gaat pas aan als ik het ondanks warme kleding en deken op de bank nog steeds koud heb binnenshuis.
Storm, regen, kou... De kachel moet inderdaad alweer bijna aan. Ik probeer nog een paar daagjes te sparen en heb hoop dat we nog wel een lekkere na-zomer krijgen. Je weet maar nooit!
En hebben jullie de handschoenen al weer aan op de fiets?
Roelienn schreef:
14-09-2017 17:16
Nee, ik vind het nog niet koud genoeg voor handschoenen, deze kou motiveert wel tot harder fietsen de eerste paar minuten zodat mijn vingers opwarmen
De benedenburen zijn niet thuis en daardoor is de vloer heel erg koud. Hoewel het 21 graden is in huis heb ik toch maar mijn winterpantoffels aan gedaan, want mijn lijf is warm, maar had ineens vreselijk koude voeten.

Dat blijft mij een raadsel, hoe het kan dat het 20 graden is in huis en dat ik het dan koud heb, terwijl in de zomer met 20 graden ik in zomerkleding loop met korte mouwen en een broek van parachutezijde en dan heb ik het lekker warm. Vreemd.
Roelienn schreef:
Normaal gesproken draag in nooit handschoenen op de brommer, maar uit ijdeltuiterij begin ik er deze winter wel aan, want ik wil niet dat mijn handen tien jaar ouder worden dan ik.
Ik had het van de zomer al met rijden in de hete zon, daar gingen mijn handen erg van achteruit. Heb ik wel weer goed kunnen krijgen, maar het houdt een keer op natuurlijk.
Ik houd nog stand, geen kachel aan. Zit wel met sloffen, sweater en dik vest aan.
Zomer in Holland, blegh.
Nope, hier nog niet. En als er al wat aan gaat, dan eerst de houtkachel. We hebben stadsverwarming en die staat helemaal uitgedraaid in de meterkast, omdat er anders altijd warm water ons huis ingepompt wordt wat we niet eens gebruiken maar dat wel wat warmte afgeeft. Dus ik zet hem zo laat mogeloijk aan, dat bespaart flink.
Stralingswarmte en luchtvochtigheid maken veel verschil cateautje.
Ik kwam vanmiddag thuis en toen was het 17,5 graden. Dus nu voor het eerst aangezet, op 19 graden (warmer vind ik niet fijn). Het was vandaag ook maar 13 graden hier buiten, dus verwacht als het buiten weer een aantal graden warmer wordt de verwarming niet aan hoeft.
Roelienn schreef:
Nee, maar wel op z'n pubers in mijn mouwen.
Ik heb net wel lekker voor de gezelligheid de verwarming wat hoger gezet, terwijl hij afgelopen dagen blijkbaar al aansprong bij 18,5 graad ipv de 20 die ik dacht. Was het toch kouder in huis dan ik dacht.
Ik heb het overwogen, niet gedaan. Wél vandaag voor het eerst mijn sloffen aan. Daar woon ik in de winter in, tot afgrijzen van mijn man :hihi:
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Roelienn schreef:
Neeeeej handschoenen doe ik pas aan op de fiets als het vriest (echt waar).
Vanmiddag was het hier hard aan het regenen en waaien en toen werd het fris. Maar de kachel nog niet aan. Wel een vest en mijn heerlijk warme spaanse sloffen.
Straks gordijnen dicht en waxinelichtjes aan. Mok hete thee en als het erg koud wordt een dekentje over mijn voeten op de bank.
We houden dapper stand. Die kachel moet nog zo lang aan, de herfst is wel errug vroeg begonnen hoor :thunder:
VickyP schreef:
14-09-2017 17:52
Ik heb het overwogen, niet gedaan. Wél vandaag voor het eerst mijn sloffen aan. Daar woon ik in de winter in, tot afgrijzen van mijn man :hihi:

Niks van aantrekken, jij hebt lekkere warme voeten :yes: (hier nog 1)
Mevrouw75 schreef:
14-09-2017 17:49
Ik heb net wel lekker voor de gezelligheid de verwarming wat hoger gezet, terwijl hij afgelopen dagen blijkbaar al aansprong bij 18,5 graad ipv de 20 die ik dacht. Was het toch kouder in huis dan ik dacht.
Ik ook net, gewoon even de kou eruit. Ik heb vooral koude vingers. Net een graadje hoger.
Ik hoorde iemamd zeggen dat het vorig jaar 30 graden was op 14 september :nut:
Heb niet alles gelezen, dus misschien dubbel : ik kan jullie de overgang van harte aanbevelen !
Af en toe een paar minuten opwarmen van binnenuit.
Het is hier nu 19 graden, en het wordt wat kil met al die regen, maar in de warme bubbel is het goed uit te houden. ;-D
nounou
Ik heb het vandaag voor het eerst koud. Koude handen vooral.

Ik ga de verwarming zometeen lekker aanzetten op 20.5 graden. Lekker knus in huis :cheer2:
zazamaenade schreef:
14-09-2017 18:50
Heb niet alles gelezen, dus misschien dubbel : ik kan jullie de overgang van harte aanbevelen !
Af en toe een paar minuten opwarmen van binnenuit.
Het is hier nu 19 graden, en het wordt wat kil met al die regen, maar in de warme bubbel is het goed uit te houden. ;-D

:rofl:
Roelienn schreef:
Is dit een serieuze vraag? Ik sta enorm te kijken van de koukleumen hier.

Heb gisteravond in korte broek buiten gesport. Loop nu in tshirt zonder mouwen in huis (zonder verwarming aan). Heb 1 keer s avonds een dekentje gebruikt op de bank, maar was die dag ook erg moe. Verwarming gaat hier voorlopig nog niet aan; omdat we het niet koud hebben en ivm ecologische voetafdruk. Wil ook nog een paar kilo kwijt, dus dat is nog een extra motivatie.

Zoon van 5 is trouwens ook warmbloedig, die loopt in de sneeuw op teenslippers als hij de kans krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven