Witte vloer?

12-12-2010 10:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil in mijn huis graag een witte vloer. Ik ben alleen bang dat dit in de winter zo koud overkomt. Als het koud is buiten wil je toch liever een donkere houten vloer, dikke kleden op de vloer etc..

In de zomer is een witte vloer geweldig maar heeft iemand ervaring met het niet gezellig lijken van je huis door je witte vloer in de winter?
Misschien in de winter een kleed neerleggen?
Inderdaad, in de winter lekker veel kleden op leggen. In de zomer alles eraf en een frisse witte vloer.
Ik heb een witte houten vloer in mijn slaapkamer. Doordat de wanden offwhite zijn (9001 of 9010, ik weet het niet meer precies) ziet het er toch 'warm' uit. Je kunt er ook voor kiezen om er in de winter een warm kleed overheen te leggen.

Ik zou zelf overigens nooit voor wit beneden kiezen. Je ziet er alles op! In de slaapkamer vind ik dat geen punt, maar daar waar ik echt leef zou ik er gek van worden.
Inderdaad een goed idee. Nu op zoek naar een kleed dat bij mijn interieur past. Dank meiden!
Hoe ziet de rest van je interieur er uit dan?
Ik zou ook nooit voor wit kiezen beneden, ik heb een hele lichte vloer gehad en werkelijk álles zie je er op!
Ik heb een hele lichte natuurstenen vloer en witte muren. Onze meubels hebben wel een warme kleur, nl. kersenhout. En we hebben een donkerbruin kleed in de woonkamer liggen. Ik herken wel een beetje dat het erg wit is in de winter, maar zelf hou ik daar wel van. Je zou evt. een muur een kleurtje kunnen geven. Wij zijn dat ook al een tijdje van plan, het is er alleen nog niet van gekomen, omdat we het nu ook weer niet zo heel erg storend vinden. Ik heb nu veel rood en goud in huis, voor een kerstsfeertje en nu vind ik het helemaal gezellig hier.
..
Ik heb inderdaad ooit weleens de vloerplanken wit geschilderd. Dat was een vergissing; het leek toen op het interieur van een ijskast.

Ik heb er een noodzeiltje overheen gegooid, wat ook geen succes was (zoals alle paniekbeslissingen).
Wij hebben hier bewust een witte (laminaat) vloer ingelegd omdat we in een klein appartement wonen en we al een grote donkere (tegen het zwarte aan) kast hadden en we in die serie eigenlijk nog een kast en de tafel+stoelen ging kopen. Ook wisten we zeker dat we gaan lichte bank gingen kopen dus als we daarbij ook nog een hou printje op de vloer zouden leggen dan zou het wel erg donker/druk worden...

Ik heb dus wit laminaat in de huiskamer, keuken, gang en slaapkamer en ik ben er helemaal blij mee! Een keertje extra de stofzuiger er doorheen en klaar... ('n vriendin van mij heeft hetzelfde gehad maar dan met 'n kind en 'n hond in huis, dat was niet zo geslaagd schijnt).

Onze vloer is trouwens niet spier wit, eerder gebroken wit en ze ziet nog net een hout printje wat de boel een beetje breekt...
In een huis zou ik nooit wit kiezen,veel te besmettelijk,of je moet elke dag willen dweilen?

In een appartement of flat is het een totaal ander verhaal,daar zijn je vieze schoenen of eventuele honden het ergste vuil al kwijt voor je binnen bent...
Heb pas een nieuwe superlichte laminaat vloer offwhite eiken met houtnerf, super mooi! Idd ook een kleed bij de bank gelegd. Ik stofzuig 2x en dweil 1x p week (met zwarte kat in huis) maar valt mee toch?

Ik zeg; als je t mooi vindt, gewoon doen. Ps mijn muren zijn ook licht maar kil; no way!
Ik heb mijn vloer in off white. Ik vind het een beetje onzin om te stellen dat je er alles op ziet, als er vuil op licht dan stofzuig ik gewoon even, maar dat zou ik ook doen met een donkere vloer, vuil is vuil. Ik heb een grote hond en woon in een appartement,met de natte sneeuw buiten was het wel even aanbuffelen, maar zo vaak komt dat niet voor. Ik zou mijn lichte vloer in ieder geval nooit ruilen voor een donkere, de oppervlakte is te groot en daardoor krijgt je hele kamer een donkere sfeer en dat zou ik nooit willen

Zit er aan te denken om een nieuwe vloer te laten leggen, maar die wordt dan weer licht en weer vinyl, daar kan je lekker op kliederen, een mop er over en het is weer als nieuw.
Ik heb een witte vloer en vind in de winter juist zo fijn dat het extra licht lijkt daardoor. Ik heb nogal last van het weinige daglicht, dus hoe lichter mijn interieur, hoe beter. Wel ligt er een kleed, anders werd het wel een heel groot wit oppervlak.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
HEb een witte gietvloer, en bedenk wel. Je ziet werkelijk waar ALLES! Als de zon laag in het het huis staat, dan zie je echt elk stofje. Dus ik zal zeker voor een vloer kiezen met een 'werkje' erin,

Maar mooi is het wel en het oogt zeker niet koud, althans in de winter lekker dekens en fluffy kussens op de bank en dan is het oo warm en gezellig

Succes met kiezen!
Het lijkt mij maar koud overkomen en je ziet er echt alles op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven