Wie weet wat dit is.

08-09-2012 22:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit hang in ons nieuwe (oude) huis op zolder aan de wand.

Ik heb al diverse mensen gevraagd maar wie kan me nu echt vertellen wat het is en wat het doet.

plaatje
@Gordijn, plaatjes uit je e-mail daar kan je niet naar linken. Je zal de plaatjes ergens moeten uploaden, zoals je ook met het tweede plaatje hebt gedaan.

In de Quest staat trouwens altijd een rubriek met onbekende voorwerpen. Misschien kan je jouw vraag ook daar heen sturen.
I choose happy!
Een nieuwe-bewoner-in-verwarring-brenger.
Een metaal-en-hout-opslag-unit.
Een multipele-vorm-demonstrator: ovaal, cirkel, gebogen lijn.
quote:tof schreef op 08 september 2012 @ 23:18:

Een nieuwe-bewoner-in-verwarring-brenger.+1
Een zwaartekracht-tester (zolang het voorwerp blijft hangen, is de zwaartekracht niet toegenomen).
quote:gordijn87 schreef op 08 september 2012 @ 23:12:

Groter?Plaatjes plakken gaat je goed af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heeft het misschien iets met geloof te maken? Het deed me eerst een beetje denken aan een joodse mezoeza maar ik zie nu dat er een spoel aanhangt?
Het viva-forum-test-object (wordt bij iedere forumgebruiker in huis geplaatst, om te testen hoe lang het duurt voordat gebruiker er een topic over begint, waarbij dan meteen het gebruik en gebruiksgemak van de plaatjesplakfunctie getest -en hopelijk ook geoptimeerd- kan worden).
quote:Iskra schreef op 08 september 2012 @ 23:28:

Heeft het misschien iets met geloof te maken? Het deed me eerst een beetje denken aan een joodse mezoeza maar ik zie nu dat er een spoel aanhangt?

Nee denk niet het met geloof te maken heeft eerder wetenschappelijk o.i.d. geen tekens, teksten of wat dan ook op het plaatje te vinden.

Mogelijk zoals eerder geopperd wel een spirituele inslag maar daar weet ik weinig van
De muur waar het voorwerp op hangt, welke windrichting staat deze op? En hangt het geheel vertikaal, of horizontaal, of scheef (hoeveel graden t.o.v. de horizontaal?)?

Weet je om wat voor hout het gaat?
Houtsoort weet uk niet. Ding hangt scheef en is bevestigd op noordzijde van de zolder
Ik neig steeds meer richting aardstraal-gebeuren. Een zoektocht op google qua afbeeldingen gerelateerd aan aardstralen heeft nog niet een soortgelijk voorwerp opgeleverd, helaas.

Kun je de vorige bewoner nog contacteren?
Hij hangt weer, precies zo bij qua graden vanuit horizontaal zoals op de foto. Die is recht ervoor genomen
quote:gordijn87 schreef op 08 september 2012 @ 23:47:

Houtsoort weet uk niet. Ding hangt scheef en is bevestigd op noordzijde van de zolderDank voor de antwoorden! (Sorry, ik moet eerlijk toegeven dat mijn vragen uit meligheid opkwamen - hoewel ik intussen ook nieuwsgierig ben wat het nou eigenlijk is)
Ja ik kan de vorige bewoonster (of in order geval haar zijn) bellen. Mevrouw is zelf 86 en woont in bejaardenhuis maar met zoon kan ik zo contract opnemen. Wat doet dit ding dan als we het over aardstralen hebben?
De houtsoort is wel cruciaal in deze zoektocht, TO
Hihi denk iemand die weet wat het is. Ach wacht nog even af maar vind het maar apart ding maar, aan andere kant durf hem ook niet echt van de muur te schroeven
Was de vorige bewoner een miniatuurtreintjes hobbyist? Misschien heeft het iets te maken met miniatuurslagboompjes of wissel.

Dit denk ik alleen omdat de locatie zolder is
Een raamantenne

Wat een geluk dat je het kind er niet bij kreeg
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:gordijn87 schreef op 08 september 2012 @ 23:51:

Wat doet dit ding dan als we het over aardstralen hebben?

Deze beinvloeden natuurlijk (voor diegenen die erin geloven).

Als je hem verwijdert en je slaapt opeens erg slecht, dan weet je dat het voorwerp met aardstralen samenhing en je bed op een knooppunt van dergelijke stralen staat?!
Bij mijn grootouders hing ook zo'n ding, tegen/aan het schuin dak. Het is me verteld wat het is, maar vergeten. Vraag het eens aan iemand van rond de 60 jaar met interesse in oude, technische dingen.
quote:aylapaelja schreef op 08 september 2012 @ 23:58:

Bij mijn grootouders hing ook zo'n ding, tegen/aan het schuin dak. Het is me verteld wat het is, maar vergeten. Vraag het eens aan iemand van rond de 60 jaar met interesse in oude, technische dingen.Misschien dat je vader/moeder het nog weet en we het via hem/haar en jou kunnen achterhalen?
@Tof: enige die ik het kan vragen is mijn tante, komt morgenavond terug van vakantie...:-)
Ik dacht iets met zo'n ouderwetse radio. Was hier eerder ook al gezegd, geloof ik. Aardstralen denk ik niet. Mijn grootouders sliepen onder die kamer, en onder hun bed lag sinds jaar en dag een grote loden plaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven