Wie heeft er laminaat van Ikea ?

29-12-2011 20:02 31 berichten
Wij willen in een kamer op zolder laminaat leggen en hebben bij Ikea leuk laminaat gezien. De vraag is, is het wat ? Aangezien het wel erg goedkoop is in vergelijking met bv de bouwmarkt.

Slijt het snel of ben je er juist positief over, ik hoor het graag.

Het is niet de bedoeling dat het intensief gebruikt wordt, het is voor de logeerkamer.

We hebben het laminaat Prarie op het oog.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het wat. Ikea kan geen troep verkopen, daarom testen zij alles wat ze verkopen. Ik zou me er echt niet druk om maken en het gewoon op je zolder leggen.
Das grappig,zat er net zelf aan te denken..

Dus lees lekker mee.
Ik! In het vorige huis boven tundra en nu boven de slatten. Allebei goed te leggen, en in het vorige huis na 6 jaar gebruik (ook met schoenen) zag het er nog keurig uit.
Wij vonden het klote om te leggen en de (plak)plinten zijn een drama. Ik zou het zelf daar niet meer kopen.
En wat denk je er van Lizard
Ik heb het nu al 3 jaar en het ligt er nog steeds mooi bij..!
Ik heb een Ikea laminaat vloer over de hele bovenverdieping liggen. Het was toen een van de goedkoopste vloeren. Het ligt er nu inmiddels 13 jaar en ziet er nog prima uit. Zeer tevreden hier dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb jaren Tundra gehad, was prima. Alleen die plakplinten kun je net zo goed weglaten.
die plakrandjes lieten idd bij ons ook heeeeel snel los..uiteindelijk hebben we die maar met secondelijm vastgelijmd.. ..wij hadden laminaat van ¤8,95 per m2...tunddra ofzo geloof ik..

voor de woonkamer zou ik het niet gebruiken...vaas omgevallen, gelijk bubbels in het laminaat...voor logeerkamer/slaapkamer zou ik het wel weer doen...woonkamer niet meer...
Wij hebben op de bovenverdieping ook laminaat van Ikea. De allergoedkoopste van 3,50 per vierkante meter (geloof ik). Het ziet er heel mooi uit. Alleen is het een ramp om te leggen! Mijn man is timmerman en heeft al verschillende laminaatvloeren gelegd maar hij heeft wat afgevloekt bij deze. Het klikt niet zo lekker in elkaar als sommige andere soorten en en breken hierdoor dus eerder stukjes af.

Maar voor 150 euro hebben we boven heel mooi laminaat inclusief plinten
@Senshi, hier dezelfde ervaring. Heb mijn vriend nog nooit zo horen vloeken.

Moet zeggen dat het er verder wel oke uit ziet (behalve de plinten dan ).
Wij hebben ook tundra op zolder. Het leggen was waardeloos, beschadigde ook heel snel (en omdat we wit hebben zie je dat ook) maar nu het er eenmaal ligt bevalt het verder prima. Makkelijk schoon te houden, er is een paar keer achter elkaar een emmer water overheen gegaan en daar merken we niks van. Het is niet al te duur en wat mij betreft meer dan goed genoeg voor de zolder
Mooi, tevreden gebruikers hier dus. Plinten kunnen we eventueel achterwege laten in verband met inbouwkast.

We zijn ook bij de Gamma en Karwei geweest daar kost een gemiddelde m2 rond de 15/20 euro en bij Ikea kost deze 7,99.

Het moet niet zo zijn dat na een half jaar de planken omhoog komen ofzo.
quote:Sunny1 schreef op 29 december 2011 @ 20:10:

@Senshi, hier dezelfde ervaring. Heb mijn vriend nog nooit zo horen vloeken.

Moet zeggen dat het er verder wel oke uit ziet (behalve de plinten dan ).Man is erg handig, hij heeft alleen nog nooit laminaat gelegd
quote:Sunny1 schreef op 29 december 2011 @ 20:05:

Wij vonden het klote om te leggen en de (plak)plinten zijn een drama. Ik zou het zelf daar niet meer kopen.Ook de plinten zaten er na 6 jaar nog keurig op bij ons.
Prima, dat Ikea laminaat. Hier ook al 4 jaar in woon- en slaapkamer met redelijk intensief gebruik. Inclusief op schoenen eroverheen lopen. Ik heb Tundra. Goedkoop is zeer zeker geen duurkoop!
Hier ook tundra op de bovenverdieping. Man is jaaaaaaaaaren geleden parketlegger geweest van beroep maar ook hij heeft zich suf gevloekt op de vloer. Nogal moeilijk te leggen.
Wij hebben tundra in het hele huis liggen (dus ook in de woonkamer). Ik ben er heel tevreden over! Ook het eggen ging goed. Alleen de plakplinte

n laten inderdaad na een tijdje los.
Bedankt voor jullie reacties, ik zal manlief morgen naar Ikea sturen ! Allemaal positieve reacties dus !
Ik vond mijn Ikea-laminaatje wel goed te leggen hoor! Verder heeft het goed gefunctioneerd en ook de plintjes zijn gedurende de afgelopen 3 jaar keurig netjes blijven liggen.

Tip: koop niet de legset van de Ikea; dat zorgde bij mij in eerste instantie voor beschadigingen bij het leggen. Neem een legset van de Gamma oid. Dat werkt veel beter!
Ik heb nu ook sinds een aantal maanden Slatten liggen. En hoewel het inderdaad even de tijd nemen is (voorzichtig met het klik systeem zijn en het goed aanduwen is wat lastig maar met 2 man prima te doen) is dit laminaat echt prima! Goedkoop en ziet er netjes uit. We gaan ook binnenkort de Tundra op de bovenverdieping leggen.

In ons geval hield het echter wel in dat de ondervloer meer koste dan het laminaat omdat de woning kaal opgeleverd was...

Succes met leggen!
Ik vond het een eitje om te leggen. Maar duurder laminaat is dus nóg makkelijker?
quote:Angeltje2 schreef op 29 december 2011 @ 20:25:

In ons geval hield het echter wel in dat de ondervloer meer koste dan het laminaat omdat de woning kaal opgeleverd was...

Nou idd, en dan nog de plinten erbij!
Ik heb in mijn vorige woning twaalf jaar lang Ikea-laminaat op de vloer gehad (inclusief plinten). Het heeft er al die tijd prima gelegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven