Wondje door kat
maandag 13 januari 2020 om 10:39
Hoi,
Kat lag net lekker te slapen op mijn benen, draait zich om en valt er af. Klauw uit en blijft lekker in 1 been hangen.
Zit nu een stuk vel los, niet heel diep maar meer dan een schaafwond zeg maar, een soort hapje eruit. Heb het schoongemaakt met water en een pleister er op. Vraag me af, moet ik er betadine o.i.d. op doen of is alleen reinigen met water voldoende? Doet geen pijn nu en het bloed ook niet meer.
Heb geen betadine meer in huis namelijk, anders ga ik zo even langs de drogist.
Kat lag net lekker te slapen op mijn benen, draait zich om en valt er af. Klauw uit en blijft lekker in 1 been hangen.
Zit nu een stuk vel los, niet heel diep maar meer dan een schaafwond zeg maar, een soort hapje eruit. Heb het schoongemaakt met water en een pleister er op. Vraag me af, moet ik er betadine o.i.d. op doen of is alleen reinigen met water voldoende? Doet geen pijn nu en het bloed ook niet meer.
Heb geen betadine meer in huis namelijk, anders ga ik zo even langs de drogist.
maandag 13 januari 2020 om 16:07
Ik zei alleen dat to het wel moet ontsmetten en eventueel naar de huisarts als ze het niet vertrouwd. Verder was de betadine opmerking in het algemeen. Dus geen idee waar je het over hebt.
maandag 13 januari 2020 om 16:12
Collega van mij heeft eens snachts een vreemde kat buiten de deur gezet. Vreselijk gekrabd, pleistertje erop en volgende dag naar het werk. Werd zichtbaar zieker, maar er was niks aan de hand, het was maar een krab etc. Uiteindelijk bloedvergiftiging, drain erin, pus eruit, allemaal niet fraai.
Dat gezegd hebbende: dit is natuurlijk heel zeldzaam. Ik zou even goed ontsmetten en aankijken. Als het warm en dik wordt naar de dokter.
Dat gezegd hebbende: dit is natuurlijk heel zeldzaam. Ik zou even goed ontsmetten en aankijken. Als het warm en dik wordt naar de dokter.
maandag 13 januari 2020 om 16:19
Een totaal zinloze opmerking, aangezien to al betadine noemt , en jij begint over diabetes en weet ik veel allemaal.
Totaal niet ter zake doende in haar geval.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 13 januari 2020 om 16:22
Prima hoor al die stoere mensen die vinden dat TO zeikt maar toen ik werd gebeten én gekrabt door (mijn eigen) bange kat moest ik toch echt tetanus ivm de bijt en een antibioticakuur ivm de (erg diepe) krab.
Toen ik de huisarts belde om raad moest ik toch echt gelijk komen ter beoordeling.
Dus hier zo oordelen dat TO een miepert is vind ik veel te kort door de bocht.
We zien hier niet hoe diep het is en volgens mij is hier niemand een helderziende arts.
Toen ik de huisarts belde om raad moest ik toch echt gelijk komen ter beoordeling.
Dus hier zo oordelen dat TO een miepert is vind ik veel te kort door de bocht.
We zien hier niet hoe diep het is en volgens mij is hier niemand een helderziende arts.
maandag 13 januari 2020 om 16:25
Francien2019 schreef: ↑13-01-2020 13:13Ik vind dat er enorm hysterisch gedaan wordt over een kattenkrabje en dat er volledig over de top gereageerd wordt. Daar nog eens overheen gaan vind ik inderdaad amusant, een stukje relativering kan in deze geen kwaad. Hele generaties zijn groot en sterk geworden met katten, honden en allerlei andere vreselijke gevaren, ik vermoed oa door niet zo flauw overal over te doen. Hup, een beetje meer pit hoor, wondje wassen, klaar. Geen seconde meer over nadenken.
Lachen joh. Echt heel amusant om iemand zo belachelijk te maken. En je weet niet eens waar je het over hebt.
maandag 13 januari 2020 om 16:28
Voor de zoveelste keer, TO heeft ook alleen maar gevraagd of alleen wassen met water voldoende was of dat ze misschien ook extra moest ontsmetten. En ja, er zijn hele generaties groot geworden met katten en er zullen nog vele generaties volgen. Wil niet zeggen dat je een kattenkrab niet in de gaten moet houden of even de huisarts moet bellen als je het niet vertrouwt, want zoals veel voorbeelden inmiddels ook al hebben aangegeven, het kan ook anders. En dat is wat de mensen hier zeggen. Dus trek nu je lolbroek maar weer uit, je hebt je pleziertje gehad.Francien2019 schreef: ↑13-01-2020 13:13Ik vind dat er enorm hysterisch gedaan wordt over een kattenkrabje en dat er volledig over de top gereageerd wordt. Daar nog eens overheen gaan vind ik inderdaad amusant, een stukje relativering kan in deze geen kwaad. Hele generaties zijn groot en sterk geworden met katten, honden en allerlei andere vreselijke gevaren, ik vermoed oa door niet zo flauw overal over te doen. Hup, een beetje meer pit hoor, wondje wassen, klaar. Geen seconde meer over nadenken.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.