Wonen in de buurt van het strand

14-10-2012 18:43 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen *ergens in de toekomst* gaan verhuizen waarbij we meer richting het strand gaan (dit ivm hobby (passie) man). Eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit waar. Wat mij betreft zou het ook groningen of friesland kunnen zijn, maar ivm werk (of liever het gebrek aan banen daar) lijkt me dat niet zo handig. Wie heeft er goede/leuke ideeen. Het hoeft niet direct aan het strand te liggen, maar half uur rijden is wel de max.

Onze 'eisen':

- max half uur reistijd naar het strand (mag overigens ook ijsselmeer zijn)

- geen al te moeilijke huizenmarkt (lees betaalbaar)

- redelijke werkgelegenheid.

Qua afstand van het strand zijn er natuurlijk best veel mogelijkheden, maar vooral het 2e en 3e punt vind ik heel moeilijk om te bepalen, aangezien ik zelf aan de andere kant van het land woon. Ik snap dat er in Amsterdam een goede werkgelegenheid is, maar een fatsoenlijk huis/appartement vinden is daar weer behoorlijk lastig. Van minder bekende plaatsen kan ik dat echter bijna niet bepalen. Iemand misschien een goed idee voor een geschikte plek?
quote:satsuma schreef op 14 oktober 2012 @ 19:48:

Haarlem lijkt me ook goede keuze maar wellicht wat duur?Als het ergens duur wonen is, is het Haarlem wel
quote:DrMelfi schreef op 14 oktober 2012 @ 19:47:

Maar misschien is het handig om te melden wat voor werk jullie (willen) doen?

Ik wil niet al te specifiek zijn ivm herkenbaarheid. Maar ik heb een vrij algemene studie gehad op de uni en kijk 'breed'. Heb gewerkt in de reintegratie, welzijn en bij een gemeente.

Man doet voornamelijk productiewerk maar wil een opleiding gaan volgen in iets technisch (metaal of electro)
Als je in noordoost zeeland zit, zit je zo bij Moerdijk.
Nog niet genoemd... Zaanstad e.o.

Half uurtje naar de zee. In 20 min. in Amsterdam.

Kindvriendelijk, wel even goed kijken naar de wijk.
Ja hoor, ik ben persoonlijk bekend met Amsterdam Zuid Oost. Ben er erg vaak geweest. Vreselijk.
Noordwijk

Daar heb je wel betaalbare huizen en het is ook nog in de randstad.
Alkmaar....
quote:cleopatra26 schreef op zondag 14 oktober 2012 19:04 Alles tussen Schagen en Den Helder ligt op 5 tot 30 minuten van het strand.Je vergeet Alkmaar ;)
Internagelaktisch
quote:wcpapiertje schreef op 14 oktober 2012 @ 19:54:

Noordwijk

Daar heb je wel betaalbare huizen en het is ook nog in de randstad.

Waar dan ?

Ik denk, als ik de berichten van TO zo lees, dat ze Noordwijk verre van betaalbaar vindt. Leuk is het hier wel en als je wilt kiten met de wereldkampioen dan zit je hier goed

Er staat momenteel wel enorm veel te koop, dat maakt je als koper wel gewild en zijn de prijzen een stuk lager dan een paar jaar geleden.
Sowieso aan de westkant van Zuid Holland zijn er genoeg dorpjes en steden. Vlak bij het strand en waarschijnlijk ook genoeg werk.
Lemmer! Je zit binnen een uur in Amsterdam als het moet, met betaalbare woningen en qua arbeidsmarkt kun je je ook goed richten op Flevoland.
quote:mardjen schreef op 14 oktober 2012 @ 19:59:

[...]

Waar dan ?

Ik denk, als ik de berichten van TO zo lees, dat ze Noordwijk verre van betaalbaar vindt. Leuk is het hier wel en als je wilt kiten met de wereldkampioen dan zit je hier goed

Er staat momenteel wel enorm veel te koop, dat maakt je als koper wel gewild en zijn de prijzen een stuk lager dan een paar jaar geleden.Ik had even op Funda gekeken en ik vond het nou niet onbetaalbaar. Maar goed, ik heb vooral gekeken naar de appartementen.
quote:wcpapiertje schreef op 14 oktober 2012 @ 20:01:

Sowieso aan de westkant van Zuid Holland zijn er genoeg dorpjes en steden. Vlak bij het strand en waarschijnlijk ook genoeg werk.

En steeds beter OV.

Nieuw Vennep is volgens mij nog een stuk meer huis voor je geld dan bijvoorbeeld Noordwijk of Amsterdam.
quote:wcpapiertje schreef op 14 oktober 2012 @ 20:04:

[...]

Ik had even op Funda gekeken en ik vond het nou niet onbetaalbaar. Maar goed, ik heb vooral gekeken naar de appartementen.

Het is ook zeker niet onbetaalbaar, huizen ook niet, maar goedkoop is het zeker niet. Ik denk zelfs wel de duurste gemeente in de streek.

En ik gok dat TO in het oosten of zuiden woont, daar koop je een complete boerderij met land waarvoor je hier een rijtjeshuis koopt.
Zeeuws Vlaanderen is prettig vertoeven, alleen weinig werk daar . . .. . . . .
quote:mardjen schreef op 14 oktober 2012 @ 20:09:

[...]

Het is ook zeker niet onbetaalbaar, huizen ook niet, maar goedkoop is het zeker niet. Ik denk zelfs wel de duurste gemeente in de streek.

En ik gok dat TO in het oosten of zuiden woont, daar koop je een complete boerderij met land waarvoor je hier een rijtjeshuis koopt.Tja, ik woon me hele leven al in de randstad, dus dit soort prijzen zijn voor mij normaal.
Als je echt vanwege het strand naar het westen wilt, zou ik denk ik wel proberen op fietsafstand van strand te gaan wonen. Anders zit je nog altijd met parkeren, files in de zomer etc.

In Zeeland zit je denk ik qua huizenprijzen en strand het meest comfortabel. Werk is wel een ander verhaal misschien, al las ik pas iets dat Zeeland de laagste werkloosheid heeft onder jongeren oid. Maar dat kan dat ik dat verkeerd onthouden heb.
quote:wcpapiertje schreef op 14 oktober 2012 @ 20:15:

[...]

Tja, ik woon me hele leven al in de randstad, dus dit soort prijzen zijn voor mij normaal. Voor mij ook hoor
Zeewolde of Almere? Liggen beiden redelijk centraal en aan de goedkope kant van het Flevomeer en de woningen zijn best betaalbaar. Bovendien liggen er verschillende kitesurfstrandjes binnen een kwartier rijden.
Wordt er met rijden, fietsen of met de auto bedoelt, aangezien daar ook nog een verschil in zit.
iemand al Delft, Voorschoten of Zoetermeer genoemd? Betaalbaar voor Randstadbegrippen en vanuit Zoetermeer zit je in 20 minuten op scheveningen strand, half uurtje naar Kijkduin of Wassenaarse slag. Vanuit Voorschoten nog sneller.
Makkum/harlingen is op een anderhalf uur van amsterdam, meestal met beperkt aantal files.

Huizenprijs meer dan redelijk..
Castricum Heemskerk

Ik zou in die hoek kijken.

Snel genoeg bij alle grote steden (Amsterdam, Haarlem, Alkmaar) maar toch wat dorpser voor de kinderen. Dicht bij het bos en op fietsafstand van het strand.

Kitestrand bij Wijk aan Zee
Met rijden bedoel ik de auto :-)

Ik woon inderdaad in het oosten van het land waar je voor 2 ton een ruime 2 onder 1 kap woning kunt kijken. Zoals ik al zei, weet ik echt wel dat ik dat in het westen niet hoef te verwachten. Maar tegelijkertijd is het voor mij moeilijk in te schatten waar het dan duur is en waar minder (want alles is duur voor mij ).

Ik denk eigenlijk dat we aangewezen zullen zijn op huur.

Wat ik hier zo lees zit ik te denken aan de regio rotterdam (en zuid west daarvan), gedeelte van zeeland dat daar tegenaan ligt en almere.
ik zie vrije sector huurwoningen in Katwijk vanaf 697 euro.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven