Wonen in Haarlem Schalkwijk

12-06-2017 17:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die wonen in Haarlem en mij kunnen vertellen hoe de rand van Schalkwijk is? Is het echt een slechte wijk en af te raden, of zal je daar weinig van merken?
anoniem_348774 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 12:03
62.38% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
13-06-2017 17:34
Nee, gewoon nee. ;-)
Haarlem zuid en het centrum zijn juist weer mooi en leuk om te wonen. En daardoor ook duur.
de keuzes voor wijken in Haarlem zijn wel behoorlijk budget afhankelijk....
Dan ga je met dat budget ergens anders wonen.
Tenminste dat zou ik doen. Nogmaals ben gek op Haarlem maar daar zou ik niet willen wonen. Misschien over een jaar of 10 als alles vernieuwd is en er alleen nog maar yuppen en gezinnen wonen. Maar dat gaat vast niet gebeuren dus dan zou ik verder zoeken, misschien buiten Haarlem.
Fee-de-Goede schreef:
13-06-2017 17:44
Dan ga je met dat budget ergens anders wonen.
Tenminste dat zou ik doen. Nogmaals ben gek op Haarlem maar daar zou ik niet willen wonen. Misschien over een jaar of 10 als alles vernieuwd is en er alleen nog maar yuppen en gezinnen wonen. Maar dat gaat vast niet gebeuren dus dan zou ik verder zoeken, misschien buiten Haarlem.
Ja dat is ook mijn idee... als je het budget niet hebt voor goede/redelijke wijken dan kun je beter buiten Haarlem zoeken.
Schalkwijk, en die nieuwbouwwijken waar TO naar kijkt zijn echt niets. De locatie is vooral heel erg ruk.
Lijkt me vooral drama met die wegen om je heen. Fiets er dagelijks doorheen en zou er echt niet willen wonen met al die auto's en bussen.
Met een dergelijk budget kun je prima wonen in Haarlem-Noord. Daar heb ik jaren gewoond en zijn veel meer leuke wijken dan in Schalkwijk. Ook wel een paar foute straten, maar die herken je wel als je door de wijken wandelt.
Koettie schreef:
13-06-2017 17:54
Lijkt me vooral drama met die wegen om je heen. Fiets er dagelijks doorheen en zou er echt niet willen wonen met al die auto's en bussen.
Mijn tante woont in een torenflat naast het winkelcentrum en die woont fantastisch. Omdat ze flink hoog zit heeft ze nergens last van qua verkeer, maar wel de Zuidtangent om de hoek. Met kinderen zou ik dan weer niet op 10 hoog gaan wonen.
ghostly41 schreef:
13-06-2017 17:48
Ja dat is ook mijn idee... als je het budget niet hebt voor goede/redelijke wijken dan kun je beter buiten Haarlem zoeken.
Schalkwijk, en die nieuwbouwwijken waar TO naar kijkt zijn echt niets. De locatie is vooral heel erg ruk.
Echt goedkoop is die nieuwbouwwijk van TO niet hoor. Vrienden van ons hebben daar een huis gekocht. De vraagprijs is 360.000 euro. Daar komt bij nieuwbouw nog zeker 70.000 euro bij. Dat vind ik niet goedkoop voor Schalkwijk.

Ik ben van mening dat je voor dat bedrag leukere huizen in betere wijken hebt. Die nieuwbouwwijk zal vast heel leuk worden, maar echt gezellig zijn de buurten daaromheen niet.
Ha TO, heb je al gekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven