Wie heeft de gouden tip?
maandag 7 december 2015 om 20:18
Heeft iemand hier ervaring met het wassen van witte (hoe verzinnen ze het!) kokskleding.
Hier een sloof en koksbuis vol tomatenvlekken en meer.
Ik heb het al op 90 graden met groene biotex voorwas gewassen, maar het is nog niet schoon.
Chloor durf ik niet goed te gebruiken in verband met de naam op de buis en de metalen knoopjes.
Wie heeft DE tip?
Hier een sloof en koksbuis vol tomatenvlekken en meer.
Ik heb het al op 90 graden met groene biotex voorwas gewassen, maar het is nog niet schoon.
Chloor durf ik niet goed te gebruiken in verband met de naam op de buis en de metalen knoopjes.
Wie heeft DE tip?
dinsdag 8 december 2015 om 12:16
Mijn zoon kwam ook altijd thuis van school met op zijn kokskleding de mooiste vlekken. Kreeg ze er ook nooit uit. Van andere ouders kreeg ik de tip om gewoon de vlekken flink te bedekken met chloor. Direkt de was in en draaien op 90 graden. Er kwamen geen vlekken en het geborduurde rode logo bleef net zo rood als het was toen de kleding nieuw was.
Doodeng, maar het werkte heel goed.
Van die ouders ook de tip gekregen om het wollen kostuum van mijn zoon gewoon in de wasmachine te doen. Wel zonder andere kleding. Met wolwasmiddel en op het wolprogramma. Direkt daarna in de plooi of op een hangertje (colbertje) bij de verwarming hangen. Ik hoefde het ook nooit meer te strijken.
Ook doodeng de eerste keer hoor.
Doodeng, maar het werkte heel goed.
Van die ouders ook de tip gekregen om het wollen kostuum van mijn zoon gewoon in de wasmachine te doen. Wel zonder andere kleding. Met wolwasmiddel en op het wolprogramma. Direkt daarna in de plooi of op een hangertje (colbertje) bij de verwarming hangen. Ik hoefde het ook nooit meer te strijken.
Ook doodeng de eerste keer hoor.
woensdag 9 december 2015 om 04:01
woensdag 9 december 2015 om 05:25
Cochise's ervaring deel ik toch ook wel. Hier gebruik ik bij heftige vlekken op lichte kinderkleertjes die roller van Vanish, aan twee kanten en dan goed laten inwerken (niet drogen) en daarna wassen. ook kun je chloor plaatselijk toepassen op wit, gewoon oppassen met uitspoelen. En bij het hoofdwassen, wassen met wasmiddel + oxy action white (de originele) toevoegen, extra vlekken stand aan (als je die hebt) op wederom 90 graden.
Maar apart van dit alles: zo'n pak zit vermoedelijk altijd onder de vlekken, dus de zwarte optie zou ik zeker overwegen
Maar apart van dit alles: zo'n pak zit vermoedelijk altijd onder de vlekken, dus de zwarte optie zou ik zeker overwegen