Wie al verwarming aan?
woensdag 3 oktober 2018 om 08:07
woensdag 3 oktober 2018 om 08:10
Oeh, lekker!
woensdag 3 oktober 2018 om 08:27
Trots nog wel....Loesiepoesie schreef: ↑03-10-2018 08:04Ik ben heel trots dat die van mij nog steeds niet aan is gegaan. Al vind ik het nu wel wat fris worden, maar het is nog goed te doen met een dekentje, alle kaarsen aan scheelt ook een graad.
Ik vind het wel erg calvinistisch hoor: kijk mij eens lijden en afzien.......
Ik ben dus al 2 avonden vergeten om 's avonds de thermostaat lager te draaien. Das altijd een dingetje als de verwarming net weer gebruikt wordt.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 3 oktober 2018 om 09:09
Trots?Loesiepoesie schreef: ↑03-10-2018 08:04Ik ben heel trots dat die van mij nog steeds niet aan is gegaan. Al vind ik het nu wel wat fris worden, maar het is nog goed te doen met een dekentje, alle kaarsen aan scheelt ook een graad.
Ja mag hoor. Maar als ik het echt koud of fris zou hebben dan zou ik gewoon de thermosstaat aanslingeren.
Maar hier is het nu weer 22 graden binnen zonder dat hij aanstaat dus nog steeds niet nodig.

woensdag 3 oktober 2018 om 09:10
Je kan er eentje kopen die dat voor je doet.

woensdag 3 oktober 2018 om 09:14
Ja, dat weet ik, maar dat vind ik allemaal zo'n onzin, dat kan ik best zelf.

David Dunning
David Dunning

woensdag 3 oktober 2018 om 09:28
Hier springt hij ook automatisch aan. Ik vind het belangrijk dat het behaaglijk is in huis. Ik vind het zo armoedig als je kou zit te kleumen met een dekentje om je heen. Ik wist vroeger niet eens dat er mensen zijn die dit doen maar hoe doen jullie dat dan als er visite komt? Doe je dan de verwarming wel aan?

woensdag 3 oktober 2018 om 09:37
Nog steeds 21 graden binnen, dus niet nodig.
En ik zit graag onder plaid (van wol niet zo'n polyester ding dat is echt niet fijn) 's avonds is echt niet koukleumen hoor, gewoon voor de lekker niet eens omdat het koud is.
En visite zit ook onder plaid als die er zijn (krijgen weinig visite en altijd familie dus zal anders zijn), als opa komt (nog nooit hier geweest; komt toevallig binnenkort huis voor eerste keer bekijken) gaat wellicht verwarming wel aan (ligt echt aan binnentemperatuur). Ouderen hebben die warmte nodig en kleine kinderen ook, maar die komen hier allemaal niet veel.
Scheelt ook als je niet hele dag op je gat zit thuis denk ik
En ik zit graag onder plaid (van wol niet zo'n polyester ding dat is echt niet fijn) 's avonds is echt niet koukleumen hoor, gewoon voor de lekker niet eens omdat het koud is.
En visite zit ook onder plaid als die er zijn (krijgen weinig visite en altijd familie dus zal anders zijn), als opa komt (nog nooit hier geweest; komt toevallig binnenkort huis voor eerste keer bekijken) gaat wellicht verwarming wel aan (ligt echt aan binnentemperatuur). Ouderen hebben die warmte nodig en kleine kinderen ook, maar die komen hier allemaal niet veel.
Scheelt ook als je niet hele dag op je gat zit thuis denk ik

woensdag 3 oktober 2018 om 10:12
Hier nog geen verwarming aan.
Overdag ben ik bezig of weg. Als ik thuis ben gaan de ramen open om te luchten (en was te drogen) en 's avonds trekken we een vest en sloffen aan.
Tegen de tijd dat het echt onaangenaam wordt tegen elven) gaan we slapen. Vrijdag wordt het gewoon weer 20 graden, dus ik wacht nog even.
Overdag ben ik bezig of weg. Als ik thuis ben gaan de ramen open om te luchten (en was te drogen) en 's avonds trekken we een vest en sloffen aan.
Tegen de tijd dat het echt onaangenaam wordt tegen elven) gaan we slapen. Vrijdag wordt het gewoon weer 20 graden, dus ik wacht nog even.
woensdag 3 oktober 2018 om 10:15
Hoef je helemaal niet trots op te zijn, maar er zijn zat mensen die erg warmbloedig zijn. Kids spelen nu liefst buiten zonder jas, zijn zelf ook veel buiten en als iemand 21 graden heeft vinden wij vies warm, droge lucht etc. Hier gaat hij nog niet aan hoeft ook nog niet want het is hier nog 21 graden. Wij hebben geen vaste datum vriest morgen dat kraakt dan gaat hij per direct aan.lizenlotte schreef: ↑03-10-2018 09:04Nou idd, trots nog wel dat je kou zit te lijden.. ik ben er trots op dat ik gewoon het geld heb om de kachel kan aanzetten als ik het koud heb, en dus geen reden heb om armoedig te moeten kou kleumen. zo![]()
woensdag 3 oktober 2018 om 11:44
Uh, dat weet ik wel hoor. In de winter staat ‘ie inderdaad op één temperatuur, dus hoezo hoge rekening? Hij moet dan 1x wat langer verwarmen. Nou poeh poeh. Daarentegen scheelt het nu een paar weken stoken omdat ‘ie nog niet aan staat.nina1966 schreef: ↑02-10-2018 23:38Wat zul jij een hoge rekening krijgen straks. Het is juist beter om 'm wel al aan te zetten.
Vloerverwarming en stookkosten
Wanneer vloerverwarming wordt aangezet bij een vloer die volledig koud is, duurt het circa 3 tot 4 uur voordat de vloer voelbaar warmer wordt. Dit betekent dat de ketel gedurende deze tijd volop draait. Hierna duurt het nog vrij lang voordat de temperatuur in de kamer daadwerkelijk stijgt. In het genoemde tijdsbestek wordt er continue gas door de cv-ketel verbruikt. Het duurt heel lang voor de warmte door het beton en de tegels heen is en effectief warmte afgeeft aan de lucht. Wanneer u de vloerverwarming telkens laat afkoelen, verbruikt u iedere keer veel gas om de vloer weer warm te krijgen.
Wanneer de vloer eenmaal warm is, houdt de vloer deze warmte ook lang vast en wordt de kamer ook lang verwarmd door de vloer. Met deze kennis in het achterhoofd, kunt u zich voorstellen dat het beter is om de vloerverwarming op één temperatuur in te stellen, waarbij het behaaglijk is in huis. Denk hierbij aan bijvoorbeeld 20 graden. De vloerverwarming slaat dan alleen aan wanneer de thermostaat aangeeft dat de temperatuur onder de 20 graden is gezakt. Het grote voordeel hiervan is dat u een constante temperatuur in huis hebt en de vloerverwarming de vloer alleen maar op temperatuur hoeft te houden. Hierdoor verbruikt u minder energie.
Maar vandaag gaat ‘ie aan. Al is het maar omdat ik vannacht zat te vernikkelen op de wc. Gadverdamme.
woensdag 3 oktober 2018 om 13:09
Ja trots, want ik ben best wel een koukleum die dat ding in de winter gerust op 25 graden zet.Lucifer2018 schreef: ↑03-10-2018 09:09Trots?
Ja mag hoor. Maar als ik het echt koud of fris zou hebben dan zou ik gewoon de thermosstaat aanslingeren.
Maar hier is het nu weer 22 graden binnen zonder dat hij aanstaat dus nog steeds niet nodig.
Maar kou leiden doe ik niet hoor,dan gaat ie gewoon aan. Maar als ik de weersverwachtingen ziet dan kan ik het nog best wel even zo volhouden zonder verwarming
#doeslief
woensdag 3 oktober 2018 om 13:14
Voor die paar uurtjes in de avond op de bank met m'n Ugg sloffen aan en een warme trui voel ik mij niet aanmoedig hoor. Ik kan het ook gewoon betalen hoor, al zet ik dat ding het hele jaar door aan,maar ik ben daar niet trots op, dat vind ik normaal!lizenlotte schreef: ↑03-10-2018 09:04Nou idd, trots nog wel dat je kou zit te lijden.. ik ben er trots op dat ik gewoon het geld heb om de kachel kan aanzetten als ik het koud heb, en dus geen reden heb om armoedig te moeten kou kleumen. zo![]()
#doeslief
woensdag 3 oktober 2018 om 13:31
Dan zou ik de verwarming ook aan doen. Ik vind het in de ochtend ook best koud, maar ik ga gelijk de deur uit.
#doeslief
woensdag 3 oktober 2018 om 13:51
Ik zit veel thuis op mijn gat, niks mis mee.Thuis-in-eigen-huis schreef: ↑03-10-2018 09:37
Scheelt ook als je niet hele dag op je gat zit thuis denk ik![]()
David Dunning
David Dunning