Wonen in Houten (castellum)

14-07-2013 16:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
MIjn vriend en ik wonen momenteel nog in Utrecht,maar we zijn op zoek naar een koophuis rondom Utrecht. In Houten zagen wij een aantal leuke huizen te koop in de wijk 'Castellum'. Kan iemand mij uit eigen ervaring meer over deze wijk vertellen? Is het bijv. kindvriendelijk? Hoe is de sfeer in de wijk? Voel je je veilig in de wijk? etc. Tevens vroeg ik mij af welke andere wijken in Houten leuk zijn om te wonen.

Ik hoor graag van jullie!
Castellum is nog redelijk nieuw en volgens mij nog deels in aanbouw zelfs. Ik vind het wel wat volgebouwd, met smalle straatjes, doet een beetje stads aan, maar als je daar van houdt kan dat ook wel weer leuk zijn. Station en winkels zitten om de hoek. Heb het idee dat het steeds meer gaat leven. Kinderen wonen er volgens mij genoeg (zoals in heel Houten Zuid).

Verder heb je in Houten in mijn beleving wel verschil tussen Houten Zuid en Houten Noord. In Houten Noord wonen meer 'oudere' gezinnen. Die wijken zijn ook vaak wat ouder. De scholen gaan daar bijvoorbeeld fuseren omdat het aantal kinderen aan het afnemen is.

Met Houten Zuid is men +\- 15 jaar geleden begonnen te bouwen en dat loopt nu naar een eind. Relatief nieuwere huizen dus. In Houten Zuid neemt het aantal kinderen ook nog steeds toe. Volgens mij verwachten ze in 2014 de 'top'.

Houten Zuid is dus een en al jonge gezinnen en Houten Noord is al een 'lichting' eerder ontstaan. Houten Noord is daardoor wel weer veel groener en het vooral het oude dorp is erg gezellig.

Kortom, 't is maar net wat je wilt.
Ik heb drie jaar in Houten gewoond en ben blij dat ik daar weg ben. Man trouwens ook.
quote:mientjelater schreef op 14 juli 2013 @ 16:59:

Ik heb drie jaar in Houten gewoond en ben blij dat ik daar weg ben. Man trouwens ook.Maar jij houdt toch ook niet van kinderen? En een aantal (nogal wat) andere dingen? Kan me voorstellen dat je dan niet in Houten 'past'.
quote:mientjelater schreef op 14 juli 2013 @ 16:59:

Ik heb drie jaar in Houten gewoond en ben blij dat ik daar weg ben. Man trouwens ook.Mag ik vragen waarom je blij bent dat je weg bent en in welke wijk woonde je?
Hele kindvriendelijke wijk. In de buurt zit ook een meer, heet het strand geloof ik?, zitten alle kindjes 's zomers in het water. Binnen 9 min. ben je met de trein in Utrecht, op de fiets ben je daar ook zo.

Verder is de wijk het Meer ook erg mooi, het Gilde, de Akkers nouja vast wel meer.

In tegenstelling tot mientjelater heb ik geen slechte herinneringen aan wonen in Houten en zou ik ooit nog best terugwillen.
Ik woon in de wijk er naast. Castellum is heel compact opgezet rond het station en het winkelcentrum. Ik vind het niet zo heel kindvriendelijk omdat het niet een wijk is zoals je kent met woonerven enzo.

Wat ik een leuke en mooie wijk vind is 'het water'. Zelf woon ik in 'het gras', ook een fijne wijk!
Wat goed om te horen dat jullie (behalve Mientjelater dan) positieve reacties hebben. Ik ga zeker even op funda naar huizen kijken in de wijken die jullie noemen!
O, ik zie nu dat Funda de wijk 'het hout' ook onder Castellum schaart.
quote:Vinyl schreef op 14 juli 2013 @ 17:18:

Ik woon in de wijk er naast. Castellum is heel compact opgezet rond het station en het winkelcentrum. Ik vind het niet zo heel kindvriendelijk omdat het niet een wijk is zoals je kent met woonerven enzo.

Wat ik een leuke en mooie wijk vind is 'het water'. Zelf woon ik in 'het gras', ook een fijne wijk!Het water is inderdaad erg leuk. Ligt ook ideaal tov het oude dorp en 's morgens richting snelweg gaat ook makkelijker dan vanuit de andere Houten Zuid wijken.
quote:iamalady schreef op 14 juli 2013 @ 17:47:

[...]

Het water is inderdaad erg leuk. Ligt ook ideaal tov het oude dorp en 's morgens richting snelweg gaat ook makkelijker dan vanuit de andere Houten Zuid wijken.Yep! Al moet ik zeggen dat ik er geen last van heb. 'Vroeger' nog wel eens maar nu nooit meer. Maar misschien ligt het ook aan het tijdstip?
Ik woon er, het ligt er precies aan waar je gaat wonen, want je hebt juist ook hele leuke hofwoningen in Castellum, dat is natuurlijk heel kindvriendelijk. Autovrij.

Wanneer je vanaf Castellum richting wijk het Water gaat heb je ook nog een mooi speelpark etc.

Verder weet ik het niet zo want ik heb geen kids.

Wel is er ook een balorig en geloof ik wel genoeg speeltuinen.

Ook zit er op winkelcentrum castellum een goede italiaan met echt lekkere pizza's (vind ik) en het grieks/mediterraans restaurant is ook erg goed en leuk.

Ik zou niet echt weten waarom je blij zou zijn om er weg te gaan, dan heb je gewoon een verkeerde keuze gemaakt.

Het is geen stad.

Het winkelcentrum is echt ideaal, en je zit heel dicht bij het station met een rechtstreekse verbinding naar Utrecht of de andere kant op naar Culemborg/Tiel/Den Bosch.

Kies wel goed hoe en waar, want er staan er ook wat te koop direct aan een fietspad langs de winkels, dat zou ik niet zo snel doen qua scooters en drukte enzo.
quote:tomatensaus schreef op 14 juli 2013 @ 19:36:

Ik woon er, het ligt er precies aan waar je gaat wonen, want je hebt juist ook hele leuke hofwoningen in Castellum, dat is natuurlijk heel kindvriendelijk. Autovrij.

Wanneer je vanaf Castellum richting wijk het Water gaat heb je ook nog een mooi speelpark etc.

Verder weet ik het niet zo want ik heb geen kids.

Wel is er ook een balorig en geloof ik wel genoeg speeltuinen.

Ook zit er op winkelcentrum castellum een goede italiaan met echt lekkere pizza's (vind ik) en het grieks/mediterraans restaurant is ook erg goed en leuk.

Ik zou niet echt weten waarom je blij zou zijn om er weg te gaan, dan heb je gewoon een verkeerde keuze gemaakt.

Het is geen stad.

Het winkelcentrum is echt ideaal, en je zit heel dicht bij het station met een rechtstreekse verbinding naar Utrecht of de andere kant op naar Culemborg/Tiel/Den Bosch.

Kies wel goed hoe en waar, want er staan er ook wat te koop direct aan een fietspad langs de winkels, dat zou ik niet zo snel doen qua scooters en drukte enzo.In het oude dorp zit wel een goed restaurant: Coco Pazzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven