Wonen in de buurt van het strand

14-10-2012 18:43 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen *ergens in de toekomst* gaan verhuizen waarbij we meer richting het strand gaan (dit ivm hobby (passie) man). Eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit waar. Wat mij betreft zou het ook groningen of friesland kunnen zijn, maar ivm werk (of liever het gebrek aan banen daar) lijkt me dat niet zo handig. Wie heeft er goede/leuke ideeen. Het hoeft niet direct aan het strand te liggen, maar half uur rijden is wel de max.

Onze 'eisen':

- max half uur reistijd naar het strand (mag overigens ook ijsselmeer zijn)

- geen al te moeilijke huizenmarkt (lees betaalbaar)

- redelijke werkgelegenheid.

Qua afstand van het strand zijn er natuurlijk best veel mogelijkheden, maar vooral het 2e en 3e punt vind ik heel moeilijk om te bepalen, aangezien ik zelf aan de andere kant van het land woon. Ik snap dat er in Amsterdam een goede werkgelegenheid is, maar een fatsoenlijk huis/appartement vinden is daar weer behoorlijk lastig. Van minder bekende plaatsen kan ik dat echter bijna niet bepalen. Iemand misschien een goed idee voor een geschikte plek?
.
it's a big club and you ain't in it
Huizen.

Ligt aan het Gooimeer, betaalbare woningen en redelijk centraal gelegen.
quote:haiku schreef op zondag 14 oktober 2012 21:23 Huizen.

Ligt aan het Gooimeer, betaalbare woningen en redelijk centraal gelegen. Huizen heeft Gooische prijzen, hoor. Voor 2 ton heb je daar nog geen fatsoenlijk rijtjeshuis.
Loosduinen? Is op loopafstand naar Kijkduin, en relatief goedkope woningen.
Wassenaar het Rode dorp, heel goedkope woningen en vlakbij het strand Wassenaarse slag.
quote:mardjen schreef op 14 oktober 2012 @ 20:16:

Als je echt vanwege het strand naar het westen wilt, zou ik denk ik wel proberen op fietsafstand van strand te gaan wonen. Anders zit je nog altijd met parkeren, files in de zomer etc.

In Zeeland zit je denk ik qua huizenprijzen en strand het meest comfortabel. Werk is wel een ander verhaal misschien, al las ik pas iets dat Zeeland de laagste werkloosheid heeft onder jongeren oid. Maar dat kan dat ik dat verkeerd onthouden heb.Zeeland vergrijst. Er zijn helemaal geen/weinig jongeren in Zeeland gezien er ook weinig is qua opleiding.
Voorburg... En ja, wij hebben een leuk huis te koop op een halfuurtje afstand van het strand (scheveningen, kijkduin, wassenaar)

Misschien een indicatie wat voor jou begrippen betaalbaar is? Verder wat je zoekt buiten het strand?
Lisse, zeer betaalbaar, en zeer centraal.

precies tussen amsterdam-haarlem-leiden-den haag.

dus prima voor de werkgelegenheid.

voor 2 ton heb je er een eensgezinswoning.

Super dicht bij langervelderslag.
quote:satsuma schreef op 14 oktober 2012 @ 19:44:

Degene die zo tegen Amsterdam Zuidoost zijn, zijn die daar daadwerkelijk weleens geweest of is het vooroordeel alleen gebaseerd op de krantenartikelen? Voor een ieder Zuidoost is erg groot met veel natuur overal. Ja er gebeurt wel eens (bepaalde plekken trouwens) wat maar waar niet dan?Ik woon al 20 jaar in Amsterdam Zuidoost en ik vind het er heerlijk wonen.
IJburg
Tja, er zijn zoveel dorpen / steden 30 min van het strand. Zorg er eerst voor dat je een baan hebt ergens in het westen en zoek dan een woning in de buurt.
quote:La.India schreef op 14 oktober 2012 @ 21:33:

[...]

Zeeland vergrijst. Er zijn helemaal geen/weinig jongeren in Zeeland gezien er ook weinig is qua opleiding.

Beetje negatief

Ik woon in Zeeland namelijk op 5 km afstand van de Roseveld Academy/universiteit en op 5 km afstand van de Hogeschool

Uiteraard uitgebreid scala aan MBO opleidingen en ook nog een Zeevaartschool (volgens mij zijn er 2 van in Nederland)
In Flevoland heb je momenteel voor iets minder dan twee ton een hoekhuis met garage of twee onder een kap.
Haarlem is een fantastische stad, ook om te wonen.

Alkmaar mogelijk ook een optie? Oude binnenstad, gezellig, en half uur fietsen van het strand in Bergen en Egmond.
Den Haag/Scheveningen. Leuke stad, dichtbij het strand, soms betaalbaar.
Kijk eens op Funda naar de huizenprijzen in Zeewolde, Biotoop; 5 kamers voor 207.500 euro.

De Peppel 4 kamers; 157.500 euro.

En bij mij in de straat staan er ook huizen te koop voor om en nabij de 200.000 euro, leuke, groene buurt, scholen dichtbij, genoeg sportclubs, speeltuintjes en een klein strand (met uitkijk op Harderwijk) op 5 minuten fietsen. Grotere stranden zijn ook dichtbij.

Half uur rijden naar Utrecht, Amsterdam is dichtbij, Harderwijk is leuk en 20 minuten rijden of je neemt het pontje.

En ik weet niet waar je in het Oosten woont maar Hengelo is een uur en een kwartier rijden, ook nog goed te doen vinden wij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven