Witte rook uit de blender

14-03-2013 12:02 44 berichten
Ik was net suiker aan het fijnmalen in de blender, op stand pulse. Totdat ik ineens rook onder de blender vandaan zag komen. Ik heb gelijk de stekker er maar even uitgetrokken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, oftewel, waar ik naar moet zoeken? Het is overigens een kitchenaid blender, dus niet bepaald een goedkoop ding waarvan ik zou verwachten dat hij overbelast zou raken van suiker malen.

Ik heb hem inmiddels een jaar of 5 geloof ik, dus hoe ik qua eventuele garantie zit weet ik niet, maar ik denk dat die inmiddels wel verlopen is.
Een gevalletje habemus papam.
De nieuwe paus komt uit je blender!
Alle reacties Link kopieren
Je holy smoothie is klaar.

Ws toch oververhit geraakt, dat soort droge dongen kun je het beste start stop malen. Of gewoon poedersuiker kopen natuurlijk.
Klinkt als kortsluiting of overbelasting.
Owwww dacht even een nieuw topic over de paus.. whahah

Die blender is overleden.

Even het Vaticaan bellen?
Hmm dat klinkt niet echt hoopvol. Is er een kansje dat hij gewoon nog bruikbaar is?

De ellende is, de suiker van de c1000 is altijd zo grof, maar dat vergeet ik steeds. De vorige keer ging het blenderen van de suiker ook prima. En daarbij, dat zou hij toch moeten kunnen?
Geen kiwibanaansap voor jou meer, jammer.
Ok, serieus dan.

Waar rook die witte rook naar?

Verbrande plastic?
haha ik dacht ook dat het over de paus ging!

misschien is hij inderdaad overleden, maar het zou ook kunnen dat er hele fijne poeder van de suiker uit komt. net zoals dat je een bus poedersuiker te hard op tafel zet zegmaar.... of zeg ik nu iets heel doms.
quote:kadanz schreef op donderdag 14 maart 2013 12:08 Ok, serieus dan.

Waar rook die witte rook naar?

Verbrande plastic? Ja
Ik zou m even bekijken van de onderkant. Zijn er gesmolten delen, is ie nog heet? Na helemaal afkoelen gewoon nog eens proberen. Ofwel hij doet niks, ofwel hij produceert rook, ofwel hij doet het nog.
Het rook inderdaad verbrand suikerstuif zou kunnen maar daarvoor stonk het te erg ben ik bang.

Of de rook echt wit was weet ik trouwens niet hoor in ieder geval niet zwart.
quote:kiwibanaansap schreef op 14 maart 2013 @ 12:11:

[...]

Ja

Dan is het einde oefening vrees ik.

Kortsluiting.

Weggooien en niet meer gebruiken anders springen je stoppen.

Of erger, je blender vliegt in de fik.
Suikerstuif zou zoet ruiken, naar caramel.
Als er bij mij rook uit apparatuur komt is het meestal einde verhaal... Ik zou de suiker eruit halen en even leeg kijken of hij het nog doet.
Je kunt ook als je het niet vergeet fijnere suiker kopen..

Volgens mij moet je bij een blender altijd iets van vocht toevoegen. Krijg je anders geen krassen ?
Stekker is er inderdaad uit.

Ik laat man hem wel proberen vanavond en dan de winkel maar even bellen of ze nog wat kunnen betekenen. Of is dat een slecht plan?
als er een brandlucht hangt, dan is de blender overleden, en ja 5 jaar is een hele leeftijd
quote:kiwibanaansap schreef op 14 maart 2013 @ 12:16:

Stekker is er inderdaad uit.

Ik laat man hem wel proberen vanavond en dan de winkel maar even bellen of ze nog wat kunnen betekenen. Of is dat een slecht plan?winkel bellen?, reparatie wordt toch niet voorgesteld voor zo'n ding
Echt? Ook voor een kitchenaid van ¤230?
Ik denk dat na 5 jaar de winkel inderdaad niet veel meer kan of wil doen. 230 euro is een hoop geld, maar als je het bekijkt over 5 jaar dan denk ik dat je beter een nieuwe kunt kopen. Desnoods tweedehands.
quote:lolily schreef op 14 maart 2013 @ 12:04:

De nieuwe paus komt uit je blender!Was ook mijn eerste gedachte
Mijn Kitchen Aid is al veel ouder en doet het nog gewoon. Dat mag je wel verwachten van zo'n merk toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven