wit spul van batterij op mijn schoolspullen...

07-12-2011 15:23 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net bij wiskundem en had mijn spullen allemaal uitgestalt op de tafel. Na een half uur komt er een jongen de klas binnen met een doekje bij mijn tafel en zegt dat hij net hier zijn rekenmachine heeft geopend en die batterijen aan het lekken waren. Toen ik keek zag ik inderdaad dat er over mijn tafel heel wat inimini kleine witte spikkeltjes zaten.. ik heb mijn spullen maar eraf gehaald en ben ergens anders gaan zitten. Nu vraag ik me af, dat witte spul uit batterijen is natuurlijk niet echt gezond.. ik durf ze eigenlijk niet echt meer in me tas te stoppen maar afdoen met een doekje heeft ook niet helemaal zin aangezien het het heel wat dingen zijn en ik ze zometeen toch in me tas mee naar huis moet nemen...

wat kan ik het beste doen en zou dit echt gevaarllijk kunnen zijn? in die tas zitten namelijk ook gewoon elke dag mijn boterhammen en drinken etc.. en die tas gebruik ik in het weekend zelfs als ik naar mijn vriend ga dus wil natuurlijk niet echt dat daar giftige of chemische dingen in zitten :( ben beetje radeloos..
Mag je echt forummen op je aaifoon tijdens wiskunde?
Ik kan dit niet eens lezen.

TO, het is MIJN en M'N, en niet ME.
quote:Fiorah schreef op 07 december 2011 @ 16:02:

En, als ik het een beetje kan inschatten (wat natuurlijk altijd lastig is op afstand), hebben 'suboplossingen' geen zin. Ik kan jou nu zeggen dat je je spullen in een plastic zak mee naar huis moet nemen en dan word je daar eventjes wat rustiger van. Maar vervolgens ga je wel iets anders bedenken waardoor het toch niet goed is... en dan kun je je alsnog zorgen gaan zitten maken.

En ik vind het heel vervelend voor je! Ik kan me er iets bij voorstellen hoe zulke angsten voelen (heb er ook enige ervaring mee) en weet hoe allesoverheersend dat kan zijn. Daarom goed dat je actie onderneemt met een psycholoog!ja, je hebt volkomen gelijk. Het beste wat ik kan doen denk ik is gewoon mijn spullen in mijn tas stoppen. Als ik weer een apart tasje ga zoeken dan blijf ik het vermijden want ga ik het thuis ook ergens neerleggen zodat ik er voorlopig niet aan kom. Ik ga het dus maar gewoon in me tas stoppen, pff wat een spanninig komt bij me op zeg.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 december 2011 @ 16:04:

Ik kan dit niet eens lezen.

TO, het is MIJN en M'N, en niet ME.En dat is van belang in dit verband... omdat...?
Ik zou jou echt door elkaar rammelen je spullen in je tas flikkeren en naar huis sturen.

Maar goed ik heb dan ook weinig geduld ;)

Nou hup hypochonder pleur je smetvrees aan de kant en naar huis ! Zijn wel leukere dingen te doen!
@fiorah sstt mag je niks over zeggen is taalpliesie ;)
Joh, dat spul droogt op, dat blijft echt niet afgeven into infinity hoor. Of ben je bang dat als je alles nu in je tas stopt, dat dan je hele tas + inhoud "besmet" is?

Kan ik je gerust stellen, dat gebeurd niet.
quote:bijenrompje schreef op 07 december 2011 @ 16:06:

@fiorah sstt mag je niks over zeggen is taalpliesie ;)Oooooh sorry, ik had de bijbehorende badge niet gezien... dan zeg ik niks.
quote:Magdalan schreef op 07 december 2011 @ 16:07:

Joh, dat spul droogt op, dat blijft echt niet afgeven into infinity hoor. Of ben je bang dat als je alles nu in je tas stopt, dat dan je hele tas + inhoud "besmet" is?

Kan ik je gerust stellen, dat gebeurd niet.

dat is inderdaad mijn idee ja, als ik het in me tas stop dan raken al me spullen besmet inclusief me tas en dus ook morgen het eten/drinken dat ik erin gooi want dan kan het aan de dop van mijn drinken gaan zitten en zo drink in het weer op etc want dan komt het aan me handen blablabla we kunnen doorblijven gaan zo.

deze tas (toevalllig dat ik hem nu ook bij heb) gebruik ik meestal als ik naar mijn vriendje in het weekend ga en daar zitten dan ook mijn kleren etc altijd in..dus inderdaad de circel is rond, ik ben echt bang dat ik zo alles besmet.

maargoed ik ga gewoon waarschijnlijk alle spullen maar in me tas gooien misschien dat het dan meteen 'klaar\'' is ipv dat ik het uitstel door in een plastic tasje etc te doen, dan blijf ik het namelijk vermijden
quote:Fiorah schreef op 07 december 2011 @ 16:05:

[...]

En dat is van belang in dit verband... omdat...?Nou, gewoon, Nederlandse spelling enzo, het komt nogal dom over als je constant ME gebruikt als er het bezittelijk voornaamwoord 'mijn' wordt bedoeld. Maar die mening deel jij blijkbaar niet?
(Oh wat doen sommigen flauw.)

Niks aan de hand Valerie, gooi gewoon alles waar dat spul aan/op zit even in een aparte plastic tas. Even je handen wassen. En dan thuis de rest even afnemen met keukenrol en water. Klaar.

En als je schooltas van canvas of nylon is, kan ie gewoon in de wasmachine.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 december 2011 @ 16:10:

[...]

Nou, gewoon, Nederlandse spelling enzo, het komt nogal dom over als je constant ME gebruikt als er het bezittelijk voornaamwoord 'mijn' wordt bedoeld. Maar die mening deel jij blijkbaar niet?Die mening deel ik wel degelijk. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat iemand aangeeft bang te zijn, zich zorgen te maken, hulp nodig te hebben en dat jouw dichtst bij een reactie komende post is dat ze bijles Nederlands moet nemen.
Jij hebt wat met bacterieën, tassen, chemicalieën, poep en honden he?

Niks aan de hand, er leven overal zoveel bacterieën, daar gaan de meesten echt niet zomaar dood aan.
quote:nokiafan schreef op 07 december 2011 @ 16:15:

Jij hebt wat met bacterieën, tassen, chemicalieën, poep en honden he?

Niks aan de hand, er leven overal zoveel bacterieën, daar gaan de meesten echt niet zomaar dood aan.maar dit zijn niet zomaar bacteireen maar gewoon giftige dingen he..
Oke, ik heb ze maar in me tas gedaan, en ga me er proberen niet meer druk om te maken of hysterisch al me spullen en tas schoon te maken :( maar het roept wel een hele hoop angsten en stress zo op..
Valerie, wat zegt jouw moeder hier van? Als je nu thuis komt en uitlegt wat er is gebeurd??
Giftig ja, als je dat spul op eet met grote hoeveelheden. Niet als je alles even met een nat doekje afveegt, in je tas stopt en eventueel thuis nog eens goed schoonmaakt.
quote:bijenrompje schreef op 07 december 2011 @ 16:21:

Valerie, wat zegt jouw moeder hier van? Als je nu thuis komt en uitlegt wat er is gebeurd??mijn moeder gaat er nooit op in en vind het allemaal maar onzin.
quote:valerie6 schreef op 07 december 2011 @ 16:22:

[...]

mijn moeder gaat er nooit op in en vind het allemaal maar onzin.Heeeeel verstandig. Luister maar eens wat vaker naar je moeder!
quote:valerie6 schreef op 07 december 2011 @ 16:09:

[...]

dat is inderdaad mijn idee ja, als ik het in me tas stop dan raken al me spullen besmet inclusief me tas en dus ook morgen het eten/drinken dat ik erin gooi want dan kan het aan de dop van mijn drinken gaan zitten en zo drink in het weer op etc want dan komt het aan me handen blablabla we kunnen doorblijven gaan zo.

deze tas (toevalllig dat ik hem nu ook bij heb) gebruik ik meestal als ik naar mijn vriendje in het weekend ga en daar zitten dan ook mijn kleren etc altijd in..dus inderdaad de circel is rond, ik ben echt bang dat ik zo alles besmet.

maargoed ik ga gewoon waarschijnlijk alle spullen maar in me tas gooien misschien dat het dan meteen 'klaar\'' is ipv dat ik het uitstel door in een plastic tasje etc te doen, dan blijf ik het namelijk vermijden

Snap ik meid, die angst dat alles besmet raakt. Maar, dat gebeurd dus niet. Meer dan even je handen wassen als je thuis bent hoef je niet te doen. Je kunt proberen je spullen schoon te maken, maar ik vermoed dat het allang al droog is (het wordt keihard dan meen ik me te herinneren) niks aan het handje.

Je hoeft je pas echt zorgen te maken als je een grote hoeveelheid inslikt en dat gaat sowieso niet gebeuren. Het zijn een paar spatjes die niet eens op jou zitten, maar op je spullen. Echt, niks aan de hand.
Ergens is de angst ook een beetje onzin natuurlijk, zo veel gevaar schuilt hier niet in.

Dat je zoveel last van je angst hebt is natuurlijk geen onzin, goed dat je naar een psycholoog bent gegaan. Ik denk dat ze het heel goed van je vindt dat je nu heel goed kunt benoemen dat de spanning toeneemt en dat een plastic zak geen echte oplossing is.
Weet je moeder dat je zulke angsten hebt? Of denkt Ze dat je een aansteller bent?
ownee doe het niet in je tas.... levensgevaarlijk!!!

Lage blootstelling aan cadmium geeft geen onmiddellijke gezondheidsproblemen, maar schaadt de gezondheid op lange termijn; het verstoort de werking van de nieren, en maakt de beenderen minder sterk (osteoporose en botbreuken)"
Wow spectral, dat is gemeen...
quote:spectral schreef op 07 december 2011 @ 16:28:

ownee doe het niet in je tas.... levensgevaarlijk!!!Ga iemand anders pesten joh. Voor TO is dit serieus een probleem en al erg genoeg zonder dit soort "grappige" opmerkingen erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven