Wit uitgelagen ramen

08-08-2011 22:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Geen idee of ik hier goed zit maar ik heb de volgende vraag:

Wat kan je doen aan wit uitgesagen ramen?

Ik ga binnenkort samenwonen in het huis van mn vriend, maar die ramen zijn helemaal wit uitgeslagen. Het zit aan de buitenkant dat dan weer wel. Ik heb de ramen al gezeemd met spiritus en amonia maar tot nog toe geen resultaat.

Kan iemand mij helpen????

Alvast bedankt.
Wellicht is het kalkaanslag.? Dan zou iets als antikal (ofzo) moeten helpen denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Spreek net een vriendin en die zegt dat kunstgebit reiniger werkt om kalkaanslag op ramen weg te krijgen. Sja je kan het proberen. Azijn wil ook wel helpen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Probeer eens een door gesneden ui in het zeemwater te doen,dat wil ook nog weleens helpen.
Om kalkaanslag tussen de ramen van de douche-cabine weg te krijgen kun je wc-eend gebruiken, klinkt raar maar werkt echt! Gewoon onderaan tussen de ramen en sponning van de deur spuiten en laten intrekken. Na 1 of 2 keer laat het zo los.

Dit heb ik bij Oma weet raad gevonden dat zou je ook nog kunnen proberen.

Succes!
Wij hebben dat sinds kort ook aan een raam. Het wordt steeds erger, gaat ook niet weg met ramen zemen. Ik heb me laten vertellen dat het het raam lek is. (Dubbel glas is dus lek)

Het raam moet dus vervangen worden.
Wat je ook nog kunt proberen is soda oplossen in het water en daarmee over de ramen gaan. Soda lost namelijk ook kalkaanslag op.
Wij hebben ook lek dubbel glas, dan zit de condens en aanslag echt tussen de ramen. Als het niet weg gaat met poetsen, dan kan het zoals TheEmpress zegt misschien ook dat zijn. Maar ik zou eerst het poetsen proberen, voor je de ramen vervangt
De ramen met kranten schoonpoetsen
Het kan lekkend cement zijn. Dan kun je met een scheermesje aan de slag. Of een bal door je raam schieten........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het kalk is, dan zou een doek gedrenkt in witte wijn heel veel kunnen doen.
Ik ga ook voor raam dat lek is. Hebben wij hier helaas ook bij 1 raam.
In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Ik ga ze stuk voor stuk uitproberen. Ik denk niet dat het lekkage is omdat het aan de buitenkant van het raam zit en niet tussen de ramen van het dubbel glas.

Maar ga zeker een poging wagen voor dat we een nieuw raam moeten plaatsen.

Thanx all.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven